Τσαχπίνης: Χωρίς καμπάνια δεν είμαι σίγουρος ότι θα σωθούν τα μακεδονικά προϊόντα
Τίμος ΦακαλήςΕίκοσι διαφορετικά σήματα για τα προϊόντα της Μακεδονίας σχεδίασαν ο Θεσσαλονικιός Στάθης Τσαχπίνης και η ομάδα του μέχρι να φτάσουν στην ετικέτα «Μacedonia the Great», η οποία θα συνοδεύει τα επόμενα χρόνια τα μακεδονικά προϊόντα στις αγορές. «Κάποια από αυτά είχαν προβλήματα λόγω της Συμφωνίας των Πρεσπών. Καταλήξαμε σε πέντε και από αυτά προκρίθηκαν τρία, τα οποία παρουσιάστηκαν στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη πριν καταλήξουμε στο τελικό που ανακοινώθηκε τον προηγούμενο μήνα από το ΣΕΒΕ» δήλωσε στο ethnos.gr ο εμπνευστής και δημιουργός του σήματος Στράτος Τσαχπίνης, CEO της εταιρείας Fotone.
Λίγες ώρες μετά την αποκάλυψη της μακεδονικής ετικέτας, τα τηλέφωνα στην έδρα της εταιρείας στην Τριανδρία Θεσσαλονίκης «έσπασαν» από παλιούς και νέους συνεργάτες και πελάτες τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, οι οποίοι ήθελαν να εκφράσουν τη χαρά τους και την περηφάνια τους, αλλά και να δώσουν συγχαρητήρια για το τελικό αποτέλεσμα.
«Δεν πάμε να συστήσουμε το “Macedonia the Great” ως ένα καινούργιο προϊόν. Πάμε να το συστήσουμε ως ένα προϊόν που ξέρει ο κόσμος και είναι ελληνικό. Αξιοποιούμε όλα αυτά που διάφορες εταιρείες από τα Σκόπια έχουν σφετεριστεί όλα αυτά τα χρόνια και φτιάχνουμε κάτι για το οποίο δεν θα μπορούν να πουν το παραμικρό και χωρίς να έχει καμία επίπτωση στη Συμφωνία των Πρεσπών. Θέλουμε να βλέπουν οι καταναλωτές ότι το προϊόν είναι από την Ελλάδα. Να εκπέμπει Μακεδονία χωρίς να σφετεριζόμαστε κάτι. Το “Macedonia the Great” είναι ένα πολύ ισχυρό σήμα το οποίο δεν έχει μέσα του κανένα αλυτρωτικό παράγοντα» είπε στο ethnos.gr ο Θεσσαλονικιός σχεδιαστής Στράτος Τσαχπίνης.
Η ομάδα σχεδίασης κατέληξε στο «Macedonia the Great», απαντώντας στο τι είναι αυτό που ξέρει όλη η υφήλιος. «Ολοι γνωρίζουν το “Alexander the Great”, ενώ είναι ευρέως διαδεδομένο ότι ο Μέγας Αλέξανδρος είναι Eλληνας. Θέλαμε να δημιουργήσουμε μια τέτοια διάδραση» εξήγησε ο κ. Τσαχπίνης.
Βασικό, ωστόσο, πρόβλημα της ομάδας που δημιούργησε το σήμα ήταν τι θα εκπέμπει, αλλά και «τι θα πεις για τη Μακεδονία στο σύμβολο». «Είναι ένας τόπος, είναι ένα μύθος, είναι παραγωγή, είναι βιομηχανία. Επρεπε να βρούμε κάτι που θα λειτουργεί σαν ομπρέλα για όλα αυτά. Από την άλλη, πρέπει να φτιάξουμε ένα σύμβολο το οποίο θα είναι ισχυρό και θα μπορεί να λέει ιστορίες από μόνο του. Αυτά ήταν τα προβλήματα που είχαμε» εξήγησε στο ethnos.gr ο Στράτος Τσαχπίνης.
Η Coca-Cola και η αναγνωρισιμότητα του brand name
Αν και η προσπάθεια του ΣΕΒΕ «αγκαλιάστηκε» από την πρώτη στιγμή από εκατοντάδες επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας, οι οποίες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για να αποκτήσουν το σήμα, ο Στράτος Τσαχπίνης δηλώνει ότι δεν είναι καθόλου σίγουρος για το αν αυτό θα σώσει ή όχι τα προϊόντα της μακεδονικής γης.
«Αν έβλεπες το σηματάκι της Coca-Cola και δεν το είχες δει ποτέ στη ζωή σου, αν δεν έκανε όλη αυτή την καμπάνια, υπήρχε πιθανότητα να είναι αυτό αναγνωρίσιμο;» αναρωτήθηκε ο Στράτος Τσαχπίνης σηκώνοντας τα χέρια και πρόσθεσε: «Αρα, αυτό θέλει. Θέλει πολύ καλό προϊόν και πάρα πολλές καμπάνιες, οι οποίες θα βοηθήσουν στην αναγνωρισιμότητά του και θα εξηγούν στο ευρύτερο κοινό εκτός Ελλάδας τι είναι αυτό. Για να γίνει γνωστό από πού έρχεται αυτό το προϊόν, που -έτσι και αλλιώς- είμαστε ένας καλός τόπος. Ειδικά στο κομμάτι των τροφίμων έχουμε εξαιρετική ποιότητα. Και αυτό είναι ένα μεγάλο στοίχημα».
Δεν έχει καμία σχέση με το σήμα της Νέας Δημοκρατίας
Αναφερόμενος στην κριτική που δέχτηκε το προηγούμενο διάστημα για την ομοιότητα του σήματος με αυτό της Νέας Δημοκρατίας, εξήγησε ότι το μοναδικό κοινό σημείο είναι το χρώμα. «Αλλά δεν μπορώ να φανταστώ οποιοδήποτε άλλο χρώμα όταν προσπαθείς να προωθήσεις κάτι το οποίο έχει να κάνει με Ελλάδα» και πρόσθεσε: «Το χειρότερο που αντιλαμβάνεσαι είναι πόσο μεγάλη ημιμάθεια υπάρχει σε αυτόν τον τόπο». Οπως εξήγησε, το σήμα της Νέας Δημοκρατίας έχει τρίγωνα, ενώ το μακεδονικό σήμα έχει μόνο ένα τρίγωνο και είναι κάτω αριστερά.
Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και το… ελληνικό πληκτρολόγιο
Με την ομάδα σχεδίασης να έχει καταλήξει στο σήμα, η πρώτη σκέψη ήταν να γραφεί ο όρος «Μακεδονία» με κεφαλαία ελληνικά γράμματα. Το μοναδικό γράμμα που δεν διαβαζόταν θα ήταν το «Δ», το οποίο θα αποτυπωνόταν με ένα τριγωνάκι. Ωστόσο, αν και το ΥΠΕΞ αρχικά συμφώνησε, δεδομένου ότι όλοι θα μπορούσαν να διαβάσουν το Δ (ειδικά στην Αμερική υπάρχουν σύλλογοι που έχουν ελληνικά γράμματα), αν κάποιος ήθελε να ψάξει το νέο brand θα δυσκολευόταν πολύ και πιθανόν να μην το έβρισκε, καθώς δεν έχουν όλοι ελληνικό πληκτρολόγιο. Ετσι προκρίθηκε η αντικατάσταση του Δ με D. Τόσο οι σχεδιαστές όσο και οι εμπειρογνώμονες του ΥΠΕΞ συνυπολόγισαν ότι το «Macedonia» με «C» έχει 440.000 αναζητήσεις και το «Makedonia» με «K» έχει 135.000 αναζητήσεις στο Διαδίκτυο. Οι πιο πολλές ανήκουν σε ελληνικές εταιρείες και προϊόντα. «Οπότε τότε πάρθηκε η απόφαση ότι πάμε "Macedonia" με "C", γιατί ο κόσμος έτσι το ξέρει» κατέληξε ο κ. Τσαχπίνης.
- ΣΥΡΙΖΑ: Ο Σωκράτης Φάμελλος πρόεδρος, τα προβλήματα της Κουμουνδούρου άλυτα – Η συμμετοχή, ο ισχυρός παράγοντας Πολάκης και τα σενάρια επιστροφής της Νέας Αριστεράς
- Στο «χαρτί» της οικονομίας επενδύει η κυβέρνηση - Ποια σήματα θα εκπέμψει ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο
- ΜΜΜ: Ερχονται ανέπαφες πληρωμές και «έξυπνες» στάσεις, αλλά τα ανεκτέλεστα δρομολόγια αποθαρρύνουν τους επιβάτες
- Διεθνολόγος για πόλεμο στην Ουκρανία: «Τρομακτική η επιτάχυνση των εξελίξεων - Μεγάλοι κίνδυνοι»