Μητσοτάκης στα εγκαίνια του μετρό: Το είπαμε, το κάναμε, τώρα μιλούν τα έργα μας
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεσμεύτηκε ότι η επέκταση προς Πειραιά θα ολοκληρωθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων🕛 χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά ┋
Από τις 5.30 το πρωί της Τρίτης ξεκινούν τα δρομολόγια στους τρεις νέους σταθμούς του μετρό, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια, οι οποίοι εγκαινιάστηκαν από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, το βράδυ της Δευτέρας και αποτελούν τους πρώτους σταθμούς της επέκτασης της γραμμής 3 προς Πειραιά.
Πρόκειται, όπως ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης, για το πρώτο βήμα της ευρύτερης ανάπλασης επιβαρυμένων περιοχών, καθώς στις προτεραιότητες της κυβέρνησης παραμένει η απομάκρυνση των φυλακών Κορυδαλλού και η μετατροπή της περιοχής σε πνεύμονα πρασίνου και κυψέλη πολιτισμού.
Ο πρωθυπουργός υπενθύμισε και την απόφαση να δημιουργηθεί ένα δεύτερο μητροπολιτικό πάρκο στο χώρο των λιπασμάτων, το οποίο στόχος είναι να φιλοξενεί και ένα κέντρο καινοτομίας. Ο κ. Μητσοτάκης συνέδεσε τα έργα με την εμβληματική επένδυση του Ελληνικού τονίζοντας ότι κατά τη διάρκεια της καταιγίδας του κορονοϊού αποδείχτηκε η αντοχή και οι μεγάλες δυνατότητες που διαθέτει η εθνική μας οικονομία να συμπράξουν αρμονικά ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας δημιουργώντας περισσότερες δουλειές και καλύτερη ζωή και ευημερία για όλους.
Αναφερόμενος στην παράδοση των τριών νέων σταθμών, ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι το έργο ολοκληρώθηκε όπως σχεδιάστηκε μέσα στα χρονοδιαγράμματα παρά τη μεγάλη αναστάτωση που προκάλεσε η πανδημία και πλέον εξελίσσονται οι εργασίες για τους τρεις υπόλοιπους σταθμούς της επέκτασης (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο).
«Τέτοιες μέρες το 2022 το μετρό θα συναντά τις γραμμές του ηλεκτρικού στον Πειραιά και θα τερματίζει στην "καρδιά" της πόλης», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προσθέτοντας ότι στο διάστημα που προηγήθηκε χρειάστηκε να ξεπεραστούν δυσκολίες και προβλήματα με βασικό τη διασύνδεση των σταθμών με το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, «κάτι που για κάποιον ακατανόητο λόγο δεν είχε καν προβλεφθεί», όπως είπε.
Ο ίδιος δεσμεύτηκε ότι η ολοκλήρωση της γραμμής 3 θα γίνει εντός των χρονοδιαγραμμάτων, ενώ προτεραιότητα θα δοθεί και στην οριστική δημοπράτηση και έναρξη των εργασιών στη γραμμή 4 που θα συνδέσει το Γαλάτσι με το Γουδή, σημειώνοντας πως «θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας να επιλυθούν το συντομότερο οι νομικές δυσκολίες χωρίς όμως να γίνουν εκπτώσεις στο κράτος δικαίου».
Μιλώντας για την αισθητική αναβάθμιση των περιοχών που θα εξυπηρετούν οι σταθμοί και ειδικά στη Νίκαια, ο κ. Μητσοτάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο χαρακτικό του Τάσσου που θα τοποθετηθεί: «Η επιλογή να κοσμήσει τον συγκεκριμένο χώρο είναι απόλυτα εύστοχη καθώς ο μεγάλος δημιουργός αποκρυσταλλώνει στο έργο του τους αγώνες του λαού μας για ελευθερία και η Κοκκινιά βρέθηκε πάντα στην πρώτη γραμμή».
Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής ευχαρίστησε τους 2.000 ανθρώπους που εργάστηκαν στο έργο προσθέτοντας ότι τους τελευταίους μήνες παρά την πανδημία οι εργασίες όχι μόνο δεν διακόπηκαν αλλά συνεχίστηκαν εντατικά, προκειμένου να ξεπεραστούν και τα προβλήματα με το ηλεκτρονικό εισιτήριο: «Ηταν ορατός ο κίνδυνος να ολοκληρωθούν οι σταθμοί και να μην μπορούν να λειτουργήσουν επειδή δεν θα μπορούσαν χρήστες να επικυρώνουν το εισιτήριό τους».
Αναφερόμενος στους σταθμούς, ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι θα προστεθούν 63.000 νέοι επιβάτες ημερησίως, ενώ θα μειώσουν κατά 11.000 τον αριθμό των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν και κατά 60 τόνους ημερησίως τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Σημείωσε ότι πλέον περίπου 2,6 εκατομμύρια κάτοικοι του λεκανοπεδίου έχουν άμεση πρόσβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς, ενώ απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό τόνισε: «Εσείς εγκαινιάζετε ολόκληρο έργο όταν άλλοι εγκαινίαζαν μουσαμάδες. Υπάρχουν οι πολιτικοί των εξαγγελιών και των εφέ, υπάρχουν και οι πολιτικοί των έργων και των χειροπιαστών αποτελεσμάτων. Η δική σας κυβέρνηση απαντά με έργα».
Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο έργο έχει μεγάλη ιστορία καθώς οι μελέτες ξεκίνησαν στις αρχές του 2004, ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε το 2008 και η σύμβαση υπεγράφη του 2012.
Παρόντες στην ειδική τελετή ήτανυ επίσης ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος, ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, Ιωάννης Γκόλιας, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Νικόλαος Αθανασόπουλος, ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ, Χαράλαμπος Δαμάσκος, ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Νικόλαος Χαιρέτας, ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Νίκος Ταχιάος, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Νίκος Κουρέτας και το διοικητικό συμβούλιο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ., οι δήμαρχοι Αγίας Βαρβάρας, Λάμπρος Μίχος, Κορυδαλλού, Νίκος Χουρσαλάς και Νίκαιας – Αγίου Ιωάννη Ρέντη, Γιώργος Ιωακειμίδης, οι Υπουργοί Εσωτερικών, Παναγιώτης Θεοδωρικάκος και Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Άδωνις – Σπυρίδων Γεωργιάδης, καθώς και βουλευτές όλων των πολιτικών κομμάτων.
Η επέκταση της γραμμής 3
Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., και συνολικά έξι νέους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο»).
Στους πρώτους τρεις σταθμούς της επέκτασης τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν από αύριο το πρωί, ενώ το σύνολο της επέκτασης της Γραμμής 3 αναμένεται να δοθεί σε λειτουργία το 2022.
Mε τη λειτουργία των τριών πρώτων σταθμών της επέκτασης προς Πειραιά υπολογίζεται να προστεθούν περί τους 63.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ η διαδρομή Νίκαια – Σύνταγμα θα διανύεται σε 14 λεπτά και η διαδρομή Νίκαια – Αεροδρόμιο σε 55 λεπτά.
Η συχνότητα των δρομολογίων της ΣΤΑΣΥ στις ώρες αιχμής (07.30-17.30) στο τμήμα Αιγάλεω – Δουκίσσης Πλακεντίας θα είναι 4 λεπτά και στο τμήμα Αιγάλεω – Νίκαια θα είναι 8 λεπτά. Πρακτικά δηλαδή έως τον τερματικό σταθμό της Νίκαιας θα φτάνει μόνο ο ένας στους δύο συρμούς. Το πρώτο δρομολόγιο, από τον σταθμό «Νίκαια», θα ξεκινά στις 05.30 το πρωί και το τελευταίο στις 12.05 το βράδυ.
Ο σταθμός «ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ» βρίσκεται στην πλατεία της Αγίας Ελεούσας, ο σταθμός «ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ» στην πλατεία Ελευθερίας και ο σταθμός «ΝΙΚΑΙΑ» στην πλατεία «Ελ.Βενιζέλος», δίπλα στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου.
Να σημειωθεί ότι από αύριο θα τεθεί σε ισχύ και ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή των Δήμων Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά, με στόχο την διαλειτουργικότητα του δικτύου των οδικών συγκοινωνιών με τους νέους σταθμούς της Γραμμής 3 του Μετρό.
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, εκτός των εκδοτηρίων εισιτηρίων στους τρεις νέους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ και στο δίκτυο της ΟΣΥ, λειτουργούν 115 σημεία πώλησης και επαναφόρτισης εισιτηρίων σε περίπτερα και καταστήματα ψιλικών στην ευρύτερη περιοχή.
Με την ολοκλήρωση του έργου και τη λειτουργία και των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» προβλέπεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό σε 132.000 – 140.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.
Συνολικά όταν ολοκληρωθεί, η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Χαϊδάρι – Πειραιάς», θα αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., έξι νέους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο») και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.
Δηλαδή, με την επέκταση κατά 4 χιλιόμετρα έως την Νίκαια, η Γραμμή 3 του Μετρό θα έχει 24 σταθμούς, που θα φτάσουν τους 27 το 2022, με την προσθήκη των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».
Ελλείψεις καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι
«Το άνοιγμα των νέων σταθμών Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια αποτελεί για μας τους ηλεκτροδηγούς μια νέα καθημερινή δοκιμασία η οποία έρχεται να προστεθεί στις ήδη υπάρχουσες που αντιμετωπίζει η ειδικότητα μας, δυσχεραίνοντας ακόμα περισσότερο το έργο μας» σημειώνει σε ανακοίνωσή του το Σωματείο Ηλεκτροδηγών της Αττικό Μετρό.
Οι ηλεκτροδηγοί κάνουν λόγο για «τραγικές, αυξανόμενες ελλείψεις που υπάρχουν σε προσωπικό» και καλούν την πολιτική ηγεσία, αλλά και τη Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, να κινηθεί «με την ίδια ταχύτητα και ζέση που κινήθηκε προκειμένου να παραδοθούν σε εμπορική λειτουργία οι νέοι σταθμοί, αντίστοιχα και στο μείζον πρόβλημα της υπο-στελέχωσης των ηλεκτροδηγών. Με αυτό τον τρόπο, το έργο θα θεωρηθεί και από μας ολοκληρωμένο και η μελλοντική λειτουργία του θα γίνεται απρόσκοπτα» καταλήγουν.
Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες την περίοδο των Χριστουγέννων - Μέχρι 10% η αύξηση στο κόστος των αποδράσεων
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr