Τουρκία: Χάρτης - πρόκληση με τουρκικό το μισό Αιγαίο και σκληρή απάντηση από το ελληνικό ΥΠΕΞ
«Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί» αναφέρει το υπουργείο Εξωτερικών🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Στο γνωστό προπαγανδιστικό παιχνίδι των Τούρκων και των ακατάπαυστων τουρκικών προκλήσεων απάντησε το υπουργείο Εξωτερικών με μια σκληρή ανακοίνωση. Χθες, ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Αντιλ Καραϊσμαΐλογλου δήλωσε: «Επεκτείναμε την περιοχή ευθύνης αναζήτησης και διάσωσης στη γαλάζια πατρίδα μας για να συμπεριλάβουμε τις περιοχές αναζήτησης των εθνικών μας πλοίων που λειτουργούν στην Ανατολική Μεσόγειο. Καλή τύχη στη χώρα μας στο νέο Εθνικό Σχέδιο Έρευνας και Διάσωσης».
Η περιοχή που ανέφερε, συμπεριλάμβανε και το... μισό Αιγαίο και μάλιστα έβγαλε και χάρτη της «γαλάζιας πατρίδας», ο οποίος ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Ετσι λοιπόν, ήρθε και η αναμενόμενη ελληνική απάντηση, με την οποία το ΥΠΕΞ καλεί την Τουρκία «να συμφιλιωθεί επιτέλους με τη διεθνή νομιμότητα» και την κατηγορεί ευθέως ότι με τις κινήσεις της «βάζει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές»
Η σκληρή απάντηση του ΥΠΕΞ
«Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές», σημειώνει χαρακτηριστικά το ελληνικό ΥΠΕΞ.
Αναλυτικά, αναφέρει: «H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.
Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του '50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint Rescue Coordination Center - JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.
Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου. Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί».
Σοκαριστικά βίντεο πριν και μετά τη συντριβή του αεροσκάφους στο Καζακστάν: Οι προσπάθειες απεγκλωβισμού από την καμπίνα – 38 οι νεκροί
Σαλαμίνα: Πέθανε μετά από χρήση ναρκωτικών και τον πέταξαν σε δάσος – Τρεις συλλήψεις
Ξέσπασαν όλοι σε χειροκροτήματα: Στα επείγοντα Χανίων έσωσαν μαχαιρωμένο νεαρό από βέβαιο θάνατο
Η NASA εύχεται «χρόνια πολλά» με ένα μοναδικό χριστουγεννιάτικο δέντρο
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr