Χριστόφορος Ζαραλίκος: Το tweet του κυβερνητικού εκπροσώπου που εξόργισε τον καλλιτέχνη
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Την ενόχληση του Χριστόφορου Ζαραλίκου προκάλεσε η δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου, σχετικά με την εισβολή στην παράσταση του καλλιτέχνη στο θέατρο «Τζένη Καρέζη» από την τηλεπαρουσιάστρια Σάσα Σταμάτη και τη συνοδεία της.
Υπενθυμίζεται ότι η παρουσιάστρια ανέβηκε στη σκηνή του θεάτρου Καρέζη με μερικούς άγνωστους άντρες για να διακόψει την παράσταση «200 χρόνια δανεικά» το βράδυ της Πέμπτης.
Αφορμή για την αντίδραση του καλλιτέχνη ήταν η χρήση του όρου «αυτοδικία» από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, χαρακτηρισμός που παραπέμπει στη μη νόμιμη αντιμετώπιση ενός αδικήματος.
Η ανάρτηση Οικονόμου
Η κοινωνία μας έχει εμπεδώσει την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης, πρωτίστως της σάτιρας, όσο αιχμηρή και αν είναι. Κάθε απόπειρα, έργω ή λόγω, βίαιης παρεμπόδισης της είναι ανεπίτρεπτη και καταδικαστέα, πόσω μάλλον όταν έχει χαρακτηριστικά αυτοδικίας.
— Γιάννης Οικονόμου (@joikonomou) December 3, 2021
Ειδικότερα, ο Γιάννης Οικονόμου, στην σχετική ανάρτησή του στο Twitter - η οποία έγινε με χαρακτηριστική καθυστέρηση και αφού είχε προκληθεί κοινωνικός σάλος και αντιδράσεις από πολλά κόμματα της αντιπολίτευσης για την βίαιη απόπειρα λογοκρισίας - αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «κάθε απόπειρα, έργω ή λόγω, βίαιης παρεμπόδισης της είναι ανεπίτρεπτη και καταδικαστέα, πόσω μάλλον όταν έχει χαρακτηριστικά αυτοδικίας».
Και η αντίδραση Ζαραλίκου
Αυτοδικίας ; Ποιος παρενέβη ποιον νόμο, ποιον αδίκησε και ποιος πήρε τον νόμο στα χέρια του ; Είστε πλυντήριο μπράβων ή αγράμματος ; https://t.co/pdfdu0aVHv
— Χριστοφ. Ζαραλικος (@zaralikos) December 3, 2021
Η αντίδραση του Χριστόφορου Ζαραλίκου ήρθε στη συνέχεια με τον καλλιτέχνη να γράφει χαρακτηριστικά: «Αυτοδικίας; Ποιος παρενέβη ποιον νόμο, ποιον αδίκησε και ποιος πήρε τον νόμο στα χέρια του; Είστε πλυντήριο μπράβων ή αγράμματος;».
«Περιμένουμε την υπουργό Πολιτισμού»
Μιλώντας στον ραδιοσταθμό «Στο Κόκκινο» ο Χριστόφορος Ζαραλίκος στηλίτευσε την στάση του Υπουργείου Πολιτισμού που ένα 24ωρο μετά το περιστατικό δεν είχε εκδώσει ανακοίνωση: «Περιμένουμε», είπε, «την Υπουργό Πολιτισμού να τοποθετηθεί ή έστω τον Υφυπουργό Συγχρονου Πολιτισμού. Μήπως με βαθιά υποκριτική τέχνη - αυτήν στην οποία αναφερόταν σε παλαιότερο περιστατικό - η κυρία υπουργός, μας κρύβεται; Είναι τραγικό το ΥΠΠΟ να μην έχει βγάλει μια ανακοίνωση όχι για εμένα αλλά για το γεγονός και για ό,τι συνέβη σ’ ένα ιστορικό θέατρο της Αθήνας που είναι δυο βήματα από τη Βουλή. Είναι ασύλληπτο. Αυτό μπορώ να πω ότι είναι και λίγο χειρότερο από το γεγονός. Γιατό το γεγονός σε αιφνιδιάζει (…) Είναι αδιανόητο να μην παίρνει θέση το ΥΠΠΟ ακόμα κι αν δεν κάνει καμία αναφορά στο πρόσωπό μου Δεν υπάρχει άλλωστε κανένας λόγος ν αναφερθεί σ εμένα.
Έχουμε συγκεκριμένο γεγονός, σε συγκεκριμένο χώρο, με συγκεκριμένο στόχο. Δεν πρόκειται λοιπόν για εμένα αλλά πρόκειται για ένα κεντρικό θέατρο όπου κάποιοι άνθρωποι βρήκαν την άνεση - ποιος ξέρει από πού - να μπουν να διαλύσουν μια παράσταση, στο κέντρο της Αθήνας, 50 μέτρα από τη Βουλή όπου η μισή δύναμη της αστυνομίας είναι γύρω-γύρω. Που βρήκαν τόσο θράσος να το κάνουν αυτό το πράγμα;».
Ως προς την ευθύνη της κυβέρνησης επεσήμανε ακόμα πώς «το πλαίσιο της Πολιτείας που ζούμε το ορίζει η Πολιτεία. Δηλαδή αν είμαστε τριτοκοσμική μπανανία που οι μπράβοι μπορούν να μπαίνουν στα θέατρα και να σταματούν μια παράσταση, αυτό το ορίζει η Πολιτεία και όχι οι μπράβοι».
Σχολίασε επίσης τη δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου Γιάννη Οικονόμου, «δήλωση της συμφοράς» όπως τη χαρακτήρισε, αφού «μέχρι και σε αυτοδικία αναφέρθηκε χωρίς να μας πει ποιος, που, πότε και κυρίως γιατί. Είναι ντροπιαστικό αυτό αλλά εγώ επειδή είμαι καλοπροαίρετος άνθρωπος έχω πει στον εαυτό μου ότι θα περιμένω μια κανονική αντίδραση από την επίσημη Πολιτεία», κατέληξε.
Τέλος ως προς την ψυχραιμία που επέδειξε ο ίδιος στη διάρκεια του περιστατικού, δήλωσε πώς «όταν είσαι στη σκηνή έχεις την ευθύνη του χώρου. Εγώ έτσι νιώθω. Οι τρεις άνθρωποι που συνόδευαν την κυρία δεν ήταν ό,τι καλύτερο θες να συναντήσεις. Οι δυο από τους τρείς είχαν την όψη, το βλέμμα, τη συμπεριφορά, το κορμί, το ρουχισμό και τις γεμάτες τσέπες που έχουν συνήθως οι -αυτό που λέμε- συνοδοί ή μπράβοι ή φουσκωτοί. Η συμπεριφορά , το στήσιμο, οι φουσκωμένες τσέπες, τα συγκεκριμένα τσαντάκια με τη συγκεκριμένη θήκη που έχει συγκεκριμένη κατηγορία ανθρώπων, εκει παρέπεμπε. Όταν έχεις μπροστά σου δυο τέτοιους, μια κυρία που ουρλιάζει και μιλάει για πράγματα που δεν είχαν συνέχεια και λογική και απέναντι ένα κοινό έξαλλο να φωνάζει "έξω οι μπράβοι", "αφήστε τον άνθρωπο να κάνει τη δουλειά του" και το θερμόμετρο ν ανεβαίνει ε… Εκεί ένιωσα πολύ υπεύθυνος για το χώρο γιατί δεν ήθελα να συμβεί τίποτα χειρότερο απ΄ ό,τι ήδη είχε συμβεί..».
Ετοίμαζαν εκρηκτικό μηχανισμό πριν την έκρηξη που διέλυσε το διαμέρισμα στους Αμπελόκηπους; Στο μικροσκόπιο και δεύτερη γυναίκα
Axios: Το Ιράν σχεδιάζει να επιτεθεί στο Ισραήλ ως αντίποινα για το χτύπημα στην Τεχεράνη
Μενίδι: «Δεν ήθελα να της κάνω κακό» - Τι λέει ο 18χρονος που έσπρωξε την 72χρονη μπροστά στο ΑΤΜ
Οι R.E.M. κυκλοφόρησαν νέο βίντεο για τις αμερικανικές εκλογές και στηρίζουν την Κάμαλα Χάρις
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr