Οι νέου τύπου περιοδείες Μητσοτάκη και τα ειδικά κοινά στα οποία στοχεύει η κυβέρνηση: Το γαλάζιο φλερτ στους αναποφάσιστους
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Με μια σειρά δηλώσεων κυβερνητικών στελεχών το τελευταίο διάστημα το Μέγαρο Μαξίμου θέλει να περιορίσει την σεναριολογία για τον χρόνο των επόμενων εκλογών, που όπως όλα δείχνουν θα γίνουν μέσα στην Άνοιξη. Σε εξέλιξη πάντως είναι ήδη η επιχείρηση συσπείρωσης των ψηφοφόρων, καθώς στη Νέα Δημοκρατία εστιάζουν σε μια καλή επίδοση στις κάλπες της απλής αναλογικής.
Στην Πειραιώς μιλούν για το στόχο της αυτοδυναμίας στις δεύτερες εκλογές, ωστόσο γνωρίζουν πως αυτό προϋποθέτει ένα ποσοστό κοντά στο 37.5% με 38%. Επομένως, απαιτείται όχι μόνο η συσπείρωση των «παραδοσιακών» ψηφοφόρων της Νέας Δημοκρατίας αλλά και η προσέγγιση αναποφάσιστων ψηφοφόρων του κεντρώου χώρου.
Η στρατηγική που υιοθετείται από το γαλάζιο στρατόπεδο περιλαμβάνει νέου τύπου περιοδείες με σειρά δράσεων σε επίπεδο περιφέρειας. Ειδικότερα το πρόγραμμα περιλαμβάνει όχι μόνο επαφές με βουλευτές και εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και ανοιχτές ομιλίες ή και συνεντεύξεις τύπου. Μάλιστα τον πρωθυπουργό σε αυτές τις περιοδείες θα συνοδεύουν υπουργοί, καθώς στόχος είναι να παρουσιάζονται τα έργα που δρομολογούνται όχι μόνο σε εθνικό αλλά και σε περιφερειακό επίπεδο.
Μία πρόγευση δόθηκε στην πρόσφατη διήμερη επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Αχαΐα και σήμερα σειρά παίρνει η Αρκαδία, ενώ μέσα στο μήνα θα ακολουθήσει η Θεσσαλία. Μάλιστα στόχος είναι μέχρι τις κάλπες να γίνονται τουλάχιστον δυο εξορμήσεις στην περιφέρεια το μήνα, ενώ θα πυκνώσουν και οι περιοδείες σε δήμους της Αθήνας.
Βασικό σύνθημα της Νέας Δημοκρατίας στο δρόμο προς τις κάλπες θα είναι «το είπαμε - το κάναμε», προκειμένου να καλλιεργηθεί ένα θετικό αφήγημα για την επόμενη ημέρα. Κεντρικός βέβαια στόχος είναι να συσπειρωθούν οι γαλάζιοι ψηφοφόροι, ωστόσο παράλληλα αναζητείται ένα άνοιγμα στο κεντρώο χώρο.
Πρόκειται για ένα κοινό που σε μεγάλο βαθμό στις κάλπες του 2019 είχε ψηφίσει Νέα Δημοκρατία αλλά δε διατηρεί στενούς δεσμούς με το κόμμα. Και στο γαλάζιο στρατόπεδο ανησυχούν μήπως το συγκεκριμένο ακροατήριο επιλέξει την αποχή ή στις κάλπες της απλής αναλογικής στραφεί σε μια ψήφο με αντικυβερνητικά χαρακτηριστικά.
Για να αποφευχθεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο στην κυβέρνηση επιδιώκουν με μια στρατηγική συγκρίσεων με τον ΣΥΡΙΖΑ να κερδίσουν ένα σημαντικό κομμάτι από τους κεντρώους ψηφοφόρους. Στο πλαίσιο αυτό δίνεται βαρύτητα στην επικοινωνία του κυβερνητικού έργου και στην αποτύπωση των στόχων της επόμενης τετραετίας και γαλάζιες πηγές σημειώνουν πως όσο πιο κοντά θα έρχονται οι κάλπες τόσο θα γίνονται πιο εμφανή τα διλήμματα της επόμενης αναμέτρησης.
Το «άνοιγμα» στους νέους και η προσέγγιση των γυναικών
Να προσεγγίσει τους νέους που είναι ένα δύσκολο κοινό - το οποίο μάλιστα φλερτάρει εντόνως ο ΣΥΡΙΖΑ - επιδιώκει η κυβέρνηση. Μια σειρά δράσεων που έχουν ανακοινωθεί το τελευταίο διάστημα - όπως το πρόγραμμα για φθηνή στέγη- εστιάζουν σε αυτό το ακροατήριο, ενώ ανάλογες κινήσεις θα γίνουν και τους επόμενους μήνες (π.χ. αύξηση κατώτατου μισθού την Άνοιξη).
Με δεδομένο πάντως πως η τελευταία εκλογική αναμέτρηση έγινε το 2019 δεν είναι εύκολο να υπολογιστεί πως θα κινηθούν οι σημερινοί 18ρηδες και σε ποιο βαθμό θα επιλέξουν την αποχή ή θα στραφούν στη λεγόμενη ψήφο διαμαρτυρίας. Από τη γαλάζια πλευρά πάντως θα επιχειρηθεί μια ενίσχυση της παρουσίας του κόμματος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς εκτιμάται πως έτσι θα μπορέσουν ευκολότερα να παρουσιάσουν τις θέσεις τους σε ένα νεότερο ακροατήριο.
Παράλληλα στη Νέα Δημοκρατία στόχος είναι να αυξήσουν τα ποσοστά του κόμματος στο γυναικείο κοινό. Για παράδειγμα, έμφαση δίνεται σε μια σειρά κινήσεων που έχουν ως στόχο να διευκολύνουν τη συμμετοχή των γυναικών στην αγορά εργασίας (π.χ. επιδοτούμενα προγράμματα απασχόλησης, αύξηση της άδειας μητρότητας στον ιδιωτικό τομέα).
Στο δρόμο προς τις κάλπες επιδιώκεται επίσης να αυξηθεί η συμμετοχή των γυναικών στα ψηφοδέλτια της Ν.Δ. και ήδη έχουν γίνει οι πρώτες ανακοινώσεις. Επίσης, αναμένεται να υπάρξουν στοχευμένες εμφανίσεις του Κ. Μητσοτάκη σε εκπομπές που παρακολουθεί το γυναικείο κοινό, ενώ θα αξιοποιηθούν και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την προσέγγιση του συγκεκριμένου ακροατηρίου.
Συγκλονιστικά στοιχεία της ΕΛΑΣ για την ενδοοικογενειακή βία - Περισσότερες από 15.000 γυναίκες θύματα σε 10 μήνες
Ψήφισαν και οι τέσσερις υποψήφιοι πρόεδροι του ΣΥΡΙΖΑ: Περισσότεροι από 21.000 πολίτες στις κάλπες - Το μήνυμα του Τσίπρα
Τα δύο σενάρια για την Προεδρία της Δημοκρατίας: Τι θα γίνει με εκλογικό νόμο και ανασχηματισμό
Ο Μασκ θέλει να δει τον... Φειδία πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr