Ευρωεκλογές: Ποιο είναι το «δύσκολο» κοινό για τη ΝΔ - Τα μηνύματα των δημοσκοπήσεων και ο γαλάζιος πήχης
Έκδηλη είναι η ικανοποίηση στο στρατόπεδο της Νέας Δημοκρατίας🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Έκδηλη είναι η ικανοποίηση στο στρατόπεδο της Νέας Δημοκρατίας για το γεγονός πως λίγο πριν τις ευρωεκλογές τα ποσοστά αυξάνονται και σύμφωνα με τις τελευταίες μετρήσεις ο πήχης του 33% είναι εφικτός. Ωστόσο, στην Πειραιώς δεν θέλουν να υπάρξει εφησυχασμός και αυτό που τονίζουν είναι πως το πρωί της 9ης Ιουνίου οι κάλπες θα είναι άδειες και θα πρέπει να γεμίσουν ξανά με «γαλάζια» ψηφοδέλτια.
Στο κυβερνών κόμμα παρακολουθούν με προσοχή τα στοιχεία των δημοσκοπήσεων και εστιάζουν σε συγκεκριμένες ομάδες, όπου εκτιμούν πως υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω αύξηση των ποσοστών. Το πιο δύσκολο κοινό φαίνεται πως είναι οι νέοι από 17 έως 34 ετών, καθώς σύμφωνα με την MRB στο συγκεκριμένο ακροατήριο στην πρόθεση ψήφου ο ΣΥΡΙΖΑ έχει το υψηλότερο ποσοστό του (19,2%) και ακολουθούν το ΠΑΣΟΚ με 14,7% και η ΝΔ έχει 14,5%.
Στην ομάδα από 35 έως 54 ετών η Νέα Δημοκρατία στην πρόθεση ψήφου βρίσκεται πολύ μπροστά με 27,3% και μεγάλη διαφορά από την Ελληνική Λύση (10,4%), το ΠΑΣΟΚ (9,1%) και τον ΣΥΡΙΖΑ (8,4%). Ξεκάθαρο προβάδισμα έχει η Νέα Δημοκρατία στους άνω των 55 με το ποσοστό της στην συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα σύμφωνα με τη δημοσκόπηση να αγγίζει το 34,7% (ο ΣΥΡΙΖΑ είναι στο 12,8 % και το ΠΑΣΟΚ στο 11,2%).
Δεδομένο είναι πως στην τελική ευθεία προς τις ευρωεκλογές από το γαλάζιο στρατόπεδο θα επιχειρήσουν να μιλήσουν στις νεότερες ηλικίες, προτάσσοντας μία σειρά δράσεων που έχουν μπει σε εφαρμογή το τελευταίο διάστημα. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην αύξηση του κατώτατου μισθού (που αφορά κυρίως τις νεότερες ηλικίες), τα στεγαστικά προγράμματα που τρέχουν, το σχέδιο για το δημογραφικό που θα παρουσιαστεί το επόμενο διάστημα (αφορά και τα νέα ζευγάρια), τα μέτρα στήριξης για τις μητέρες, τα επιδοτούμενα προγράμματα απασχόλησης κ.α.
Να επισημανθεί εδώ πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης χρησιμοποιεί ιδιαίτερα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αξιοποιεί το TikTok για να μπορέσει να μιλήσει στην Generation Z. Να σημειωθεί εδώ πως στις εκλογές του 2019 η Νέα Δημοκρατία ήταν δεύτερη στη νεολαία, ωστόσο το 2023 έχει πιάσει την πρώτη θέση και οι γαλάζιοι θέλουν να διατηρήσουν αυτό το προβάδισμα και στις ευρωεκλογές. Βέβαια, ένα ερώτημα που απασχολεί όχι μόνο την Πειραιώς αλλά γενικότερα τα κομματικά επιτελεία είναι πόσοι από τους νέους θα φτάσουν μέχρι την κάλπη, καθώς συνήθως οι 20ρηδες έχουν και τα υψηλότερα ποσοστά αποχής.
Παράλληλα, από τη Νέα Δημοκρατία θέλουν να προσεγγίσουν και τις γυναίκες ψηφοφόρους. Ειδικότερα σύμφωνα με την MRB στους άντρες το κυβερνών κόμμα καταγράφει ανοδικές τάσεις και έχει φτάσει το 27,6% αλλά στις γυναίκες είναι στο 25,5% και εκτιμάται πως υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω συσπείρωση. Ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία για την δεύτερη θέση, καθώς στους άντρες το ΠΑΣΟΚ παίρνει 12.1 % και ο ΣΥΡΙΖΑ 11,4%, ενώ στις γυναίκες ο ΣΥΡΙΖΑ έχει 14,6% και το ΠΑΣΟΚ 10,8%
Το δεξιό κοινό
Να μιλήσουν σε ένα παραδοσιακό ακροατήριο θέλουν στη Νέα Δημοκρατία, προκειμένου να αποφευχθούν διαρροές προς τα δεξιά. Στην Πειραιώς παρακολουθούν τα στοιχεία των δημοσκοπήσεων που σε γενικές γραμμές δείχνουν το κόμμα του Κυριάκου Βελόπουλου να είναι στην τέταρτη θέση, το κόμμα Νίκη να κινείται κοντά στο 3 % και τη Φωνή Λογικής να περνά το 2% (στην εκτίμηση ψήφου).
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δίνει έμφαση στη Βόρεια Ελλάδα, όπου στις τελευταίες εκλογές κόμματα που κινούνται στα δεξιά της Νέας Δημοκρατίας κατέγραψαν υψηλότερα ποσοστά από το μέσο όρο και σε πρόσφατη περιοδεία του μίλησε για τον πατριωτισμό της ευθύνης. Όπως είπε «ξέρετε, στα λόγια όλοι μπορούμε να είμαστε πολεμοχαρείς «τουρκοφάγοι». Είναι πάρα πολύ εύκολο να σηκώνει κανείς τους τόνους, να ερεθίζει την κοινή γνώμη, να συναρπάζει τα πλήθη και μετά βρίσκεται αντιμέτωπος με τις συνέπειες των πολιτικών του». Προσέθεσε δε «η Ελλάδα σήμερα είναι πιο ισχυρή, γιατί είναι πιο ισχυρή οικονομικά, γιατί είναι πιο ισχυρή αμυντικά, γιατί έχει χτίσει τις κατάλληλες γεωπολιτικές συμμαχίες και γιατί έχει αναβαθμίσει το κύρος της και η γνώμη της μετράει. Αυτό σημαίνει στην πράξη πατριωτισμός της ευθύνης» και συμπλήρωσε πως όλα τα υπόλοιπα είναι λόγια, «μπας και τσιμπήσουμε καμία ψήφο».
Παράλληλα από την Βόρεια Ελλάδα ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε πως «υπήρξαν και κάποια κόμματα τα οποία επικαλέστηκαν δήθεν προνομιακές σχέσεις με την Εκκλησία». Σημείωσε δε «ήρθε ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος και απάντησε με ευθύτητα, λέγοντας το προφανές: δεν είναι κανείς πιο χριστιανός από τον άλλον και είναι άθλια πρακτική να εργαλειοποιείται η πίστη και η ορθοδοξία. Η Εκκλησία ενώνει, δεν διχάζει».
Το επόμενο διάστημα από την κυβέρνηση θα δώσουν έμφαση σε μία ατζέντα που ενδιαφέρει ένα παραδοσιακό κοινό, με στόχο να αποφύγουν μια χαλαρή ψήφο. Στο πλαίσιο αυτό τονίζονται ιδιαιτέρως όλα όσα έχουν γίνει για την ενίσχυση του ρόλου της χώρας στην γεωπολιτική σκηνή, την αμυντική θωράκιση της, την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού κ.α.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr