Μητσοτάκης για Αθηναϊκή Ριβιέρα: «Αναπτυξιακό αποτύπωμα το οποίο δεν θα είναι σε βάρος των τοπικών κοινωνιών»
«Θα παρακολουθούμε πολύ στενά την υλοποίηση του έργου» είπε ο πρωθυπουργός🕛 χρόνος ανάγνωσης: 9 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
«Το αναπτυξιακό αποτύπωμα αυτής της προσπάθειας είναι πολύ σημαντικό. Είναι, όμως, ένα αποτύπωμα το οποίο δεν θα είναι εις βάρος των τοπικών κοινωνιών και νομίζω ότι το μεγάλο μέλημα είναι πώς θα μπορέσουμε να συνδυάσουμε αυτή τη νέα ανάπτυξη η οποία δρομολογείται», ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που παρέστη το απόγευμα στην εκδήλωση στον Άλιμο για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου «Αθηναϊκή Ριβιέρα, Αστικός Περίπατος».
Το έργο αποτελεί μέρος του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και αφορά στην κατασκευή ενοποιημένου ποδηλατόδρομου και πεζόδρομου που θα ενώνει την Αθηναϊκή Ριβιέρα, από την «Εσπλανάδα» στο Μοσχάτο μέχρι το Δημαρχείο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης.
«Η δεύτερη παρατήρησή μου έχει να κάνει με αυτό το οποίο αποκαλούμε αστική βιώσιμη κινητικότητα. Με τις πόλεις μας, οι οποίες πια αλλάζουν μορφή, στις οποίες θα πρέπει να ενθαρρύνουμε το ποδήλατο, το περπάτημα, μορφές μετακίνησης οι οποίες δεν έχουν μπει στη ζωή μας», τόνισε ο πρωθυπουργός.
«Θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων»
Ανέφερε επίσης ότι πρέπει να ενθαρρυνθούν οι δήμαρχοι «να είναι πιο τολμηροί στα δικά τους σχέδια αστικής βιώσιμης κινητικότητας. Ναι, χρειαζόμαστε περισσότερους ποδηλατοδρόμους, περισσότερους πεζόδρομους, χρειαζόμαστε πόλεις οι οποίες να είναι πιο φιλικές προς τους πεζούς και προς το ποδήλατο. Ενδεχομένως αυτό μπορεί να σημαίνει προσωρινά λιγότερο φιλικές προς το αυτοκίνητο αλλά αυτή είναι η κατεύθυνση στην οποία κινούνται πια όλες οι μεγάλες πόλεις. Σε συνδυασμό με την πολύ μεγάλη έμφαση την οποία δίνουμε στην αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς, με αιχμή τη σημαντική παρέμβαση την οποία κάνουμε για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων μας.
Ήδη τα πρώτα 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ειδικά για την Αττική, περιμένουμε ακόμα συνολικά 900 καινούργια λεωφορεία, τα οποία θα τεθούν σε κυκλοφορία μέχρι το τέλος του 2025». Υπογράμμισε δε πως στόχος δεν είναι μόνο η αντικατάσταση των παλιών λεωφορείων με καινούργια σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, φιλικά προς το περιβάλλον, προσβάσιμα στα άτομα με αναπηρία αλλά και η ενίσχυση της συχνότητας των δρομολογίων ώστε πράγματι τα μέσα μαζικής μεταφοράς να αποτελέσουν ένα ελκυστικό υποκατάστατο για το αυτοκίνητο.
Κλείνοντας επεσήμανε πως θα παρακολουθείται στενά η υλοποίηση του έργου και «δεσμευόμαστε να είμαστε εδώ στα εγκαίνια για να διατρέξουμε πια με το ποδήλατο -ως ποδηλάτης που είμαι, θα προτιμήσω το ποδήλατο από το τρέξιμο-, αυτόν τον νέο εμβληματικό ποδηλατόδρομο, ο οποίος πραγματικά νομίζω ότι θα προσδώσει μια τελείως διαφορετική εικόνα σε όλο το παράκτιο μέτωπο, αλλά πρώτα και πάνω απ' όλα θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των μόνιμων κατοίκων».
Η ομιλία του πρωθυπουργού
«Κύριοι συνάδελφοι στην κυβέρνηση και στη Βουλή, αγαπητέ κ. Περιφερειάρχα, αγαπητοί Δήμαρχοι, φίλες και φίλοι, χαίρομαι πολύ που βρίσκομαι σήμερα μαζί σας για την επίσημη υπογραφή της έναρξης υλοποίησης ενός έργου που, όπως θυμάστε, είχαμε παρουσιάσει ως μια ιδέα πριν από κάποιο χρονικό διάστημα.
Μια ιδέα η οποία φαινόταν τότε σε όλους τους εμπλεκόμενους πάρα πολύ αυτονόητη. Είναι δυνατόν να έχουμε αυτή την καταπληκτική Αθηναϊκή Ριβιέρα, αυτό το μοναδικό παράκτιο μέτωπο και να μην υπάρχει τρόπος για έναν ποδηλάτη ή για έναν πεζό να το διανύσει από τη μια άκρη μέχρι την άλλη;
Και όταν σκεφτήκαμε για πρώτη φορά την ανάγκη να δημιουργήσουμε αυτό το δίκτυο ποδηλατοδρόμου και πεζόδρομου που θα μπορέσει πραγματικά να συμβάλλει σημαντικά στην ανάδειξη αυτού του σχεδίου, ίσως και εμείς δεν είχαμε αντιληφθεί τις πολύ μεγάλες δυσκολίες που έπρεπε να ξεπεράσουμε, προκειμένου το έργο αυτό να μετατραπεί από ιδέα σε ένα έργο το οποίο έχει πια σήμερα εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και συγκεκριμένο ορίζοντα υλοποίησης.
Και θέλω με την ευκαιρία αυτή -και για αυτό ήθελα να βρεθώ σήμερα μαζί σας- να ευχαριστήσω πραγματικά από καρδιάς όσες και όσους εργάστηκαν για να μπορούμε να είμαστε σήμερα σε αυτή την ευχάριστη στιγμή, την Περιφέρεια Αττικής ως τον φορέα υλοποίησης, όλους τους Δημάρχους οι οποίοι συνεργάστηκαν αρμονικά προκειμένου το έργο αυτό να σχεδιαστεί και να μπαίνει πια στη φάση της υλοποίησης, το ΤΑΙΠΕΔ και ειδικά την Μονάδα Ωρίμανσης των Έργων με προϊστάμενο τον Πάνο Σταμπουλίδη.
Όλοι έτρεξαν με πολύ μεγάλη ταχύτητα για να ξεπεραστούν όλα τα εμπόδια και να είμαστε σήμερα σε αυτή την πολύ ευχάριστη στιγμή να είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι το έργο αυτό θα ξεκινήσει άμεσα και θα έχει μάλιστα χρόνο υλοποίησης, όπως μου είπε ο Περιφερειάρχης, τον Σεπτέμβριο του 2025, έτσι κ. Περιφερειάρχα; Έτσι μας είπατε. Μου δεσμεύτηκε ότι τον Σεπτέμβριο του 2025 το έργο θα είναι έτοιμο, "άντε να του δώσουμε και δυο-τρεις μήνες ακόμα τράτο". Το βέβαιο είναι ότι το έργο αυτό πια θα γίνει μια πραγματικότητα.
Με την ευκαιρία αυτή, επιτρέψτε μου δύο πολύ σύντομες επισημάνσεις. Η πρώτη έχει να κάνει με την μεγάλη σημασία, αγαπητές και αγαπητοί φίλοι, αγαπητοί Δήμαρχοι, της ανάδειξης της Αθηναϊκής Ριβιέρας.
Διάβαζα προ ολίγων ημερών ένα άρθρο στην πιο σημαντική ίσως οικονομική εφημερίδα του κόσμου, τους "Financial Times", γι' αυτό το θαύμα της Αθηναϊκής Ριβιέρας, για τις τεράστιες αναπτυξιακές δυναμικές τις οποίες δημιουργεί, για τη σημαντική προσθήκη όλων των έργων που γίνονται -όχι μόνο στο Ελληνικό αλλά καθ' όλο το μήκος της ακτογραμμής από τον Πειραιά μέχρι το Σούνιο-, στο εθνικό προϊόν.
Πράγματι, το αναπτυξιακό αποτύπωμα αυτής της προσπάθειας είναι πολύ σημαντικό. Είναι, όμως, ένα αποτύπωμα το οποίο δεν θα είναι εις βάρος των τοπικών κοινωνιών και νομίζω ότι το μεγάλο μέλημα είναι πώς θα μπορέσουμε να συνδυάσουμε αυτή τη νέα ανάπτυξη η οποία δρομολογείται.
Ήδη, από εδώ που σας μιλώ, βλέπω τον εμβληματικό πύργο του Ελληνικού να αρχίζει να υψώνεται. Το Ελληνικό θέλω να θυμίσω ότι είναι ένα τεράστιο και θα έλεγα πολυπαραγοντικό έργο το οποίο αυτή η κυβέρνηση, όταν ήρθε στα πράγματα το 2019, το παρέλαβε ως μία ιδέα με τεράστια προβλήματα και χρειάστηκε να δουλέψουν πολλοί Υπουργοί προκειμένου να περάσουμε από την ιδέα στη φάση υλοποίησής του.
Σε συνεργασία, όμως, με όλους τους Δήμους θέλουμε να είμαστε βέβαιοι ότι η ανάπτυξη η οποία προκαλείται από την Αθηναϊκή Ριβιέρα είναι μία ανάπτυξη η οποία δεν θα είναι εις βάρος των κατοίκων της περιοχής και ότι όλα τα συνοδά και υποστηρικτικά έργα θα συμβάλλουν στη συνολική ανάδειξη του παράκτιου μετώπου, προς όφελος όλων των πολιτών και πρωτίστως των μόνιμων κατοίκων των παράκτιων Δήμων.
Η δεύτερη παρατήρησή μου έχει να κάνει με αυτό το οποίο αποκαλούμε αστική βιώσιμη κινητικότητα. Με τις πόλεις μας, οι οποίες πια αλλάζουν μορφή, στις οποίες θα πρέπει να ενθαρρύνουμε το ποδήλατο, το περπάτημα, μορφές μετακίνησης οι οποίες δεν έχουν μπει στη ζωή μας.
Η καλύτερη απόδειξη ότι όταν δημιουργούμε ποιοτικά έργα υποδομής αυτά αγκαλιάζονται από τους πολίτες είναι αυτό το οποίο ήδη συμβαίνει στην Γλυφάδα, όπου ήδη έχει δρομολογηθεί το πρώτο τμήμα αυτού του ποδηλατόδρομου, μήκους 3,5 χιλιομέτρων αν δεν κάνω λάθος, και νομίζω ότι η συνολική αποδοχή, όχι μόνο από την τοπική κοινωνία αλλά και από όλους τους επισκέπτες της Γλυφάδας, είναι εξαιρετικά θετική.
Φανταστείτε, λοιπόν, αυτό το έργο σε πολύ μεγαλύτερη έκταση, σε πρώτη φάση στα 12 χιλιόμετρα, πόσο μεγάλη σημασία θα έχει για την ποιότητα της ζωής συνολικά όλων των παράκτιων Δήμων.
Και βέβαια, να ενθαρρύνω, με την ευκαιρία αυτή, τους Δημάρχους να είναι πιο τολμηροί στα δικά τους σχέδια αστικής βιώσιμης κινητικότητας. Ναι, χρειαζόμαστε περισσότερους ποδηλατοδρόμους, περισσότερους πεζόδρομους, χρειαζόμαστε πόλεις οι οποίες να είναι πιο φιλικές προς τους πεζούς και προς το ποδήλατο. Ενδεχομένως αυτό μπορεί να σημαίνει προσωρινά λιγότερο φιλικές προς το αυτοκίνητο αλλά αυτή είναι η κατεύθυνση στην οποία κινούνται πια όλες οι μεγάλες πόλεις. Σε συνδυασμό με την πολύ μεγάλη έμφαση την οποία δίνουμε στην αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς, με αιχμή τη σημαντική παρέμβαση την οποία κάνουμε για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων μας.
Ήδη τα πρώτα 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ειδικά για την Αττική, περιμένουμε ακόμα συνολικά 900 καινούργια λεωφορεία, τα οποία θα τεθούν σε κυκλοφορία μέχρι το τέλος του 2025.
Έχω πει πολλές φορές ότι η πρόθεσή μας δεν είναι απλά να αντικαταστήσουμε τα παλιά λεωφορεία με καινούρια λεωφορεία σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, φιλικά προς το περιβάλλον, προσβάσιμα στα άτομα με αναπηρία, αλλά να πυκνώσουμε και τη συχνότητα των δρομολογίων των λεωφορείων, έτσι ώστε πράγματι τα μέσα μαζικής μεταφοράς να αποτελέσουν ένα ελκυστικό υποκατάστατο για το αυτοκίνητο. Ο γρηγορότερος τρόπος να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε αυτή την πολιτική μας ξεκινάει από την αναβάθμιση του στόλου των λεωφορείων.
Σταματώ εδώ, λέγοντας απλά στον κ. Περιφερειάρχη ότι θα παρακολουθούμε πολύ στενά την υλοποίηση του έργου και δεσμευόμαστε να είμαστε εδώ στα εγκαίνια για να διατρέξουμε πια με το ποδήλατο -ως ποδηλάτης που είμαι, θα προτιμήσω το ποδήλατο από το τρέξιμο-, αυτόν τον νέο εμβληματικό ποδηλατόδρομο, ο οποίος πραγματικά νομίζω ότι θα προσδώσει μια τελείως διαφορετική εικόνα σε όλο το παράκτιο μέτωπο, αλλά πρώτα και πάνω απ' όλα θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των μόνιμων κατοίκων.
Με το καλό, λοιπόν, κ. Περιφερειάρχα, στην υλοποίηση του έργου. Σας ευχαριστώ πολύ».
Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
Μαγδεμβουργο: Στη φυλακή ο δράστης της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr