Κωνσταντίνος Ζέρβας στο ethnos.gr: Κρατάω μόνο τη σημαία της πόλης
Τι δήλωσε ο νεοκλεγείς δήμαρχος Θεσσαλονίκης για τον Γιάννη Μπουτάρη, τα έργα του Μετρό, τον ΟΑΣΘ, το κυκλοφοριακό και το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη ο 61ος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, τρία 24ωρα μετά την εκλογή του, ανοίγει τα χαρτιά του και καταθέτει το σχέδιό του για την επόμενη μέρα στο ethnos.gr. «Η μόνη σημαία που σήκωσα κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου είναι αυτή της πόλης και σ΄αυτήν λογοδοτώ» ξεκαθάρισε.
Πρόσθεσε ότι δεν θα γίνει ανεκτή η συνέχιση της υποβάθμισης των αστικών συγκοινωνιών, προανήγγειλε αλλαγές στο σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης ενώ αναφερόμενος στον Γιάννη Μπουτάρη τόνισε ότι ήταν και παραμένει μία σημαντική προσωπικότητα για την πόλη
Σε λιγότερο από 3 μήνες αναλαμβάνεται και τυπικά το τιμόνι της Θεσσαλονίκης. Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε το κυκλοφοριακό έμφραγμα που βιώνει καθημερινά το κέντρο της πόλης; Ποιο είναι το πλάνο σας για τη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης;
Για το κυκλοφοριακό υπάρχουν ενέργειες που μπορούν να γίνουν άμεσα και άλλες που θα γίνουν σε βάθος χρόνου. Για παράδειγμα συνεχείς παρεμβάσεις της τροχαίας που διευκολύνουν την κυκλοφορία και οι καθημερινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις είναι κάτι που μπορεί να γίνει άμεσα. Έχω δεσμευτεί για έναν ενεργό ρόλο του δημάρχου – με προσωπική επικοινωνία με την Τροχαία – προς αυτήν την κατεύθυνση. Μεσοπρόθεσμα η λειτουργία του μετρό και η ανάταξη του ΟΑΣΘ ή του διάδοχου σχήματος θα βελτιώσουν κατά πολύ την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης. Σε ό,τι αφορά στα ζητήματα της στάθμευσης εκεί θα εξετάσουμε κάποιες τροποποιήσεις στο σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης διότι εκτιμώ ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης. Εννοείται ότι θα επιδιώξουμε τη δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης σε κάθε νέα, μεγάλης κλίμακας παρέμβαση που θα λαμβάνει χώρα στη Θεσσαλονίκη με σχετική πρόβλεψη.
Μιλήσατε προεκλογικά ότι στοίχημά σας είναι η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών. Πολλοί Θεσσαλονικείς παραπονιούνται για τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης και ειδικότερα για την έλλειψη και αργοπορία των λεωφορείων του ΟΑΣΘ. Πώς σκοπεύετε να χειριστείτε το ζήτημα; Μέρος της λύσης είναι και η εμπλοκή ιδιώτη στο μεταφορικό έργο της πόλης;
Στη Θεσσαλονίκη του ενός και μοναδικού μέσου μαζικής μεταφοράς, η αδυναμία του ΟΑΣΘ ισοδυναμεί με ταλαιπωρία για τον κάτοικο. Αναδείξαμε το πρόβλημα φέρνοντάς το στο επίκεντρο της προεκλογικής ατζέντας και δεσμευτήκαμε πως ο δήμαρχος θα μετέχει στο Διοικητικό Συμβούλιο του οργανισμού αυτοπροσώπως και όχι με εκπρόσωπο. Είναι μία πρώτη συμβολική αλλά και ουσιαστική ενέργεια που στέλνει το μήνυμα πως από εδώ και στο εξής δεν θα γίνει ανεκτή η συνέχιση της υποβάθμισης. Ο δήμος Θεσσαλονίκης θα έχει ρόλο στα πράγματα και θα απαιτήσουμε με εμφατικό τρόπο από την κεντρική εξουσία να επιληφθεί του ζητήματος. Ανανέωση του στόλου με νέας τεχνολογίας οχήματα και ανασχεδιασμός όλου του συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης τα πρώτα βήματα.
Τα έργα του Μετρό έχουν ταλαιπωρήσει την πόλη για πολλά χρόνια. Χαρακτηρίσατε εξωτική λύση την παραμονή «incitu» των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου και επιμείνατε πεισματικά, εδώ και 6 χρόνια, ότι η μόνη διέξοδος είναι η πρόταση της απόσπασης των αρχαιοτήτων. Θα θέσετε το ζήτημα εκ νέου στον πρόεδρο του Δ.Σ. της Αττικό Μετρό ΑΕ;
Είχα θέσει έγκαιρα το ζήτημα που περιγράφετε, συγκρούστηκα για αυτό πολύ έντονα και εκτιμώ ότι από τις εξελίξεις δυστυχώς δικαιώθηκα. Η δική μου πρόταση είχε πολύ μικρότερο κόστος και απαιτούσε πολύ μικρότερο χρόνο υλοποίησης. Εάν είχε ακολουθηθεί, δεν θα εξαιρούνταν οι σταθμοί του κέντρου από την πρώτη φάση λειτουργίας του μετρό. Ήταν καθόλα νόμιμη και τεχνικά άρτια αλλά επιλέχθηκε άλλη λύση. Θα πρέπει να ενημερωθώ ξανά για την πρόοδο των εργασιών ώστε να είμαι σε θέση να εκφέρω εκ νέου άποψη. Σε κάθε περίπτωση θα είμαι ο τελευταίος που θα προκαλέσει έστω και μία ημέρα καθυστέρησης στην παράδοση του έργου.
Πόσο εύκολο είναι να υλοποιήσετε το πρόγραμμά σας; Έχετε ασκήσει διοίκηση και ξέρετε τις δυσκολίες με τη γραφειοκρατία, τη στενότητα πόρων;
Επειδή ακριβώς έχω ασκήσει διοίκηση και έχω την εμπειρία αλλά και τη γνώση των πραγματικών δεδομένων, καταρτίσαμε μαζί με τους συνεργάτες ένα ρεαλιστικό πρόγραμμα για την πόλη. Ένα σοβαρό προγραμματικό κείμενο οφείλει να είναι υλοποιήσιμο και να ενσωματώνει τους περιορισμούς που αναφέρετε. Αυτά τα γνωρίζω, τα έχω συνυπολογίσει και δηλώνω αποφασισμένος να προχωρήσω με κάθε κόστος. Δεν χρωστάω σε κανέναν αλλά ταυτόχρονα ούτε η πόλη μου χρωστάει τίποτε. Το εκλογικό αποτέλεσμα είναι μία ξεκάθαρη εντολή από τους Θεσσαλονικείς να προχωρήσει η πόλη μπροστά, χωρίς δικαιολογίες αποτυχίας και επίκληση δυσκολιών. Εάν χρειαστεί να συγκρουστώ θα το πράξω διότι η μόνη σημαία που σήκωσα κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου είναι αυτή της πόλης. Από αυτήν θα αναδειχθώ σε αυτή θα λογοδοτώ.
Όπως προαναγγείλατε τις επόμενες μέρες θα επισκεφθείτε ως νέος δήμαρχος τον Γιάννη Μπουτάρη. Συνεργαστήκατε με τον κ. Μπουτάρη αλλά και συγκρουστήκατε. Τι κρατάτε από την 8χρονη θητεία του και τι αφήνετε πίσω σας;
Κρατώ την ορμή και την όρεξη όλης της ομάδας την πρώτη τετραετία, την ισχυρή βούληση να αλλάξουμε την πόλη. Κρατώ τις επιτυχίες της διοίκησης που αφορούν την εξωστρέφεια της πόλης, την άνοδο του τουρισμού, τις παρεμβάσεις στον αστικό ιστό και τις αναπλάσεις. Όπως έχω πει όμως η μάχη της καθημερινότητας χάθηκε και η δεύτερη τετραετία δεν ήταν καλή. Ο Γιάννης Μπουτάρης ήταν κα παραμένει μία σημαντική προσωπικότητα για την πόλη – εκτιμώ ότι μπορούσε να πετύχει περισσότερα.
Εμείς όμως δεν μηδενίζουμε, δεν απαξιώνουμε και ερχόμαστε να ενώσουμε την πόλη για να την αλλάξουμε. Μαθαίνουμε από τις επιτυχίες και τα λάθη των προηγούμενων και στοχεύουμε να χτίσουμε πάνω στις πρώτες. Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη δυνατοτήτων και αυτό το γνωρίζουμε πολύ καλά.
Τα τελευταία χρόνια η Θεσσαλονίκη καταγράφει σημάδια τουριστικής ανάπτυξης με συνεχή αύξηση επισκεπτών και δημιουργία νέων καταλυμάτων. Ποιό είναι το πλάνο σας για να αυξηθεί και να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν που προσφέρει η πόλη;
Η άνοδος του τουρισμού είναι ένας στόχος που απαιτεί συστηματική δουλειά, σχέδιο με σαφήνεια, ανάλυση του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος, χρονοδιαγράμματα εφαρμογής και παρακολούθησης των αποτελεσμάτων. Η βελτίωση του τουριστικού προϊόντος εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Την τελευταία τριετία παρατηρείται μία υποβάθμιση στους τομείς που αφορούν την καθημερινή λειτουργία της πόλης. Μια ολοκληρωμένη και αποτελεσματική τουριστική στρατηγική οφείλει να προβλέπει τις εξελίξεις, να προνοεί και να σχεδιάζει.
- Στροφή στον ποιοτικό τουρισμό, άνοιγμα σε νέες αγορές
- Ολοκλήρωση μεγάλων υποδομών
- Ολοκληρωμένη στρατηγική marketing και city branding, ενίσχυση της ταυτότητας της περιοχής
- Ενίσχυση της κρουαζιέρας, ακτοπλοϊκή σύνδεση της πόλης
- Ανάδειξη πολλών ειδών τουρισμού ( συνεδριακός, αθλητικός, πολιτιστικός, θρησκευτικός, γαστριμαργικός, υγείας)
- Δημιουργία ενός ενιαίου φορέα με αντικείμενο τον τουρισμό
Το σχέδιο της Τουρκίας για τη νέα κατάσταση στη Συρία: Η Άγκυρα αναλαμβάνει τον ρόλο του προστάτη - Τα μηνύματα στις ΗΠΑ
Γεράσιμος Χουλιάρας για σεισμό στην Τριχωνίδα: Η λίμνη έχει γίνει από πολλά ρήγματα - Έχει δώσει και 6 Ρίχτερ
Πόσο θα αλλάξει το dating τα επόμενα χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη – Οι καινοτομίες που έρχονται
«Τρίμπαλο» και τρίποντο για τον ΠΑΟΚ που παρέμεινε σε απόσταση αναπνοής απ' την κορυφή
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr