Θεόδωρος Ρουσόπουλος στο Έθνος: Η χώρα χρειάζεται ισχυρές κυβερνήσεις
Ο βουλευτής της Ν? τονίζει ότι η αλλαγή του εκλογικού νόµου θα ολοκληρωθεί εντός του έτους🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Την ανάγκη αλλαγής του εκλογικού νόµου και τη θεσµοθέτηση ενός συστήµατος ενισχυµένης αναλογικής υπογραµµίζει ο βουλευτής της Ν∆ Θόδωρος Ρουσόπουλος. Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «Έθνος της Κυριακής» αναφέρει ότι η αλλαγή αυτή θα ολοκληρωθεί εντός του έτους, σηµειώνοντας ότι στη χειρότερη των περιπτώσεων θα γίνουν διπλές εκλογές: οι πρώτες µε τον νόµο του ΣΥΡΙΖΑ, και εφόσον δεν θα υπάρχει δυνατότητα σχηµατισµού κυβέρνησης, µε τον νόµο που θα έχει ψηφίσει η σηµερινή πλειοψηφία.
Παρά τις κυβερνητικές διακηρύξεις, οι θεσµοί διά του επικεφαλής του ESM, Κλάους Ρέγκλινγκ, απαιτούν τήρηση των δηµοσιονοµικών στόχων. Υπάρχει plan B σε περίπτωση που δεν καρποφορήσει το σχέδιο µείωσης του στόχου για το πρωτογενές πλεόνασµα;
Τα υπερπλεονάσµατα είναι ένας φόρος αναξιοπιστίας – µια ντροπιαστική εγγύηση ότι η Ελλάδα δεν θα επιχειρήσει ξανά να βγάλει τα µάτια της µε τα ίδια της τα χέρια. Τα µατωµένα πλεονάσµατα στα οποία δέσµευσε η προηγούµενη κυβέρνηση τη χώρα αντανακλούν τους τραγικούς πειραµατισµούς του 2015 και εντεύθεν, οι οποίοι είχαν καταστροφικές επιπτώσεις στην εθνική οικονοµία, στα εισοδήµατα των νοικοκυριών, στις θέσεις εργασίας. Και οι επιπτώσεις αυτές εκτείνονται, δυστυχώς, πέρα από το πεδίο του προφανούς.
Είναι χαρακτηριστικό, για παράδειγµα, ότι η προηγούµενη κυβέρνηση είχε εγκαταλείψει το Πρόγραµµα ∆ηµοσίων Επενδύσεων και δεν απορροφούσε διαθέσιµους ευρωπαϊκούς πόρους για την ανάπτυξη µόνο και µόνο για να δείχνει, κρατώντας τα ποσά της εθνικής συµµετοχής στην άκρη, ότι πιάνει ονοµαστικά τους στόχους των πλεονασµάτων. Με άλλα λόγια, χάσαµε ουσιαστικές ευκαιρίες ανάπτυξης και δηµιουργίας θέσεων εργασίας για να κοροϊδευόµαστε µεταξύ µας.
Ακριβώς γι’ αυτό η Νέα ∆ηµοκρατία ως πρώτο στόχο έχει την αποκατάσταση της αξιοπιστίας της Ελλάδας τόσο στο εσωτερικό όσο και διεθνώς µέσα από µια οικονοµική πολιτική, ρεαλιστική και αναπτυξιακή, που απελευθερώνει τις δηµιουργικές δυνάµεις της χώρας. Με το που θα αρχίσουν, λοιπόν, να παράγονται τα θετικά αποτελέσµατα αυτής της νέας πολιτικής -και αυτό θα συµβεί τάχιστατα υπερπλεονάσµατα θα χάσουν λόγο ύπαρξης.
Όπως ακριβώς µε την αλλαγή της κυβέρνησης µειώθηκαν τα επιτόκια δανεισµού της χώρας, έτσι πρέπει να µειωθούν και οι απαιτήσεις για πλεονάσµατα. Η οικονοµική και πολιτική λογική είναι και στις δύο περιπτώσεις η ίδια.
Η Τουρκία εντείνει την παραβατική συµπεριφορά της στην κυπριακή ΑΟΖ. Ποια εργαλεία διαθέτει η νέα κυβέρνηση ώστε να αναχαιτίσει τον τουρκικό αναθεωρητισµό;
Ο µοναδικός τρόπος ώστε η Τουρκία να µην εξάγει τα εσωτερικά της µεγάλα προβλήµατα στις σχέσεις της µε την Ελλάδα, την Κύπρο και τους υπόλοιπους γείτονές της είναι να της γίνει σαφές ότι το κόστος αυτής της επιλογής είναι µεγαλύτερο από τα τυχόν µικροκοµµατικά οφέλη.
Ήδη η γείτων υφίσταται συνέπειες για τη στάση της τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την Ευρωπαϊκή Ενωση, οι οποίες, µάλιστα, θα επιταθούν στην περίπτωση της µη συµµόρφωσης. Η κυβέρνηση συνεργάζεται στενά µε όλους τους εταίρους της χώρας για τον συντονισµό της διεθνούς πίεσης έναντι της Τουρκίας.
Ταυτόχρονα είµαστε αποφασισµένοι να εξασφαλίσουµε πλήρως και µε κάθε προσήκοντα τρόπο την αποτρεπτική ικανότητα των Ενόπλων ∆υνάµεων. Και στο πεδίο αυτό, λοιπόν, καθοριστικά ζητούµενα είναι η αξιοπιστία και η σοβαρότητα.
Ποια κόµµατα θα µπορούσαν να συµβάλουν στην προσπάθειά σας να αλλάξετε το εκλογικό σύστηµα της απλής αναλογικής; Εκτιµάτε ότι µπορεί να ξεπεραστεί το συγκεκριµένο εµπόδιο µέσω της συνταγµατικής αναθεώρησης, όπως διατείνονται ορισµένοι συνταγµατολόγοι;
Η θέση µας παραµένει σταθερή εδώ και δεκαετίες. Η χώρα χρειάζεται ενισχυµένη αναλογική και ισχυρές κυβερνήσεις. Κάθε πρόβλεψη πριν από την έναρξη των εργασιών της επιτροπής του Συντάγµατος είναι θεµιτή µεν, αλλά, σε ό,τι µε αφορά, θα περιµένω τη λύση του προβλήµατος εντός του Κοινοβουλίου. Σε κάθε περίπτωση αυτό δεν θα αργήσει. Άρα η οριστική απάντηση θα δοθεί εντός του έτους. Στη χειρότερη των περιπτώσεων θα γίνουν διπλές εκλογές: οι πρώτες µε τον νόµο ΣΥΡΙΖΑ, και εφόσον δεν θα υπάρχει δυνατότητα σχηµατισµού κυβέρνησης, αµέσως θα ακολουθήσουν νέες µε τον δικό µας νέο νόµο.
Πότε να αναµένουµε χειροπιαστά αποτελέσµατα από την κυβέρνηση στον τοµέα της ασφάλειας; Θεωρείτε ότι επαρκούν δυναµικές παρεµβάσεις στον τοµέα της καταστολής ή απαιτείται πιο σφαιρική αντιµετώπιση;
Ήδη αποτελέσµατα έχουν αρχίσει να παράγονται. Αναφέρω, για παράδειγµα, την οικειοθελή εκκένωση της κατάληψης στο κέντρο της Αθήνας. Βεβαίως, η αποκατάσταση της νοµιµότητας δεν είναι ούτε απλή ούτε εύκολη υπόθεση.
Πέρα από την πολύπλευρη ενίσχυση της Ελληνικής Αστυνοµίας στα επίπεδα του προσωπικού, του εξοπλισµού αλλά και στο θεσµικό, χρειάζεται ένα σύνολο παρεµβάσεων και στρατηγικών που εντέλει αφορούν την εµπέδωση της εµπιστοσύνης στους θεσµούς.
Η πολυπλοκότητα, όµως, του ζητήµατος δεν λειτουργεί για εµάς ως άλλοθι απραξίας. Τα άβατα και τα άσυλα της παρανοµίας και της εγκληµατικότητας είναι µια εικόνα ντροπής που πρέπει να σταµατήσει, και θα σταµατήσει.
Η αποκατάσταση της νοµιµότητας είναι βασική δέσµευσή µας, θεµελιώδης υποχρέωση του κράτους και αναγκαία προϋπόθεση για κάθε αισιόδοξη σκέψη για τις προοπτικές της κοινωνίας και της οικονοµίας.
Το εκλογικό αποτέλεσµα της 7ης Ιουλίου δεν υποδηλώνει, όπως διεκήρυττε το κόµµα σας προεκλογικά, µια στρατηγική ήττα του ΣΥΡΙΖΑ. Πιθανολογείτε ότι µπορεί να βρεθεί κοινός τόπος µε το κόµµα της αξιωµατικής αντιπολίτευσης; Εάν ναι, σε ποια πεδία;
Επειδή όροι όπως η «στρατηγική ήττα» είναι κάτι στο οποίο καθένας µπορεί να δώσει το δικό του περιεχόµενο, εγώ επισηµαίνω τα δεδοµένα που δεν αµφισβητούνται: Η Νέα ∆ηµοκρατία µε την εντολή των πολιτών σχηµάτισε αυτοδύναµη κυβέρνηση µε ισχυρή κοινοβουλευτική πλειοψηφία 158 βουλευτών -πρώτη φορά που συµβαίνει αυτό στη χώρα µετά τις εκλογές του 2010- και η διαφορά µε τον ΣΥΡΙΖΑ ξεπέρασε τις 8 ποσοστιαίες µονάδες. Πολύ δε περισσότερο, αυτή η µείζων πολιτική αλλαγή έχει ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Οι Έλληνες επέλεξαν µια ριζικά διαφορετική πολιτική πρόταση από αυτήν του ΣΥΡΙΖΑ. Επέλεξαν την ειλικρίνεια, τη σοβαρότητα, την αποτελεσµατικότητα, την επιδίωξη της εθνικής ενότητας και του συλλογικού συµφέροντος, απορρίπτοντας τα ψέµατα, τις κούφιες υποσχέσεις, την ανυποληψία και τους επικίνδυνους πειραµατισµούς, τη συνειδητή επένδυση στη διχόνοια των Ελλήνων και την εργαλειακή αντιµετώπιση ακόµη και των εθνικών θεµάτων.
Οι δικές µας οι προτεραιότητες, οι δεσµεύσεις και οι αξιακές αναφορές είναι ξεκάθαρες. Εµείς, εν αντιθέσει προς την απελθούσα κυβέρνηση, ούτε κρυφά προγράµµατα έχουµε, ούτε στροφές 180 µοιρών κάνουµε.
Αν τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ µετεκλογικά αισθανθεί την ανάγκη να εγκαταλείψει τις αµαρτίες του παρελθόντος για να κάνει στροφή προς την υπευθυνότητα, την εποικοδοµητική αντιπολίτευση και τη συναίνεση µπροστά στα µεγάλα και τα σηµαντικά, ιδού πεδίον δράσης λαµπρόν. Αλλά αυτό αφορά τον ΣΥΡΙΖΑ.
Η Συρία μετά την «επανάσταση της»: Αλ Τζολάνι, ο νέος ηγέτης με τουρκικό… κοστούμι
Η συγκινητική ανάρτηση της μητέρας του 9χρονου που σκοτώθηκε στην επίθεση στο Μαγδεμβούργο: «Γιατί εσύ;»
Σε διαθεσιμότητα και ο δεύτερος αστυνομικός της Βουλής που συνελήφθη για ενδοοικογενειακή βία: Αλληλομηνύθηκε με τη σύζυγό του
Γιαγκίνηδες: Οταν η ερωτική κάψα συναντά τη φλόγα της ρεμπέτικης ψυχής
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr