«Come back» από τον Μακρόν για τις γαλλικές φρεγάτες τύπου «Belhara»
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Ένα come back ή «Γαλλιστή» ένα «Revenir» από τα παλιά σύμφωνα με πληροφορίες από την Γαλλική πρωτεύουσα θα έχει στην ατζέντα του ο Εμμανουέλ Μακρόν για να το συζητήσει με τον Έλληνα πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη κατά τη συνάντηση που θα έχουν εντός της ημέρας.
Φυσικά ψηλά στις συζητήσεις θα είναι η ρευστή κατάσταση στην ανατολική Μεσόγειο και η ανάγκη ισχυρής αποτρεπτικής παρουσίας από τις δυο χώρες-και όχι μόνο- ώστε να περιοριστούν δραστικά οι θαλάσσιες οδοί του παράνομου εμπορίου είτε αυτό είναι πετρέλαιο είτε όπλα για τα αιματηρά χέρια των διεθνών τρομοκρατικών οργανώσεων. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι μαζί με τον πρωθυπουργό στο Παρίσι είναι και ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας Αλέξανδρος Διακόπουλος.
Για να συμβεί όμως αυτό απαιτούνται τα ανάλογα μέσα, κυρίως από την χώρα μας η οποία βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής πολλές φορές από το θέατρο των γεγονότων ενώ εμπράκτως έχει αποδείξει πως είναι η ουσιώδης ασπίδα απέναντι σε πολλές απειλές που ξεπηδούν στην ευρύτερη περιοχή.
Η εμπρηστική συμπεριφορά της Τουρκίας εντός της Κυπριακής ΑΟΖ και το Αιγαίο επίσης είναι ψηλά στον κατάλογο καθώς η Τουρκία δεν σταματά να προκαλεί σε μια περιοχή που και η Γαλλία έχει αποκτήσει ενεργειακά συμφέροντα, πράγμα που φροντίζει ο Ταγίπ Ερντογάν να αμελεί.
Τα κέρδη των ομολόγων και η πιθανή ανοιχτή Γαλλική χρηματοδότηση
Και κάπως έτσι φτάνει το come back της πάλαι ποτέ πρότασης των κερδών από τα Ελληνικά ομόλογα που κατέχουν οι Γαλλικές τράπεζες. Ως δεύτερη προσφορά των Γάλλων- που δείχνουν με κάθε τρόπο ότι δεν θέλουν να χάσουν την Ελληνική ναυτική προμήθεια- πιθανό να είναι η ανακοίνωση πως εντοπίζεται η οδός για το χρηματοδοτικό πρόγραμμα που αναζητούν οι δυο πλευρές και αφορά τις περιβόητες πλέον φρεγάτες τύπου «Belhara», για τις οποίες το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό έχει δηλώσει ξεκάθαρα πως ενδιαφέρεται υπό προϋποθέσεις.
Η Γαλλική πρόταση δεν θα διαφοροποιηθεί κατά πολύ από την αρχική πριν περίπου δυο χρόνια, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το hellasjournal.com Δηλαδή τα περίπου 2 δισ. ευρώ να είναι αυτά που θα χρηματοδοτήσουν τις δυο πρώτες Ελληνικές φρεγάτες «Belhara» και τα επόμενα δυο πλοία να κατασκευαστούν στα Ελληνικά ναυπηγεία, μια υπόθεση βέβαια που χωρά μεγάλη κουβέντα και ανάλυση.
Τις προηγούμενες εβδομάδες είχαμε αναφερθεί στην ιστοσελίδα μας, στις προτάσεις της Ελλάδας- μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών του υπουργείου Εθνικής Άμυνας- και στις Γαλλικές θέσεις που φαίνεται να δέχονται με «αστερίσκους» στα όσα διημείφθησαν κατά τις πρόσφατες συζητήσεις.
Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του Γενικού Επιτελείου, το Μέγαρο Μαξίμου εδώ και εβδομάδες είχε ζητήσει πλήρη ενημέρωση για όλα τα τρέχοντα εξοπλιστικά προγράμματα που έχουν να κάνουν με την Γαλλία ώστε ο Έλληνας πρωθυπουργός και η Ελληνική αποστολή να είναι πολύ διαβασμένη για το που βρισκόμαστε και το που πρόκειται απ’ εδώ και στο εξής να βαδίσουμε.
Οι ίδιες πηγές μάλιστα σημείωναν πως κατά τις συζητήσεις των δυο πλευρών πρόκειται να γίνει μια πολύ σοβαρή, πρώτη της νέας κυβέρνησης, διερευνητική κουβέντα για τους τρόπους με τους οποίους η Γαλλία προτίθεται να βοηθήσει στην αναζητούμενη επαύξηση της αποτρεπτικής ισχύς των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες.
Οι κόμβοι της Belhara και ο σκόπελος του Πολεμικού Ναυτικού
Η μόνιμη διαχρονική απαίτηση του Πολεμικού Ναυτικού ήταν και παραμένει να έχει μια φρεγάτα που δύναται να φτάσει και τους 32 κόμβους εν πλω. Δεν είναι τυχαίος καθόλου αυτός ο αριθμός ταχύτητας που επιθυμούν οι Αξιωματικοί της Ελληνικής ναυτοσύνης, διότι όπως εξηγούν οι ίδιοι με μια τέτοια ταχύτητα και μπορείς να φτάσεις εγκαίρως εκεί που έχεις διαταχθεί και μπορείς με τους ελιγμούς να αποφύγεις κάποιου είδους απειλή στη θάλασσα.
Από την άλλη πλευρά οι Γάλλοι έχουν φέρει τις Belhara να φτάνουν τους 28 κόμβους μετά βίας, γεγονός που έχει προβληματίσει την Διεύθυνση Εξοπλισμών του ΠΝ με τους οποίους συζητά η Γαλλική πλευρά η οποία έχει υποστηρίξει πως αν η χώρα μας επιθυμεί τις μεγαλύτερες επιδόσεις, θα πρέπει και να τις πληρώσει.
Όπως εξηγούν Αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού, όλα τα πλοία με την πάροδο του χρόνου χάνουν μέρος της ιπποδύναμης των μηχανών τους, άρα σε μια δεκαετία το 32 που ζητά επιτακτικά το ναυτικό, θα μεταφράζεται σε κάτω των 29 κόμβων. Κατά συνέπεια αν πάρεις τώρα ένα πλοίο νέο, που σου καλύπτει απόλυτα τις αντιαεροπορικές ανάγκες της περιοχής αλλά η ταχύτητά του στο max φτάνει τους 28 κόμβους στο πέρασμα του χρόνου αυτό είναι αναμενόμενο πως θα γίνει κάτω των 25.
Το συμπέρασμα είναι πως τότε ούτε γρήγορα μπορείς να φτάσεις σε μια αποστολή, ούτε να αποφύγεις έναν κίνδυνο στο νερό κ.ο.κ. Αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα και ένσταση στο πλοίο Γαλλικής σχεδίασης, με πολλές Ελληνικές παρατηρήσεις και παρεμβάσεις, όταν οι Γάλλοι είχαν προτείνει τις φρεγάτες τύπου Fremm, από τις οποίες προέκυψε η νέα σχεδίαση των Belhara.
Μάλιστα με ιδιαίτερο νόημα, ανώτατα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού λένε πως δεν είναι δυνατό να πάρουμε ένα νέο, ψηφιακό πλοίο με τρομακτικές δυνατότητες που θ’ αναβαθμίσει το ναυτικό σε Αιγαίο και Αν. Μεσόγειο, αλλά να είναι υποδεέστερο σε επιδόσεις ταχυτήτων από τις φρεγάτες τύπου «S» και «ΜΕΚΟ». Γι’ αυτό και η συγκεκριμένη απαίτησή είναι μια από τις κυριότερες καθώς προκύπτει από την διαχρονική ναυτική εμπειρία στις σύγχρονες επιχειρησιακές απαιτήσεις.
Η Αμερικανική «σπόντα»
Η Αμερικανική πρόταση για τις αναβαθμισμένες φρεγάτες «LCS» υπάρχει και δεν απορρίπτεται -άλλωστε τίποτα δεν έχει κλειδώσει μέχρι τώρα. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα για το οποίο προτείνεται στην Ελληνική πλευρά να περάσει στο πρόγραμμα αυτό ακόμη και ως συμπαραγωγός χώρα.
Ένα πρόγραμμα όμως που ίσως ξεκινήσει το 2025, τότε έχουν αποφασίσει στις Ηνωμένες Πολιτείες πως θα φτάνει το «dead line» για τα δικά τους πλοία και πρέπει να ξεκινά η ναυπήγηση νέων.
Ωστόσο πηγές από το Πολεμικό Ναυτικό έλεγαν πως οι Αμερικανοί, ως έμποροι που ξέρουν να διαχειρίζονται πολλές παρόμοιες καταστάσεις, σημείωσαν προς την Ελληνική πλευρά ότι εφόσον ενδιαφέρεται γι’ αυτά τα πλοία, οι Ηνωμένες πολιτείες έχουν την ευελιξία να φέρουν πιο γρήγορα το πρόγραμμα σε εξέλιξη ώστε να μην υπάρξει μεγαλύτερο άνοιγμα της ψαλίδας στις καταπονημένες φρεγάτες της χώρας μας.
Το... μενού της συνάντησης Γεραπετρίτη - Φιντάν: Τι περιμένει η Αθήνα από το τετ α τετ και ποια μηνύματα στέλνει η Άγκυρα
«Τιμωρούν» τώρα και τη μητρότητα: Η αδιανόητη περιπέτεια εκπαιδευτικού και τα καψόνια του υπουργείου Παιδείας
Ξεκινά το συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ με φόντο τις καταγγελίες για το πόθεν έσχες Κασσελάκη και τους φόβους για έκτροπα
Νέο «καμπανάκι» ΕΟΔΑΣΑΑΜ σε ΟΣΕ: Απομακρύνετε τους επικίνδυνους κορμούς από τις ράγες του τρένου
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr