Σπίρτζης: Επικυρώθηκε η απόφαση «ούτε αρχαία, ούτε μετρό» για τη Θεσσαλονίκη
Πυρά στην κυβέρνηση εξαπολύει ο πρώην υπουργός Υποδομών τονίζοντας ότι δεν θα ολοκληρώσει ως όφειλε άμεσα το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης ταλαιπωρόντας τους πολίτες🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Ο Χρήστος Σπίρτζης σχολίασε με ανακοίνωσή του την απόφαση του ΚΑΣ για τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ «δεν μπορούμε να μην παρατηρήσουμε ότι η ΝΔ παραμένει πιστή στις αρχές και την ιστορική παράδοση της στις υποδομές: να μην ολοκληρώνονται ΠΟΤΕ τα έργα. Επομένως δεν θα ολοκληρώσουν ως όφειλαν άμεσα το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης ταλαιπωρώντας τους πολίτες γιατί η κυβέρνηση επέλεξε προσχηματικά την επανασύνδεση της ολοκλήρωσης του συνόλου του έργου με έναν σταθμό».
Ακόμη προσθέτει ότι «είναι η πρώτη φορά που αμφισβητείται η ύπαρξη μελέτης από διακεκριμένο στατικό γραφείο της χώρας, που έχει κατατεθεί στο ΚΑΣ από την Αττικό ΜΕΤΡΟ, έχει πληρωθεί και έχει λάβει την έγκριση του ΚΑΣ από το 2017».
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Ενημερωθήκαμε ότι έπειτα από πολύωρη συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, ελήφθη η απόφαση της απόσπασης των αρχαίων του Σταθμού Βενιζέλου.
Ξεπερνώντας κάθε ευαισθησία γύρω από την πολιτιστική μας κληρονομιά, κάθε γνώμη της επιστημονικής κοινότητας των Αρχαιολόγων, κάθε πρόταση των συναδέλφων Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, κάθε ανησυχία γύρω από τα μοναδικά ευρήματα του Αρχαίας Μέσης Οδού, κάθε όραμα και σχεδιασμό για την συνύπαρξη της σύγχρονης Θεσσαλονίκης και των έργων υποδομών που πρέπει να έχει, κάθε προσπάθεια για την ολοκλήρωση του έργου του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, που είχε φτάσει στο τέλος του, κάθε έγνοια για την καθημερινότητα των πολιτών της Θεσσαλονίκης και της ταλαιπωρίας που έχουν υποστεί όλα αυτά τα χρόνια από τις λάθος επιλογές της ΝΔ, δεν μπορούμε να μην παρατηρήσουμε τον μεταρρυθμιστικό οίστρο της κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε τα ταχεία μεταρρυθμιστικά βήματα οικοδόμησης του «επιτελικού» κράτους, που θεσμοθετήθηκε τις πρώτες ημέρες της Κυβέρνησης της ΝΔ. Δεν μπορούμε να μην παρατηρήσουμε πως όπως και πριν το 2015, τα εργοτάξια του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης απέκτησαν ξανά «αραχνοΰφαντους ιστούς», οι εργαζόμενοι έχουν μειωθεί δραματικά, οι ρυθμοί ολοκλήρωσης του έργου μηδενίστηκαν και πάλι, οι παρατάσεις που ζητούν οι κατασκευαστές ξαναμπαίνουν στην επικαιρότητα, ο εκπρόσωπος της Κοινοπραξίας των κατασκευαστών από την αρχή του έργου παραιτήθηκε, ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες στις Δυτικές συνοικίες προαναγγέλθηκε ότι θα ακυρωθεί, η ΝΔ συνεχίζει στον επικοινωνιακό μεταρρυθμιστικό οίστρο της και υλοποιεί «μοναδικές, ρηξικέλευθες» διαδικασίες.
Δεν μπορούμε να μην παρατηρήσουμε ότι η ΝΔ παραμένει πιστή στις αρχές και την ιστορική παράδοση της στις υποδομές: να μην ολοκληρώνονται ΠΟΤΕ τα έργα. Επομένως δεν θα ολοκληρώσουν ως όφειλαν άμεσα το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης ταλαιπωρώντας τους πολίτες γιατί η κυβέρνηση επέλεξε προσχηματικά την επανασύνδεση της ολοκλήρωσης του συνόλου του έργου με έναν σταθμό.
Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, θεσμοθετήθηκε, ώστε να υπάρχει ένα επιστημονικό όργανο που θα διαφυλάσσει την πολιτιστική μας κληρονομιά, από οποιεσδήποτε πιέσεις και θα δίνει τις βέλτιστες επιστημονικά τεκμηριωμένες αποφάσεις.
Δεν είναι λίγες οι φορές που οι διαδικασίες και ο τρόπος λειτουργίας του ΚΑΣ προκάλεσαν καθυστερήσεις σε ένα έργο. Παρά ταύτα οι αποφάσεις του ΚΑΣ, ακόμη και σε θέματα που απασχολούσαν την επικαιρότητα και παρά τις πιέσεις, κινούνταν πάντα εντός ενός συγκεκριμένου πλαισίου επιστημονικής επάρκειας με γνώμονα την προστασία του δημόσιου συμφέροντος, της πολιτιστικής κληρονομιάς και την τήρηση των συνταγματικών επιταγών για την προστασία των αρχαιοτήτων μας.
Όμως ο μεταρρυθμιστικός οίστρος της ΝΔ είναι πρωτοφανής. Είναι η πρώτη φορά που αμφισβητείται η ύπαρξη μελέτης από διακεκριμένο στατικό γραφείο της χώρας, που έχει κατατεθεί στο ΚΑΣ από την Αττικό ΜΕΤΡΟ, έχει πληρωθεί και έχει λάβει την έγκριση του ΚΑΣ από το 2017.
Είναι η πρώτη φορά, που αγνοείται τόσο απροκάλυπτα, ο αρχαιολογικός νόμος, που στο άρθρο 42, αναφέρει ότι «η μετακίνηση μνημείου λόγω τεχνικού έργου εξετάζεται μόνο όταν μετά από σχετικό επιστημονικό έλεγχο αποκλείεται κάθε δυνατότητα διατήρησης του στο περιβάλλον του».
Εκεί όμως που βρίσκεται η πραγματικά μεγάλη μεταρρυθμιστική τομή της ΝΔ, η τομή που μας φέρνει στην πρώτη θέση των μεταρρυθμίσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι η λήψη απόφασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για την απόσπαση και την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων της Μέσης Οδού, στο σταθμό Βενιζέλου, του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης με εισήγηση:
- την προαναγγελθείσα απόφαση, από τον Πρωθυπουργό, από το βήμα της ΔΕΘ,
- την ανακοίνωση της σε επιτροπή της Βουλής, μια μέρα πριν την συνεδρίαση του ΚΑΣ, από την Υπουργό Πολιτισμού, και τέλος
- την επικύρωση των προαναγγελιών από το ΚΑΣ, σήμερα.
Μπορεί η κυβέρνηση της ΝΔ να αναδειχθεί ως η κυβέρνηση ακινησίας των έργων υποδομών της χώρας, αλλά κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει τον μεταρρυθμιστικό της οίστρο. Μπορεί με την απόφαση αυτή να μην αποκτήσει για τα επόμενα πολλά χρόνια η Θεσσαλονίκη ούτε ΜΕΤΡΟ, ούτε Αρχαία, όπως και δεν απέκτησε ποτέ υποθαλάσσια οδική σύνδεση αλλά έχει αποκτήσει την πρωτοπορία στο πως δεν θα αποκτήσει υποδομές για τους πολίτες της.
Και αυτό το χρωστάνε οι πολίτες της Θεσσαλονίκης αναμφισβήτητα στην παράταξη της ΝΔ και στα έργα της. Για να θαυμάσουμε αυτήν την ιστορική συνεδρίαση του ΚΑΣ, ως μνημείο ανεξάρτητης και υποδειγματικής λειτουργίας ενός επιστημονικού οργάνου, περιμένουμε την κοινοποίηση των απομαγνητοφωνημένων πρακτικών της συνεδρίασης.
Καζακστάν: Τα αναπάντητα ερωτήματα της τραγωδίας – Τη λύση θα δώσει το μαύρο κουτί του μοιραίου αεροπλάνου
Τα παιχνίδια παλαιότερων δεκαετιών συνεχίζουν να συγκινούν μικρούς και μεγάλους
Έλον Μασκ: Ντύθηκε Άγιος Βασίλης και διαφήμισε το φάρμακο που παίρνει για να αδυνατίσει
Ο Ηλίας Ψινάκης εξήγησε το λόγο για τον οποίο δεν άφηνε το Σάκη Ρουβά να μιλήσει στην αρχή της καριέρας του
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr