Κόσμος|19.12.2018 15:31

Το Facebook αρνείται το «εμπόριο μηνυμάτων» με Netflix, Amazon, Apple, Microsoft

Newsroom

Η Facebook Inc αρνείται ότι έδωσε σε ορισμένες εταιρείες πρόσβαση σε δεδομένα χρηστών του χωρίς την έγκρισή τους. Η απάντηση της εταιρείας έρχεται μετά το χθεσινό δημοσίευμα των New York Times ότι το μέσο κοινωνικής δικτύωσης επέτρεψε σε κάποιες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας μεγαλύτερη πρόσβαση σε στοιχεία χρηστών.

Η εφημερίδα έγραψε ότι το Facebook επέτρεπε στη μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft να βλέπει τα ονόματα σχεδόν όλων των φίλων χρηστών του χωρίς τη συγκατάθεσή τους, επικαλούμενη έγγραφα από το 2017.

«Καμία από αυτές τις συνεργασίες ή τις λειτουργίες δεν παρείχε στις εταιρείες πρόσβαση σε πληροφορίες χωρίς την άδεια των ανθρώπων, ούτε παραβίαζε την ρύθμισή μας του 2012 με την FTC», γράφει ο Κωνσταντίνος Παπαμιλτιάδης, διευθυντής πλατφορμών προγραμματιστών και προγραμμάτων σε ανάρτησή του σε ιστολόγιο http://bit.ly/2GrSQ6f.

Το Facebook παρείχε επίσης σε εταιρείες, όπως το Netflix και το Spotify, την δυνατότητα να διαβάζουν τα προσωπικά μηνύματα χρηστών και επέτρεπε στην Amazon να εξασφαλίζει τα ονόματα και τα στοιχεία επικοινωνίας χρηστών μέσω των φίλων τους, επισημαίνουν οι New York Times.

Το Facebook διευκρίνισε ότι αυτό που έκανε ήταν να βοηθάει τους χρήστες να έχουν πρόσβαση στους λογαριασμούς τους στο Facebook ή σε συγκεκριμένες λειτουργίες σε συσκευές και πλατφόρμες που έχουν φτιάξει άλλες εταιρείες, όπως οι Apple, Amazon, Blackberry και Yahoo, που είναι γνωστές ως διασυνδεδεμένοι εταίροι.

Η εταιρεία σημείωσε ότι αυτοί οι εταίροι είχαν πρόσβαση σε μηνύματα, αλλά οι χρήστες «θα έπρεπε πρώτα να έχουν ξακάθαρα συνδεθεί (sign in) στο Facebook» προτού χρησιμοποιήσουν μια λειτουργία ανταλλαγής μηνυμάτων ενός εταίρου.

Το Facebook ανακοίνωσε ότι τερμάτισε σχεδόν όλες αυτές τις συνεργασίες τους τελευταίους μήνες, εκτός από αυτήν με την Apple και την Amazon.

Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις των New York Times, η συμφωνία έδινε πρόσβαση στην Apple στις επαφές των χρηστών και τις καταχωρήσεις τους, ακόμη και αν οι χρήστες είχαν απενεργοποιήσει την κοινή χρήση δεδομένων. Η Apple δήλωσε ότι δεν γνώριζε ότι είχε ειδική πρόσβαση και ότι τα δεδομένα που περιγράφονται δεν έφευγαν ποτέ από τη συσκευή του χρήστη.

Η Amazon είχε επίσης πρόσβαση σε ονόματα και στοιχεία επικοινωνίας των χρηστών, ενώ το Facebook επέτρεψε στη μηχανή αναζήτησης της Microsoft, γνωστή ως Bing, να έχει πρόσβαση στα ονόματα όλων των φίλων ενός χρήστη του Facebook, χωρίς συγκατάθεσή. Το πλέον ενοχλητικό στοιχείο της έρευνας είναι πως το Facebook έδινε στο Spotify, το Netflix και τη Royal Bank of Canada τη δυνατότητα να διαβάζουν τα ιδιωτικά μηνύματα Facebook των χρηστών.

Αυτό ήταν το αποτέλεσμα ενός API, το οποίο ξεκίνησε το 2010 ως μέρος μιας πρόωρης (προ-Messenger) προσπάθειας για τη δημιουργία μιας πλατφόρμας ανταλλαγής μηνυμάτων. Στην περίπτωση του Spotify, για παράδειγμα, η εταιρεία συνδέθηκε με τα παράθυρα συνομιλίας χρηστών για να στείλει τραγούδια στους φίλους τους.

Σε δηλώσεις τους στην εφημερίδα, το Spotify και το Netflix δήλωσαν ότι δεν γνώριζαν ότι είχαν λάβει συγκεκριμένη πρόσβαση και πως δεν έκαναν χρήση της.Οι ΝΥΤ δήλωσαν ότι τα έγγραφα και οι συνεντεύξεις θέτουν ερωτήματα σχετικά με το αν το Facebook παραβίασε τη συμφωνία συναίνεσης του 2011 με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου που εμπόδιζε το κοινωνικό δίκτυο να μοιράζεται δεδομένα χρήστη χωρίς ρητή άδεια.

Το Facebook δεν έχει ακόμη σχολιάσει επισήμως το ρεπορτάζ αν και ο Στιβ Σάτερφιλντ, διευθυντής του τμήματος Προστασίας του Απορρήτου και Ιδιωτικότητας του Facebook δήλωσε ότι «Οι συνεργάτες του Facebook δεν μπορούν να αγνοήσουν τις ρυθμίσεις προστασίας απορρήτου των χρηστών και είναι λάθος να ισχυρίζεται κανείς ότι το κάνουν».  

MicrosoftFacebookSpotifyApple