Κόσμος | 07.06.2022 23:25

«Ποια διεστραμμένα μυαλά το σκέφτηκαν;» - Διαφημιστικό σποτ που προωθεί την κουλτούρα βιασμού αποσύρεται στην Ινδία

Newsroom

Αντιδράσεις προκάλεσε, σε όλο τον κόσμο η διαφήμιση της εταιρείας Layer’r Shot για την αγορά της Ινδίας. Σύμφωνα με αυτές, το διαφημιστικό σποτ προωθεί την κουλτούρα του βιασμού.

Στο διαφημιστικό, που αφορά σε ένα αποσμητικό παρουσιάζονται τέσσερις άντρες σε κατάστημα οι οποίοι παρακολουθούν μία φοβισμένη γυναίκα. Μεταξύ τους αφήνεται το υπονοούμενο ότι ένας από αυτούς θα πρέπει να την προσεγγίσει, κάνοντας σαφές στον τηλεθεατή ότι αναφέρονται στη γυναίκα και όχι στο αποσμητικό σπρέι. Όλοι οι ρόλοι στη διαφήμιση, μέσα από τις ατάκες και τον τρόπο που παρουσιάζονται έχουν σαν αποτέλεσμα να περνάνε το μήνυμα της κουλτούρας του βιασμού (οι άντρες είναι επιθετικοί, η γυναίκα φοβισμένη).

Η δημοσιοποίηση της διαφημιστικής καμπάνιας έφερε πλήθος αντιδράσεων μεταξύ των χρηστών των social media – μεταξύ αυτών, και διάσημες προσωπικότητες με καταγωγή από την Ινδία η οποία, αξίζει να σημειωθεί ότι είναι «πρωταθλήτρια» σε περιστατικά βιασμών σε όλο τον κόσμο και, μάλιστα, τη χρονική περίοδο που εξετάζεται η υπόθεση βιασμού 17χρονης από πέντε άντρες στην πόλη Hyderabad. «Αυτή η διαφήμιση προωθεί, ξεκάθαρα, τη σεξουαλική βία κατά γυναικών και κοριτσιών και προωθεί τη νοοτροπία βιασμού μεταξύ ανδρών. Η διαφήμιση είναι απαράδεκτη και δεν θα πρέπει να επιτραπεί η αναπαραγωγή της στα μέσα μαζικής ενημέρωσης» έγραψε η πρόεδρος της Επιτροπής Γυναικών του Δελχί, στο υπουργείο Ενημέρωσης και Ραδιοτηλεόρασης της χώρας, Swati Maliwal.

Έντονη ήταν και η αντίδραση μέσω social media της ηθοποιού Richa Chadha. «Παραγωγοί, σενάριο, πρακτορείο, πελάτης, κάστινγκ, νομίζουν όλοι ότι ο βιασμός είναι αστείο;», διερωτήθηκε, με την  Priyanka Chopra να απαντάει στην ανάρτηση κάνοντας λόγο για «ντροπή και αηδία».

Για το θέμα τοποθετήθηκε και ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης, Farhan Khan. «Τι απίστευτα κακόγουστα και διεστραμμένα μυαλά πρέπει να χρειάζονται για να σκεφτούν, να εγκρίνουν και να δημιουργήσουν αυτές τις διαφημίσεις με σπρέι σώματος για “ομαδικό βιασμό”. Ντροπιαστικό», επεσήμανε. Οι έντονες αντιδράσεις είχαν σαν αποτέλεσμα το αρμόδιο υπουργείο να προχωρήσει στην απόσυρση της καμπάνιας και να ζητήσει από Twitter και Youtube να αφαιρέσουν από τις πλατφόρμες τους το σποτ.

Δεν είχαμε σκοπό να θίξουμε τα συναισθήματα κανενός – Η απάντηση της εταιρείας

Για τα σποτ απολογήθηκε και η ίδια η εταιρεία, η οποία σημείωσε στην ανακοίνωσή της ότι «δεν είχε σκοπό να θίξει τα συναισθήματα κανενός ή να προσβάλει τη σεμνότητα οποιασδήποτε γυναίκας ή να προωθήσει οποιοδήποτε είδος κουλτούρας, όπως λανθασμένα αντιλαμβάνονται ορισμένοι» ενώ υπογράμμισε ότι, από το περασμένο Σάββατο, και από τη μεριά της, έχει ζητηθεί να σταματήσει η αναπαραγωγή της διαφήμισης.

Όλες οι ειδήσεις:

Βενζίνη: «Φωτιά» στις αντλίες - Αύξηση 10 λεπτών σε μια εβδομάδα

Άρθρο - βόμβα στην Τουρκία: Εξαιρετικά πιθανή η προσάρτηση της βόρειας Κύπρου το 2023

Τετραήμερη εργασία: Βρετανοί εργαζόμενοι... ζουν το όνειρο - Σε εφαρμογή το πιλοτικό πρόγραμμα

Tα βάζει με τα μεγαθήρια των Κυκλάδων: Το νησί με τις χαμηλές τιμές και το καταπληκτικό φαγητό που φέτος έχει την τιμητική του

βιασμόςειδήσεις τώραέμφυλη βίαδιαφημιστική καμπάνιαΙνδία