Στα δυσπρόσιτα χωριά της Ινδίας τα δίκυκλα γίνονται ασθενοφόρα που μεταφέρουν τις έγκυες στο μαιευτήριο
NewsroomΗ μοτοσυκλέτα βρυχάται καθώς προσπαθεί να μεταφέρει την καρότσα του ασθενοφόρου σε μια απότομη όχθη ποταμού. Το πίσω λάστιχο μαρσάρει, πετώντας νερά και λάσπες. Η καρότσα, ένα νοσοκομειακό φορείο με ρόδες, κουνιέται επικίνδυνα. Οι δύο τραυματιοφορείς που ακολουθούν πεζή, προσπαθούν να το σπρώξουν, αλλά παραμένει ακούνητο. Τραυματιοφορείς και οδηγός τελικά τα παρατούν και αρκούνται στο να σκάψουν νέο μονοπάτι. Μετά από 40 λεπτά σκάψιμο και μια ώθηση για να σηκωθεί το όχημα από την κοίτη του ποταμού στο λασπωμένο μονοπάτι, η ομάδα ξεκινά και πάλι το δρόμο της. Το δίκυκλο ασθενοφόρο συνεχίζει τη διαδρομή των εννέα χιλιομέτρων μέσα στο δάσος Abhujmarh («άγνωστοι λόφοι») ώστε να φτάσει την 23χρονη Phagni Poyam, στο απομονωμένο χωριό Kodoli. Η γυναίκα, είναι στον ένατο μήνα της εγκυμοσύνης της.
Η Poyam περίμενε την ομάδα των τριών υγειονομικών δίπλα στον ενός έτους γιο της, Dilesh. Όπως πολλά μωρά στο Kodoli, ο Dilesh δε γεννήθηκε σε νοσοκομείο, τόσο λόγω της απόστασης, όσο και λόγω της δυσπιστίας των πολιτών προς τις υγειονομικές Αρχές της χώρας. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, η Poyam παραδέχεται ότι έχει δει γυναίκες ή να μωρά τους να πεθαίνουν κατά τη διάρκεια του τοκετού και δεν είναι διατεθειμένη να το ρισκάρει. «Το μωρό μου θα είναι πιο ασφαλές», λέει η ίδια στα γκόντι, την τοπική γλώσσα που μιλούν περίπου 13 εκατομμύρια μέλη της αυτόχθονης στην Ινδία κοινότητας των Γκοντ.
Στην περιφέρεια της Naryanpur, στο κρατίδιο Chhattisgarh της Ινδίας, οι μοτοσικλέτες γίνονται ασθενοφόρα, με σκοπό να μεταφέρουν τις έγκυες ώστε να γεννήσουν τα μωρά τους με ασφάλεια στα νοσοκομεία. Με περίπου 139.820 κατοίκους η έντονα δασώδης περιφέρεια είναι μία από τις πιο αραιοκατοικημένες της χώρας. Πολλά από χωριά εκεί, όπως το Kodoli, απέχουν δεκάδες χιλιόμετρα από κανονικούς δρόμους. Η περιοχή έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά θνησιμότητας λεχώνων, αφού καταγράφονται 137 θάνατοι ανά 100.000 γεννήσεις. Αρχές και εργαζόμενοι στην υγεία συμφωνούν ότι οι μοτοσυκλέτες – ασθενοφόρα δεν προσφέρουν μακροπρόθεσμα λύση, ωστόσο, κάνουν τη διαφορά, στις περιοχές που είναι δύσβατες για συμβατικά μέσα.
Η κυβέρνηση του κρατιδίου προσπαθεί να κατασκευάσει οδικό δίκτυο, ωστόσο, συχνά, τα έργα οδοποιίας γίνονται στόχος ένοπλων ανταρτών, οι οποίοι δρουν στην περιοχή εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Οι αντάρτες ισχυρίζονται ότι ο αγώνας τους γίνεται για τα δικαιώματα των ιθαγενών κοινοτήτων, , οι οποίες αποτελούν το 80% του πληθυσμού της πολιτείας Chhattisgarh.
Για πρώτη φορά, τα δίκυκλα ασθενοφόρα αναπτύχθηκαν στην περιοχή το 2014. Σήμερα, 13 μοτοσυκλέτες – ασθενοφόρα επιχειρούν σε τρεις περιφέρειες του Chhattisgarh. Τη διαχείρισή τους έχουν αναλάβει οι τοπικές Αρχές και η μη κερδοσκοπική οργάνωση που ονομάζεται Saathi, υπό την υποστήριξη της UNICEF. Η ιδέα προήλθε από ένα παρόμοιο έργο στην Γκάνα. Τα ασθενοφόρα επικεντρώνονται στη μεταφορά μητέρων από και προς το νοσοκομείο, αλλά έχουν επίσης κληθεί να μεταφέρουν θύματα δαγκωμάτων φιδιών και άλλων επειγόντων περιστατικών.
- Δολοφονία 36χρονης στην Κρήτη: Η ψυχιατρική έκθεση για τον 33χρονο – Είχε προσπαθήσει να πατήσει και άλλη γυναίκα
- Δολοφονία στην Καλαμάτα: «Είχαμε προσωπικές διαφορές» - Πώς ο 35χρονος κατακρεούργησε το θύμα
- Πώς θα κάνουμε τελικά Χριστούγεννα; Το «καιρικό καρουζέλ» και οι «χιονοεκπλήξεις» - Οι τελευταίες προγνώσεις
- Γιώργος Καραμίχος για Χρήστο Μάστορα: «Δεν έχω τέτοια στεγανά ότι κάποιος πρέπει να είναι ηθοποιός για να παίξει»