Κόσμος|22.07.2023 07:49

Χόλιγουντ: Όταν η Φραν Ντρέσερ «συνάντησε» τον Μπέρνι Σάντερς για τη μεγάλη απεργία ηθοποιών και σεναριογράφων

Newsroom

Την απεργία του σωματείου εργαζόμενων του Χόλιγουντ SAG-AFTRA στηρίζει ο Γερουσιαστής Μπέρνι Σάντερς και, το βράδυ της Τρίτης, συνομίλησε διαδικτυακά με την πρόεδρο, Φραν Ντρέσερ, για τα εργασιακά δικαιώματα αλλά και την απληστία της βιομηχανίας του κινηματογράφου.

«Βάλτε τέλος στην εταιρική απληστία»

Στην online συζήτηση με τίτλο «βάλτε τέλος στην εταιρική απληστία», Σάντερς και Ντρέσερ χαρακτήρισαν τη συμπεριφορά της βιομηχανίαςτου θεάματος ως μέρος μιας συνολικής τάσης στην οικονομία, περιθωριοποίησης των εργαζομένων εν μέσω τεχνολογικών αλλαγών, και συσσώρευσης υπερκερδών στα χέρια των λίγων, κορυφαίων στελεχών.

Η συζήτηση άνοιξε με την προβολή ενός αποσπάσματος συνέντευξης του CEO της Walt Disney Co., Μπομπ Ίγκερ στο CNBC, όπου χαρακτήρισε «μη ρεαλιστικές» τις απαιτήσεις ηθοποιών και σεναριογράφων για τα συμβόλαιά τους. Η Ντρέσερ σχολίασε σχετικά: «δε θέλω καν να το κάνω προσωπικό με τον ίδιο αλλά πρόβαλλε τόσο απόλυτα τη θέση του που, αν το παρατηρήσετε, δεν αφήνουν κανέναν άλλο από τους άλλους διευθύνοντες συμβούλους να ανοίξει το στόμα του. Κάθεται με τα πανάκριβα ρούχα του, έχοντας μόλις κατεβεί από το ιδιωτικό του τζετ, και μάς λέει ότι είμαστε μη – ρεαλιστές, ο άνθρωπος που βγάζει 78.000 δολάρια την ημέρα. Πώς αντιμετωπίζεις έναν τέτοιο άνθρωπο που αρνείται τόσο εμφατικά να ακούσει;».

Ο Σάντερς, από τη θέση του Γερουσιαστή έχει, κατά το παρελθόν, «επιτεθεί» στον Ίγκερ αντιπαραβάλλοντας τις αμοιβές του με τα ωρομίσθια των εργαζομένων στη Disneyland. Μέλος των Δημοκρατικών και ο ίδιος ο CEO της Disney, έχει υπερασπιστεί τον κολοσσό της βιομηχανίας, αναφερόμενος στις θέσεις εργασίας που προσφέρει. Τα σχόλιά του, ωστόσο, έγιναν την ώρα που τα μέλη του σωματείου ήταν έτοιμα να ξεκινήσουν τη μαζική απεργία τους. Ο Ίγκερ, στο CNBC, δήλωσε ότι, η βιομηχανία, διανύει «τη χειρότερη στιγμή στον κόσμο» για να προσθέσει ότι, δεδομένων των απωλειών που αντιμετωπίζει η βιομηχανία λόγω των υπηρεσιών streaming, της απομάκρυνσης από το επιχειρηματικό μοντέλο της τηλεόρασης και της μακρόχρονης επιβράδυνσης των παραγωγών λόγω πανδημίας, «το επίπεδο των προσδοκιών των εργαζομένων προσθέτει στις προκλήσεις που ήδη αντιμετωπίζει η βιομηχανία», σημείωσε.

Παρότι η προοδευτική βιομηχανία του Χόλιγουντ έχει στους κόλπους της πολλά διευθυντικά στελέχη που αποτελούν χρηματοδότες των Δημοκρατικών, πολλά στελέχη της πολιτική ς παράταξης δεν έχουν διστάσει να πάρουν το μέρος των ηθοποιών και σεναριογράφων όσον αφορά την απεργία. Στις αρχές της περασμένης εβδομάδας ο Γερουασιαστής Άνταμ Σιφ βρέθηκε με τα μέλη του Σωματείου, ενώ η Κέιτι Πόρτερ έδωσε το «παρόν» σε πορείες διαμαρτυρίας τους. Και οι δύο αυτοί πολιτικοί διεκδικούν μία θέση στη Γερουασία των ΗΠΑ, στις προκριματικές εκλογές των Δημοκρατικών.

Η Ντρέσερ, κατά τη διάρκεια της συζήτησης με τον Σάντερς εξήγησε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ηθοποιοί στις διαπραγματεύσεις, συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης για αύξηση των αμοιβών κατά 11%, προκειμένου να αντισταθμιστεί ο πληθωρισμός, έναντι του 5% που είναι πρόθυμα να πληρώσουν τα στούντιο. Η «Νταντά Φάιν» εξήγησε, επίσης, ότι οι ηθοποιοί εξαρτώνται από τους μισθούς τους για τα προς το ζην. Τονίζοντας ότι, η εμφάνιση της τεχνητης νοημοσύνης αλλάζει εντελώς τις μέχρι στιγμής ισορροπίες, η Ντρέσερ είπε στον Σάντερς: «Δουλεύουμε με βάση μία σύμβαση που διαμορφώθηκε τη δεκαετία του 1960 -είναι πραγματικά ηλίθιο- και τώρα είναι η στιγμή να μπουν κανόνες στην τεχνητή νοημοσύνη. Πρέπει να υπάρχει συναίνεση και δυνατότητα πληρωμής αποζημιώσεων».  

Από πλευρά της, η ένωση Παραγωγών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης του Χόλιγουντ, την Τρίτη (18/07) σχολίασε ότι, πλήρωσε πάνω από ένα δισεκατομμύριο δολάρια σε μισθούς, συντάξεις και ασφαλιστικές εισφορές και ότι, το σωματείο ηθοποιών και σεναριογράφων λέει ψέματα για τις διαπραγματεύσεις. Στη συζήτησή τους Σάντερς και Ντρέσεν επικεντρώθηκαν στο για ποιο λόγο η απεργία αντανακλά ευρύτερες αλλαγές στην οικονομία και το μοντέλο παραγωγής στις ΗΠΑ, καθώς έβαλαν τους διευθύνοντες συμβούλους των στούντιο, στην ίδια κατηγορία με άλλους, κορυφαίους εταιρικούς αξιωματούχους, που είναι εξαιρετικά πρόθυμοι να συμπιέσουν τους μισθούς των εργαζομένων προκειμένου να αυξήσουν τα κέρδη τους.

«Κυρίως δουλεύουμε για να πληρώνουμε το ενοίκιο και να έχουμε φαγητό στο τραπέζι»

«Αυτό που συμβαίνει στο Χόλιγουντ συμβαίνει, με πολλούς τρόπους, σε όλη τη χώρα», δήλωσε ο Σάντερς και πρόσθεσε ότι, «όχι μόνο βλέπουμε αύξηση στις προσπάθειες των εργαζομένων να οργανωθούν, αλλά (βλέπουμε) και μία αυξανόμενη μαχητικότητα από την πλευρά των παραδοσιακών συνδικάτων, τα οποία κάθονται και διαπραγματεύονται, απαιτώντας, πλέον, αξιοπρεπείς συμβάσεις που ικανοποιούν τις ανάγκες όλων των μελών τους». Στη συνέχεια, ο Γερουσιαστής από το Βερμόντ, έδωσε στην ηθοποιό την ευκαιρία να διαψεύσει την αντίληψη του κόσμου ότι, οι ηθοποιοί είναι απλώς καλοπληρωμένοι εκατομμυριούχοι. Η πρόεδρος του SAG-AFTRA σημείωσε ότι, το 99% των μελών του σωματείου, «δεν βγάζει πολλά χρήματα», καθώς και ότι, τα ? αυτών, δε βγάζουν καν, το ετήσιο, βασικό όριο των 26.000 δολαρίων, προκειμένου να έχουν υγειονομική κάλυψη. «Οι περισσότεροι ηθοποιοί, στην πραγματικότητα, είναι απλώς εργαζόμενοι. Θέλουν να δουλέψουν. Αλλά κυρίως για να πληρώσουν το ενοίκιο και να έχουν φαγητό στο τραπέζι τους», υπογράμμισε.

Αναμφίβολα, ωστόσο, η παρουσία celebrities στις γραμμές της απεργίας, έχει αναμφίβολα βοηθήσει να γίνουν γνωστές οι θέσεις του σωματείου μέσα από την προβολή τους σε μέσα ενημέρωσης παγκοσμίως. Τα στούντιο, που εκπροσωπούνται από την AMPTP, σε μεγάλο βαθμό επικοινωνούν τις θέσεις τους μέσω γραπτών ανακοινώσεων. Οι λίγοι CEO’s που αναφέρθηκαν δημοσίως στην απεργία, το έκαναν στο πλαίσιο ευρύτερων συνεντεύξεων, συχνά με τον κίνδυνο αντιδράσεων των εργαζομένων, σε μία περίοδο αυξημένων εντάσεων στη βιομηχανία του θεάματος.

«Πώς κοιμάστε τα βράδια;»

«Πιστεύεις ότι, οι ιδιοκτήτες των στούντιο καταλαβαίνουν ότι, το κοινό, είναι αρκετά αηδιασμένο από τη συμπεριφορά και τη στάση τους;», ρώτησε σε κάποιο σημείο της συζήτησης ο Σάντερς τη Ντρέσερ, βάζοντας στο «κάδρο» και τον όρο της ηθικής. Μετά από μία μικρή παύση, η ηθοποιός απάντησε, «πραγματικά δεν ξέρω, Μπέρνι. Νομίζω ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι – κοίταζα τους ανθρώπους απέναντί μου στο τραπέζι (σ.σ. των διαπραγματεύσεων) και σκεφτόμουν, “ποιος είσαι εσύ; Πώς κοιμάστε τα βράδια; Όλη σας η δουλειά είναι να τη φέρετε στους καλλιτέχνες”».

«Εθισμός και ασθένεια η απληστία»

«Κοίταζα έναν τύπο, προφανώς θρήσκο, που έφευγε για διακοπές και σκεφτόμουν, “ίσως είναι ένας σπουδαίος οικογενειάρχης, Ίσως κάνει δωρεές στην εκκλησία και στηρίζει την κοινότητά του. Αλλά η δουλειά του είναι να εκμεταλλεύεται εμένα και τα μέλη του σωματείου”», πρόσθεσε και, στη συνέχεια, η Ντρέσερ συνέδεσε την απεργία της SAG-AFTRA με άλλα ζητήματα, όπως η κλιματική αλλαγή. Η άποψή της ήταν ότι, πρόκειται για χαρακτηριστικές περιπτώσεις κατά τις οποίες τα εταιρικά κέρδη τίθενται πάνω από το κοινό καλό. «Στον πυρήνα όλων των δεινών στον κόσμο, συμπυκνώνεται η λέξη “απληστία”», τόνισε.

Ο Γερουσιαστής από το Βερμόντ, σημειώνοντας ότι έχει γράψει ολόκληρο βιβλίο για το θέμα, αναρωτήθηκε: «Θα σκεφτόταν κανείς ότι, οποιοσδήποτε είχε ένα δισεκατομμύριο δολάρια στην τράπεζα, θα ήταν ικανοποιημένος, έτσι δεν είναι;». «Όλοι γνωρίζουμε ανθρώπους που έχουν προβλήματα με τα ναρκωτικά ή με το αλκοόλ. Η απληστία είναι επίσης εθισμός και ασθένεια», πρόσθεσε. Στη συνέχεια, σχετικά με την απεργία, είπε απευθυνόμενος στη Ντρέσερ: «Παίζετε πολύ σημαντικό ρόλο, επειδή οι άνθρωποι του σωματείου σας είναι πιο γνωστοί. Είστε γνωστοί σε εκατομμύρια ανθρώπους. Σάς αγαπούν και σας σέβονται εκατομμύρια άνθρωποι. Όταν μιλάτε, μπορείτε να συνδεθείτε με τον κόσμο, με τρόπο που πολλοί άλλοι εργαζόμενοι δεν μπορούν».

Μπέρνι Σάντερςειδήσεις τώραΧόλιγουνταπεργίαηθοποιοίσεναριογράφος