Κόσμος|29.08.2023 20:50

Βρετανία: Επιτρέπουν τις νυχτερινές πτήσεις για να εξομαλυνθεί το αεροπορικό χάος – «Θα χρειαστούν ημέρες για να αποκατασταθεί το πρόβλημα»

Newsroom
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Χάος στα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου (AP Photo)
Χάος στα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου (AP Photo)
Χάος στα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου (AP Photo)
Χάος στα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου (AP Photo)
Χάος στα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου (AP Photo)

Ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας ανακοίνωσε ότι θα επιτραπεί η πραγματοποίηση ορισμένων νυχτερινών πτήσεων, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η καθυστέρηση που προκλήθηκε από το χθεσινό πρόβλημα με τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας, και έχει προκαλέσει μπλακ άουτ στην κυκλοφορία

Θα συνεχιστούν τα προβλήματα

Ο Mark Harper προήδρευσε σήμερα το απόγευμα σε συνάντηση με τη NATS, την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, εμπορικούς φορείς και τη Συνοριακή Δύναμη, όπου συζητήθηκε το πρόβλημα.

Η NATS ενημέρωσε τον κλάδο για το τι πήγε στραβά και οι αεροπορικές εταιρείες έχουν τις τελευταίες ενημερώσεις σχετικά με τις επιχειρήσεις τους και την υποστήριξη που προσφέρουν στους επιβάτες που επηρεάστηκαν από τη διαταραχή.

«Το Υπουργείο Μεταφορών έχει θέσει σε εφαρμογή προσωρινές ελαφρύνσεις για να επιτρέψει τις νυχτερινές πτήσεις στα αεροδρόμια που ρυθμίζει», ανέφερε ο κ. Harper σε δήλωσή του μετά τη συνάντηση.  Ωστόσο, προειδοποίησε ότι οι επιπτώσεις της διαταραχής είναι «πιθανό να συνεχιστούν τις επόμενες ημέρες».

«Οι επικεφαλής των αεροπορικών εταιρειών και των αεροδρομίων περιέγραψαν ότι είναι πιθανό να δούμε συνέχιση ορισμένων διαταραχών τις επόμενες ημέρες, καθώς θα μεταφέρουν τους πληγέντες επιβάτες στους προορισμούς τους και τα πληρώματα και τα αεροσκάφη στις σωστές τοποθεσίες», πρόσθεσε. 

Ποιες χώρες επηρεάζει το μπλακ άουτ

Εκτός από το Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ισπανία, την Πορτογαλία, το Ισραήλ και χώρες εκτός Ευρώπης, εκατοντάδες ταξιδιώτες, σε πολλές περιπτώσεις μαζί με μικρά παιδιά, βρέθηκαν αποκλεισμένοι, μαζί και στην Ελλάδα, καθώς το μπλακ άουτ επηρέασε και πτήσεις που διέρχονταν μέσω του βρετανικού εναέριου χώρου.

Πάνω από 1.500 πτήσεις ακυρώθηκαν χθες Δευτέρα -πάνω από το ένα τέταρτο των πτήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο-, και η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε σήμερα την έναρξη διοικητικής έρευνας για τα αίτια της τεχνικής βλάβης που ακόμη δεν είναι γνωστή.

Σύμφωνα με διαρροές από τη Ντάουνινγκ Στριτ που επικαλούνται οι Times του Λονδίνου η αιτία της βλάβης θα μπορούσε να είναι ένα λανθασμένα κατατεθειμένο σχέδιο πτήσης από μια γαλλική αεροπορική εταιρεία.

Οι εικασίες πληθαίνουν ότι ένα λάθος στη μετατροπή ενός σχεδίου πτήσης - τα οποία κατατίθενται σε διεθνή μορφή - θα μπορούσε να έχει βγάλει εκτός λειτουργίας το σύστημα στην έδρα της Nats, του βρετανικού ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας, στο Χάμσαϊρ.

Τα σχέδια πτήσης καταγράφονται για κάθε αεροπλάνο. Μεταφορτώνονται σε μια τυποποιημένη μορφή του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας και στη συνέχεια μετατρέπονται από κάθε πάροχο υπηρεσιών αεροναυτιλίας - στην περίπτωση του Ηνωμένου Βασιλείου, τη Nats. Η υπόθεση είναι ότι προέκυψε κάποιο πρόβλημα κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας.

Ο Βρετανός πρωθυπουργός Ρίσι Σούνακ εξέφρασε την κατανόησή του απέναντι στην ταλαιπωρία και την αγανάκτηση χιλιάδων επιβατών. «Ο υπουργός Μεταφορών βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με όλους τους εμπλεκομένους του κλάδου. Θα συνομιλήσει με αεροπορικές εταιρείες συγκεκριμένα αργότερα σήμερα και θα διασφαλιστεί ότι υποστηρίζουν τους επιβάτες για να φτάσουν στα σπίτια τους όσο το δυνατόν γρηγορότερα», τόνισε ο Σούνακ.

«Δεν θέλω να κάνω εικασίες για τα αιτία του προβλήματος. Θα διεξαχθεί μια αρμόζουσα έρευνα για να φτάσουμε στο βάθος ενός προβλήματος αυτού του μεγέθους», τόνισε ο Χάρπερ, διευκρινίζοντας ότι παρόμοιο συμβάν δεν έχει συμβεί «για σχεδόν μια δεκαετία».

«Αναγκαστήκαμε να παραμείνουμε στο αεροδρόμιο για περίπου επτά ή οκτώ ώρες χθες, χωρίς κανείς να μας προσφέρει βοήθεια», τόνισε η Μαρία Μπολ, μια παραθερίστρια από το Λίβερπουλ, στη βορειοδυτική Αγγλία. Η ίδια ανέφερε ότι κατέληξε στο αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκωλ του Παρισιού από ένα άλλο αεροδρόμιο της πόλης, βρίσκοντας τελικά μια πτήση για το Εδιμβούργο και στη συνέχεια έκανε ένα ταξίδι τεσσάρων ωρών με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο για να επιστρέψει στο σπίτι της.

Πολλοί επιβάτες με αναρτήσεις τους στο X εξιστορούσαν την ταλαιπωρία τους έπειτα από ακυρώσεις των πτήσεών τους ή για την πολύωρη αναμονή εντός καθηλωμένων αεροσκαφών, ή έπειτα από μιάμιση μέρα αναμονής σε χώρους αεροδρόμιων.

Άλλοι εξέφρασαν την αγανάκτησή τους για το ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν τους προσέφεραν νέες πτήσεις με αναχώρηση τις επόμενες μέρες, ενώ εταιρείες τους πρότειναν να αγοράσουν εισιτήριο για να επιστρέψουν γρηγορότερα αλλά σε υπερβολικές τιμές.

Ο Χάρπερ επεσήμανε στις αεροπορικές εταιρείες ότι έχουν «ευθύνη να φροντίζουν τους πελάτες τους», ειδικά επειδή, σύμφωνα με τον ίδιο, ο αριθμός των μετακινήσεων έχει επιστρέψει «κοντά σε επίπεδα προ πανδημίας, οπότε νομίζω ότι ο αεροπορικός κλάδος έχει ανακάμψει».

αεροδρόμιοαεροπλάνοειδήσεις τώραΒρετανία