Συναγερμός για την παγκόσμια οικονομία: Εκτοξεύεται η τιμή των καυσίμων, ενώ οι Χούθι απειλούν με κλιμάκωση
NewsroomΠροειδοποίηση για κλιμάκωση των επιθέσεων στέλνουν οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης, μετά τις επιθέσεις που δέχθηκαν αεροπορικές επιδρομές σε περισσότερες από δώδεκα τοποθεσίες που χρησιμοποιούν. Την ίδια ώρα υπάρχει αναταραχή στις αγορές πετρελαίου και φυσικού αερίου μετά τις κινήσεις ΗΠΑ και Ηνωμένου Βασιλείου.
Σημειώνεται ότι το Κέντρο Επιχειρήσεων Θαλάσσιου Εμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου (UKMTO) έλαβε σήμερα (12/1) πληροφορίες για νέο χτύπημα σε πλοίο κοντά στις ακτές της Υεμένης.
Πάντως, το Ιράν το οποίο στηρίζει τους Χούθι δεν έχει δημοσιεύσει ακόμα κάποια αντίδραση για την κατάσταση που επικρατεί στην Ερυθρά Θάλασσα γεγονός που αφήνει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για την ένταση στην περιοχή.
Την ίδια ώρα, αναλυτές από τις ΗΠΑ και τη Βρετανίας αναφέρουν ότι το διπλό χτύπημα ενδέχεται να έχει αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που αναμένονταν, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε μία ευρύτερη ανάφλεξη στην περιοχή με τους Χούθι να θεωρούν πλέον τις στρατιωτικές βάσεις των ΗΠΑ πιθανούς στόχους για τους βαλλιστικούς πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς που διαθέτουν.
Ανησυχία για την παγκόσμια οικονομία
Σημειώνεται ότι οι Χούθι απειλούν παράλληλα και χώρες όπως η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα που έχουν αμερικανικές βάσεις και βρίσκονταν σε εμπόλεμη κατάσταση. Γνωρίζοντας ότι σε αυτές τις χώρες υπάρχουν πετρελαϊκές πηγές, οι συνέπειες θα ήταν ευρύτατες.
Σε κάθε περίπτωση, αντίκτυπος στην οικονομία μετά τις επιθέσεις είναι ήδη ορατός. Από την συγκεκριμένη περιοχή περνούν πάρα πολλά πλοία τα οποία μεταφέρουν κοντέινερ. Οι τελευτές εξελίξεις έχουν εκτοξεύσει την τιμή τους κατά 173% και πλέον για να μεταφερθεί ένα κοντέινερ από την Ασία στην Ευρώπη το κόστος είναι πάνω από 4.000 δολάρια.
Μειγμένη κίνηση στη Διώρυγα του Σουέζ
Παράλληλα η κίνηση στη Διώρυγα του Σουέζ έχει μειωθεί κατά 28%. Από εκεί περνά το 12% του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου, 8% του LNG και 40% του εμπορίου Ασίας-Ευρώπης.
Σημειώνεται ότι οι διελεύσεις πλοίων στην περιοχή έχουν πέσει κατακόρυφα. Ειδικότερα κατά 47% έχουν μειωθεί οι διελεύσεις τάνκερ που μεταφέρουν βενζίνη και ντίζελ και 27% αυτά που μεταφέρουν αργό πετρέλαιο.
Σημειώνεται ότι από την Ιntertanko που ελέγχει το 70% των τάνκερ που μεταφέρουν πετρέλαιο και φυσικό αέριο, έχει εκδοθεί οδηγία τα πλοία να αποφεύγουν τα στενά Bab Al-Mandab που βρίσκονται στην είσοδο της Ερυθράς Θάλασσας και περνούν περίπου 8,8 εκατ. βαρέλια πετρελαίου την ημέρα.
- Νέα σελίδα στη ζωή της Λίλι Άλεν - Χώρισε και άνοιξε προφίλ σε εφαρμογή γνωριμιών
- «Απαιτούμε τα δικαιώματα μας»: Στους δρόμους οι χριστιανοί της Συρίας -Αναφορές για πυρπόληση χριστουγεννιάτικου δέντρου
- «Καμπανάκι» στην ΕΕ: Οι αποθήκες φυσικού αερίου αδειάζουν με εκρηκτικούς ρυθμούς
- Αμφιλοχία: Μυστήριο με τον πνιγμό του 27χρονου ποδοσφαιριστή - Τι οδήγησε στη βουτιά «θανάτου»;