Κόσμος|10.06.2024 18:14

Η Τουρκία δεν ζητά μόνο F-16 αλλά και κινητήρες για το ΚΑΑΝ - Θα δώσει η Γερουσία;

Μαρία Ζαχαράκη

Μετά τα F-16, το επόμενο αγκάθι στις σχέσεις Τουρκίας-ΗΠΑ ονομάζεται «κινητήρες» για το ΚΑΑΝ. Η τουρκική αεροναυπηγική βιομηχανία δεν ζητά μόνο έτοιμα αεροσκάφη F-16 από τις ΗΠΑ, αλλά πρέπει να εξασφαλίσει και κινητήρες που απαιτούνται για τα μαχητικά αεροσκάφη, KAAN και HURJET, που η ίδια κατασκευάζει.

Ο κατάλληλος κινητήρας για το εθνικό μαχητικό ΚΑΑΝ είναι ο F1110 της αμερικανικής General Electric, ο ίδιος που χρησιμοποιείται και στα F-16. Η άδεια, ωστόσο, για την αγορά τέτοιων κινητήρων βρίσκεται και πάλι στα χέρια του αμερικανικού κογκρέσου.

Θα χορηγηθεί άδεια για τους κινητήρες;

Ο Τολγκά Οζμπέκ παραγωγός εξειδικευμένων εκπομπών στο youtube περί αεροναυπηγικής και άμυνας έθεσε το σημαντικό ερώτημα στα εγκαίνια του κέντρου σχεδιασμού της General Electric Aerospace στην Κωνσταντινούπολη σε υπεύθυνους. Η απάντηση που έλαβε περιστρέφεται γύρω από τις διαθέσεις ξανά της Γερουσίας, η οποία είναι γνωστή για τη δυστοκία της όσον αφορά τους στρατιωτικούς εξοπλισμούς προς την Τουρκία.

«Οι υπεύθυνοι της GE επεσήμαναν ότι η άδεια είναι σε εξέλιξη στη Γερουσία. Προκειμένου η διαδικασία να προχωρήσει ομαλά, η GE παρακολουθεί στενά το θέμα. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα, ωστόσο, είναι η έγκριση της πώλησης των F-16 στην Τουρκία. Εκτιμάται ότι το βήμα αυτό θα μπορούσε εύκολα να ανοίξει το δρόμο για την έγκριση του κινητήρα», αναφέρει ο Τολγκά Οζμπέκ.

Η ΤΕΙ παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις

Υπάρχει επίσης και η σκοπιά της ΤΕΙ [σσ. TUSAS Engine Industries], η οποία κατέχει πολύ σημαντική θέση στην παγκόσμια αγορά στην παραγωγή εξαρτημάτων κινητήρων. Οι ομάδες της TEI, με επικεφαλής τον γενικό διευθυντή Μαχμούτ Ακσίτ, εργάζονται σκληρά για να αποκτήσουν μερίδιο σε αυτή την υπόθεση με την προμήθεια του F-16 Block 70, όπως και με την παραγωγή εξαρτημάτων για τους κινητήρες KAAN και τους κινητήρες HURJET στη συνέχεια, είτε τη δημιουργία μιας γραμμής συναρμολόγησης.

Παρόντες στα εγκαίνια της GE στην Κωνσταντινούπολη ήταν ο Τούρκος υπουργός Βιομηχανίας και Τεχνολογίας, Μεχμέτ Φατίχ Κατσίρ, ο Μωχάμεντ Άλι, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής Μηχανολογίας της GE Aerospace, καθώς και η Αϊμπικέ Μολμπάι, γενική διευθύντρια της GE Aerospace Τουρκίας.

ΓερουσίαΗΠΑF-16ειδήσεις τώραΤουρκία