Κόσμος|18.06.2024 20:49

Στη Γερουσία ο CEO της Boeing για την ασφάλεια των αεροσκαφών: «Απέχουμε πολύ από το να είμαστε τέλειοι»

Newsroom

Για πρώτη φορά ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Ντέιβ Καλχούν, αναμένεται να βρεθεί μπροστά στα μέλη της Γερουσίας και να καταθέσει για τις καταγγελίες για την ασφάλεια στα αεροσκάφη της εταιρίας, έπειτα από έρευνα που έχει ξεκινήσει η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) των ΗΠΑ

«Αντιλαμβανόμαστε τη σοβαρότητα»

Σύμφωνα με το ΒΒC, το «κεφάλι» της εταιρείας Boeing αναμένεται να καταθέσει ότι κατανοεί τις ανησυχίες μετά τα περιστατικά που συνέβησαν στον αέρα με αεροσκάφη της εταιρείες. Μάλιστα, πριν την κατάθεσή του είπε: «Η κουλτούρα μας απέχει πολύ από το να είναι τέλεια, αλλά αναλαμβάνουμε δράση και σημειώνουμε πρόοδο. Αντιλαμβανόμαστε τη σοβαρότητα».

Η εταιρεία βρίσκεται στο στόχαστρο ερευνών από τότε που μια πόρτα έπεσε από ένα ολοκαίνουργιο αεροπλάνο 737 Max κατά τη διάρκεια μιας πτήσης της Alaska Airlines, αφήνοντας μια τεράστια τρύπα στο αεροσκάφος. Στο πλαίσιο της έρευνας, αποκαλύφτηκε ότι τα μοντέλα 737 Max, 787 Dreamliner και 777 είχαν σοβαρά προβλήματα παραγωγής.

Αλλά οι ανησυχίες σχετικά με τη στάση της Boeing όσον αφορά την ασφάλεια και τις συνθήκες ελέγχου της ποιότητας στα εργοστάσιά της δεν είναι καινούργιες. Η εταιρεία αντιμετώπισε έντονη κριτική πριν από πέντε χρόνια, αφού δύο αεροσκάφη 737 Max χάθηκαν σε ξεχωριστά, αλλά σχεδόν πανομοιότυπα ατυχήματα, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 346 άνθρωποι.

 «Λυπούμαστε βαθύτατα για τις απώλειες σας»

Ο κ. Καλχούν αναμένεται επίσης να ζητήσει συγγνώμη από τις οικογένειες που επλήγησαν την Τρίτη. «Λυπούμαστε βαθύτατα για τις απώλειες σας» αναφέρει το σχέδιο της κατάθεσή του. «Τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό από την ασφάλεια των ανθρώπων που επιβιβάζονται στα αεροπλάνα μας».

Ο κ. Καλχούν αποχωρεί από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Boeing στο τέλος του τρέχοντος έτους, μετά από λιγότερο από πέντε χρόνια στη θέση αυτή και με πακέτο αποδοχών ύψους 33 εκατ. δολαρίων. Ανέλαβε τη θέση του από το πρώην αφεντικό Dennis Muilenburg το 2020, όταν η εταιρεία ταλανιζόταν από τις συνέπειες των θανατηφόρων συντριβών.

Τον Οκτώβριο του 2018, η συντριβή της Lion Air οδήγησε σε προσωρινή καθήλωση των Boeing 737 Max και οι 189 επιβαίνοντες στην πτήση έχασαν τη ζωή τους μετά τη συντριβή του αεροσκάφους στη Θάλασσα της Ιάβας 13 λεπτά μετά την απογείωσή του από την Τζακάρτα της Ινδονησίας.

Τον Μάρτιο του 2019, μια πτήση της Ethiopian Airlines, η οποία ήταν ένα Boeing 737 Max, συνετρίβη έξι λεπτά μετά την απογείωσή της από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας Αντίς Αμπέμπα.

Και οι 157 επιβαίνοντες σκοτώθηκαν και οι δύο αυτές συντριβές συνδέθηκαν με ελαττωματικά συστήματα ελέγχου πτήσης.
Μετά τα περιστατικά του 2018 και του 2019, μίλησαν τα μέλη των οικογενειών των νεκρών, ορισμένα από τα οποία εξακολουθούν να έχουν δικαστήρια σε εξέλιξη με την εταιρεία.

BoeingBoeing 737 MaxαεροπλάναΓερουσίαειδήσεις τώρα