Γερμανική ΜΚΟ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την «κατάσταση έκτακτης ανάγκης» που επικρατεί στη Μεσόγειο
NewsroomΗ γερμανική μη κυβερνητική οργάνωση Sea-Eye ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε πέντε επιχειρήσεις διάσωσης μεταναστών μέσα σε διάστημα 24 ωρών, κάτι που, σύμφωνα με την ίδια, μαρτυρά «την κατάσταση έκτακτης ανάγκης» που επικρατεί στη Μεσόγειο.
Η Sea- Eye επεσήμανε ότι ενημερώθηκε από τη γραμμή παροχής βοήθειας Alarm Phone για τους μετανάστες η ζωή των οποίων διέτρεχε κίνδυνο, αλλά δεν διευκρίνισε αν έλαβε άδεια από τις ιταλικές αρχές προτού προχωρήσει στις διασώσεις. Χωρίς την άδεια αυτή, η ΜΚΟ κινδυνεύει να της κατασχεθεί το πλοίο. «Πέντε διασώσεις σε 24 ώρες. Αυτό δείχνει την κατάσταση έκτακτης ανάγκης που επικρατεί αυτή την περίοδο στη Μεσόγειο και όσο είναι σημαντικό να είμαστε εκεί για να σώζουμε ζωές», ανέφερε η ΜΚΟ σε ανακοίνωσή της.
Το Sea-Eye 4 απάντησε τη Δευτέρα και την Τρίτη στις εκκλήσεις για βοήθεια μαζί με δύο άλλα πλοία, σώζοντας περίπου 230 ανθρώπους, ανάμεσά τους μία μητέρα και το μωρό της, διευκρίνισε. Αφού παρέδωσε κάποιους από τους μετανάστες σε πλοίο του ιταλικού λιμενικού, θα μεταφέρει σήμερα περίπου 170 ανθρώπους στο λιμάνι της Γένοβας, στη βόρεια Ιταλία, σε απόσταση «περίπου 600 ναυτικών μιλίων».
Από τον Οκτώβριο του 2022 όταν ανήλθε στην εξουσία ο συνασπισμός της, η ακροδεξιά Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι προσπαθεί να σταματήσει τις αφίξεις μεταναστών από τη Βόρεια Αφρική. Κατηγορεί τα πλοία διάσωσης ότι αποτελούν «παράγοντα προσέλκυσης», αν και στην πραγματικότητα η μεγάλη πλειονότητα των μεταναστών που φτάνουν στην Ιταλία έχουν διασωθεί από το λιμενικό.
«Χάνουμε πολύτιμο χρόνο»
«Στέλνοντας τα πλοία διάσωσης σε απομακρυσμένα λιμάνια – χρειάζονται έξι ημέρες μόνο για το ταξίδι προς και από τη Γένοβα—χάνουμε πολύτιμο χρόνο στη ζώνη έρευνας και διάσωσης στη διάρκεια του οποίου θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε ανθρώπους που έχουν ανάγκη», κατήγγειλε ο επικεφαλής της Sea- Eye Γκόρντεν Ίσλερ. «Η πολιτική αυτή μπορεί να έχει μοιραίες συνέπειες για τους ανθρώπους που αναζητούν προστασία», πρόσθεσε.
Η ιταλική νομοθεσία υποχρεώνει τις ΜΚΟ να πηγαίνουν «χωρίς καθυστέρηση» σε λιμάνι έπειτα από μία διάσωση – μια πολιτική που τις εμποδίζει να πραγματοποιούν πολλαπλές επιχειρήσεις. Οι ΜΚΟ εκτιμούν ότι αυτό παραβιάζει το δίκαιο της θάλασσας, βάσει του οποίου κάθε πλοίο πρέπει να σπεύσει να βοηθήσει όποιον βρίσκεται σε κίνδυνο.
Όμως αν οι ΜΚΟ δεν συμμορφώνονται με τη νομοθεσία κινδυνεύουν να τιμωρηθούν με πρόστιμο ύψους 2.000 με 10.000 ευρώ, καθώς και με διοικητική κράτηση 20 ημερών και ενδεχομένως με την κατάσχεση του πλοίου τους. Πολλά πλοία ΜΚΟ έχουν ακινητοποιηθεί—κάποια πολλές φορές. Τα ιταλικά δικαστήρια έχουν ακυρώσει πολλές αποφάσεις αυτού του τύπου.
- Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
- Μαγδεμβουργο: Στη φυλακή ο δράστης της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
- Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
- Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες