Πτώση αεροσκάφους στη Βραζιλία: Όσα γνωρίζουμε για το χειρότερο δυστύχημα στη χώρα από το 2007
NewsroomΚαι οι 61 επιβαίνοντες του ελικοφόρου αεροσκάφους ATR που κατέπεσε στην πολιτεία Σάο Πάολο της Βραζιλίας είναι και επίσημα νεκροί, στο χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα που βιώνει η χώρα μετά το 2007. Το δικινητήριο ελικοφόρο αεροπλάνο πετούσε από το Cascavel στη νότια πολιτεία Parana προς το αεροδρόμιο Guarulhos στην πόλη του Σάο Πάολο όταν κατέπεσε στην πόλη Vinhedo, αναφέρει η αεροπορική εταιρεία Voepass.
Πλάνα που κυκλοφορούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν ένα αεροπλάνο να κατεβαίνει κάθετα, με σπειροειδή κίνηση καθώς πέφτει. Το ATR 72-500 μετέφερε 57 επιβάτες και τέσσερα μέλη του πληρώματος. Οι τοπικές αρχές λένε ότι δεν υπάρχουν επιζώντες.
Τριήμερο πένθος
Ο πρόεδρος της Βραζιλίας, εξέφρασε την αλληλεγγύη του στις οικογένειες και τους φίλους των θυμάτων. Ο κυβερνήτης της πολιτείας του Σάο Πάολο, Tarcisio Gomes de Freitas, κήρυξε τριήμερο πένθος.
Οι αρχές ανακοίνωσαν ότι οι καταγραφείς πτήσης ανακτήθηκαν. Η ATR, η γαλλοϊταλική κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών, δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με την έρευνα. Το αεροπλάνο προσγειώθηκε σε κατοικημένη περιοχή, αλλά δεν τραυματίστηκε κανείς στο έδαφος. Οι αρχές λένε ότι μόνο ένα σπίτι σε τοπικό συγκρότημα κατοικιών υπέστη ζημιές.
«Σε καλή κατάσταση το αεροσκάφος»
Το βίντεο έδειχνε μια μεγάλη περιοχή να καίγεται και να καπνίζουν συντρίμμια σε μια περιοχή γεμάτη σπίτια. Σύμφωνα με τον ιστότοπο παρακολούθησης Flightradar24, το αεροπλάνο αναχώρησε από το Cascavel στις 11:56 τοπική ώρα (14:56 ώρα Ελλάδας). Το τελευταίο σήμα που ελήφθη από το αεροσκάφος ήταν περίπου μιάμιση ώρα αργότερα.
Η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Βραζιλίας δήλωσε ότι το αεροπλάνο, το οποίο κατασκευάστηκε το 2010, ήταν «σε καλή κατάσταση λειτουργίας, με έγκυρα πιστοποιητικά νηολόγησης και αξιοπλοΐας».
Τα τέσσερα μέλη του πληρώματος που επέβαιναν στο αεροσκάφος κατά τη στιγμή του ατυχήματος είχαν όλα τη δέουσα άδεια και έγκυρα προσόντα, πρόσθεσε. Το αντικαρκινικό νοσοκομείο Uopeccan στο Cascavel δήλωσε στο BBC Brasil ότι δύο από τους εκπαιδευόμενους γιατρούς του ήταν μεταξύ των επιβατών που έχασαν τη ζωή τους. Τη στιγμή της συντριβής του επιβατικού αεροσκάφους είδαν οι κάτοικοι της περιοχής.
«Όταν άκουσα τον ήχο της πτώσης του αεροπλάνου, κοίταξα έξω από το παράθυρο του σπιτιού μου και είδα τη στιγμή που συνετρίβη», δήλωσε ο Felipe Magalhaes στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters, προσθέτοντας ότι το θέαμα τον άφησε «τρομοκρατημένο».
Μια άλλη κάτοικος, η Nathalie Cicari, δήλωσε στο CNN Brasil ότι έτρωγε μεσημεριανό γεύμα όταν άκουσε έναν «πολύ δυνατό θόρυβο πολύ κοντά», περιγράφοντάς τον σαν ήχο drone αλλά "πολύ πιο δυνατό". «Βγήκα στο μπαλκόνι και είδα το αεροπλάνο να περιστρέφεται. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα συνειδητοποίησα ότι δεν ήταν μια φυσιολογική κίνηση για αεροπλάνο».
Το χειρότερο δυστύχημα από το 2007
Πρόκειται για το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα στη Βραζιλία από το 2007, όταν αεροσκάφος της TAM Express συνετρίβη και τυλίχθηκε στις φλόγες στο αεροδρόμιο Congonhas του Σάο Πάολο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 199 άνθρωποι.
Ο πρόεδρος Λούλα απέτισε φόρο τιμής στα θύματα σε εκδήλωση όπου μιλούσε. «Πρέπει να γίνω ο κομιστής πολύ άσχημων ειδήσεων και θα ήθελα να σηκωθούν όλοι όρθιοι για να κρατήσουμε ενός λεπτού σιγή», είπε στο ακροατήριό του.
Η ATR ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι ενημερώθηκε για ατύχημα στο οποίο ενεπλάκη ένα ATR 72-500. «Οι πρώτες μας σκέψεις είναι με όλα τα άτομα που επηρεάζονται από αυτό το γεγονός», ανέφερε. «Οι ειδικοί της ATR συμμετέχουν πλήρως για να υποστηρίξουν τόσο την έρευνα όσο και τον πελάτη».
Πάγος σε μεγάλο υψόμετρο;
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα FlightRadar24, στην περιοχή όπου πετούσε το δικινητήριο αεροπλάνο, είχε εκδοθεί προειδοποίηση για «σοβαρή πιθανότητα πάγου» σε υψόμετρο μεταξύ 12.000 και 21.000 ποδιών. Το αεροσκάφος βρισκόταν στα 17.000 πόδια λίγο πριν την καταστροφή.
Αυτή η προειδοποίηση, σύμφωνα με ανάλυση του Sky News, αφορά στη δημιουργία πάγου από σταγονίδια νερού που παγώνουν και συσσωρεύονται στα φτερά και τους έλικες, προκαλώντας πιθανές βλάβες στην απόδοση του αεροπλάνου, μειώνοντας την ώθηση και την άνωση, ενώ αυξάνεται η τριβή.
Ο διευθυντής αεροπορικών υπηρεσιών της Voepass δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι, παρόλο που υπήρχαν προγνώσεις για πάγο, αυτές ήταν εντός των αποδεκτών ορίων για το συγκεκριμένο μοντέλο αεροσκάφους, το οποίο σημειωτέον διαθέτει ειδικά συστήματα για το λιώσιμο του πάγου που σχηματίζεται στα φτερά.
- Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
- ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
- Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
- Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες φέτος τα Χριστούγεννα; Πού κυμαίνονται οι τιμές και τι ισχύει για το εξωτερικό