Κόσμος|27.08.2024 16:36

Ναυάγιο στη Σικελία: Ανησυχία για τα 18.000 λίτρα καυσίμων του Bayesian

Newsroom
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Ερευνες για το ναυάγιο στη Σικελία (AP)
Ερευνες για το ναυάγιο στη Σικελία (AP)
Ερευνες για το ναυάγιο στη Σικελία (AP)
Ερευνες για το ναυάγιο στη Σικελία (AP)
Ερευνες για το ναυάγιο στη Σικελία (AP)
Ερευνες για το ναυάγιο στη Σικελία (AP)
Ερευνες για το ναυάγιο στη Σικελία (AP)

Το Bayesian, το οποίο βυθίστηκε στα ανοιχτά των ακτών του Παλέρμο στη Σικελία, αναμένεται να ανασυρθεί από τον βυθό της θάλασσας αφού πρώτα αδειάσει η δεξαμενή του, στην οποία περιέρχονται 18.000 λίτρα καυσίμων, σύμφωνα με τα σχέδια που παρουσίασε η διαχειρίστρια εταιρεία του γιοτ.

Το γιοτ, με βρετανική σημαία, πιστεύεται πως είχε 18.000 λίτρα καυσίμων, τα οποία η εταιρεία διαχείρισης Camper and Nicholsons International φέρεται να σχεδιάζει να αδειάσει από τη δεξαμενή ώστε να αποτρέψει τη ρύπανση του νερού από τα καύσιμα.

Μόλις γίνει αυτό, η εταιρεία σκοπεύει να ανασύρει το σκάφος, το οποίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε βάθος 164 ποδιών στα ανοικτά του Porticello, κοντά στο Παλέρμο, δήλωσαν στο ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων ANSA πηγές που έχουν γνώση του πλάνου της εταιρείας.

Ωστόσο, η επιχείρηση ενδεχομένως να διαρκέσει αρκετές εβδομάδες, καθώς η εταιρεία πρέπει πρώτα να λάβει άδεια για την απομάκρυνση του Bayesian πριν μπορέσει να το ανασύρει από τον βυθό.

Συνεχίζονται οι έρευνες για ανθρωποκτονία εξ αμελείας

Την ίδια ώρα, η εισαγγελία της Σικελίας συνεχίζει την έρευνα για ανθρωποκτονία εξ αμελείας μετά το ναυάγιο του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα της τεχνολογίας Μάικ Λιντς, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους επτά άνθρωποι ανάμεσά τους ο ίδιος και η 18χρονη κόρη του.

Διευκρίνισε, εξάλλου, ότι ο καπετάνιος και το πλήρωμα του Bayesian δεν είναι υποχρεωμένοι να παραμείνουν στην Ιταλία μέχρι την ολοκλήρωση της έρευνας, η οποία θα διαρκέσει καιρό.

Ερωτηθείς γιατί ο καπετάνιος του σκάφους δεν κρατείται στη χώρα για να απαντήσει σε βασικά ερωτήματα που έθεσε η έρευνα, ο Καρτόζιο λέει ότι μια πρόσφατη νομική μεταρρύθμιση επιτρέπει την κράτηση κάποιου μόνο εάν υπάρχουν αποδείξεις για «πιθανή ευθύνη» και αναφέρει ότι «αξιολογούν και εκτιμούν όλα τα στοιχεία», ζητώντας «τη μέγιστη δυνατή συνεργασία» από όλους τους εμπλεκόμενους.

Τι αναφέρει το ναυτικό δίκαιο

Το ναυτικό δίκαιο αναθέτει στον καπετάνιο την πλήρη ευθύνη για το πλοίο και το πλήρωμα, καθώς και για την ασφάλεια όλων των επιβαινόντων. Οι εισαγγελείς στην Ιταλία έχουν ήδη ανακρίνει τον Κάτφιλντ, ο οποίος, όπως είπαν, ήταν «εξαιρετικά συνεργάσιμος». Αυτό έρχεται μετά από συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι Ιταλοί εισαγγελείς το Σάββατο, όπου αποκαλύφθηκε ότι τα θύματα δεν μπόρεσαν να διαφύγουν, καθώς ενδέχεται να κοιμόντουσαν. Είχαν σκαρφαλώσει στη μία πλευρά του πλοίου, όταν βυθιζόταν, αναζητώντας θύλακες αέρα σε μια απελπισμένη προσπάθεια επιβίωσης, με τη Χάνα να πεθαίνει μόνη της σε μια καμπίνα.

Στο Παλέρμο, ο Καρτόζιο δεν απέκλεισε τις κατηγορίες για ανθρωποκτονία. Μια γραμμή έρευνας που επιδιώκεται από τους εισαγγελείς είναι αν τα εννέα επιζώντα μέλη του πληρώματος σήμαναν συναγερμό πριν διαφύγουν. Ο εισαγγελέας υποσχέθηκε να εξακριβώσει την ευθύνη κάθε μέλους του πληρώματος, καθώς προειδοποίησε: «Για μένα, είναι πιθανό ότι διαπράχθηκαν αδικήματα - ότι θα μπορούσε να πρόκειται για ανθρωποκτονία. Είπε ότι υπήρχαν «συμπεριφορές που δεν ήταν απολύτως εντάξει σε σχέση με την ευθύνη που είχε ο καθένας», πριν προσθέσει: «Θα μπορούσε πράγματι να τίθεται θέμα ανθρωποκτονίας. Αλλά αυτή είναι η αρχή της έρευνας, δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τίποτα απολύτως».