Κόσμος|29.08.2024 08:10

Lego: Τα εμβληματικά, πολύχρωμα τουβλάκια σε «πράσινη» μετάβαση – Μέχρι το 2026 το μισό πλαστικό τους από ανανεώσιμα υλικά

Newsroom

Στην πιο πρόσφατη προσπάθειά της να διασφαλίσει παιχνίδια πιο φιλικά προς το περιβάλλον, η Lego ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να παράγει το μισό πλαστικό για τα τουβλάκια της από ανανεώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά, αντί για ορυκτά καύσιμα, μέχρι το 2026.

Η εταιρεία από τη Δανία πέρυσι αποφάσισε να εγκαταλείψει τις προσπάθειες παραγωγής παιχνιδιών από ανακυκλωμένα μπουκάλια, λόγω αυξημένου κόστους και προβλημάτων στην παραγωγή. Αυτή τη στιγμή, το 22% των υλικών για τα πολύχρωμα τουβλάκια της Lego δεν παράγεται από ορυκτά καύσιμα. Μακροπρόθεσμα η εταιρεία σχεδιάζει να στραφεί εξ’ ολοκλήρου σε ανανεώσιμα και ανακυκλωμένα πλαστικά μέχρι το 2032, έχοντας ως στόχο την πράσινη ανάπτυξη. Σε αυτό το πλαίσιο, θα δοκιμαστούν περισσότερες από 600 εναλλακτικές υλικών.

Η κατασκευάστρια των εμβληματικών παιχνιδιών ελπίζει στη σταδιακή μείωση της ποσότητας του πλαστικού με βάση το πετρέλαιο, πληρώνοντας έως και 70% περισσότερο για την πιστοποιημένη ανανεώσιμη ρητίνη - , το ακατέργαστο πλαστικό που χρησιμοποιείται για την κατασκευή των τούβλων -  σε μια προσπάθεια να ενθαρρύνει τους κατασκευαστές να αυξήσουν την παραγωγή.

Οι παραγωγοί πλαστικών της Lego θα αντικαταστήσουν τα παρθένα ορυκτά καύσιμα με εναλλακτικές λύσεις, όπως το μαγειρικό λάδι ή το λίπος από τα απόβλητα της βιομηχανίας τροφίμων, καθώς και με ανακυκλωμένα υλικά. Το κόστος, ωστόσο, για αυτή τη μετάβαση, μπορεί να αποδειχθεί δύο ή τρεις φορές υψηλότερο, καθώς πρόκειται για μία αγορά που είναι ακόμα υπό ανάπτυξη.

«Έχουμε αποφασίσει ότι θα επωμιστούμε το βάρος»

Ο διευθύνων σύμβουλος της Lego, Niels Christiansen, δήλωσε ότι η στροφή προς πιο βιώσιμα υλικά σημαίνει και σημαντική αύξηση του κόστους των μικρών, πλαστικών τούβλων. Πέρυσι, ο όμιλος δεσμεύτηκε για τριπλασιασμό των δαπανών του για τη βιωσιμότητα, έως το 2025, στο ύψος των 3 δις. κορωνών Δανίας (περίπου 403 εκατ, ευρώ) ετησίως. O Christiansen δεσμεύτηκε ακόμα ότι το υψηλότερο κόστος δε θα μετακυλήσει στους καταναλωτές. «Μέχρι στιγμής έχουμε αποφασίσει ότι θα επωμιστούμε το βάρος και, το επιπλέον κόστος, δεν θα μεταφέρεται στις πωλήσεις των προϊόντων μας. Δεν είμαστε σίγουροι ότι οι καταναλωτές θα είναι πρόθυμοι να πληρώσουν παραπάνω», εξήγησε ο Christiansen στον Guardian.

Ο ίδιος είπε ότι, η Lego, μέσω της εν λόγω επένδυσης προσπαθεί «να ωθήσει τη βιομηχανία να αναπτυχθεί» και να «αλλάξει την αλυσίδα εφοδιασμού», αυξάνοντας τη ζήτηση. Είπε και ότι ελπίζει αυτό να οδηγήσει τελικά στην ανάπτυξη νέων ή φθηνότερων υλικών που θα βοηθήσουν τη Lego να επιτύχει τον στόχο της για το 2032. Επιπλέον, η εταιρεία επέκτεινε το πρόγραμμα επιστροφής τούβλων Replay, στο πλαίσιο του οποίου οι καταναλωτές μπορούν να δωρίσουν τα παλιά τουβλάκια τους στην εταιρεία μέσω δωρεάν αποστολής. Το Replay λανσαρίστηκε στη Βρετανία ενώ παρόμοια μοντέλα δοκιμάζονται σε ΗΠΑ και Ευρώπη.

Την Τετάρτη (28/08) η εταιρεία ανακοίνωσε αύξηση των πωλήσεών της κατά 13% (31 δις. κορώνες) το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ υπογράμμισε ότι «ξεπέρασε σημαντικά τις πωλήσεις της βιομηχανίας των παιχνιδιών, κερδίζοντας μερίδιο αγοράς». Τα λειτουργικά της κέρδη αυξήθηκαν κατά 26% σε ρεκόρ 8,1 δισ. κορώνες, καθώς ο όμιλος λάνσαρε περίπου 300 νέα σετ, συμπεριλαμβανομένων των σετ εικονιδίων του. Η σειρά περιλαμβάνει ένα σετ Lamborghini αξίας 259,99 λιρών και τον Πύργο του Άιφελ αξίας 554,99 λιρών, καθώς και παιχνίδια Technics, Star Wars και Harry Potter. Ο Christiansen δήλωσε ότι η συλλογή βοτανικού κήπου – ένα σετ με θέμα τα φυτά- - βοήθησε στην αύξηση της απήχησης των πολύχρωμων τούβλων μεταξύ ενήλικων γυναικών, οι οποίες, πλέον, είναι η μεγαλύτερη ομάδα υποστηρικτών της εταιρείας.

«Το χαρτοφυλάκιό μας εξακολουθεί να απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και τα ενδιαφέροντα, γεγονός που οδηγεί σε σημαντική ζήτηση σε όλες τις αγορές. Χρησιμοποιήσαμε τα σταθερά οικονομικά μας θεμέλια για να αυξήσουμε περαιτέρω τις δαπάνες στρατηγικών πρωτοβουλιών οι οποίες θα στηρίξουν την ανάπτυξη τώρα και στο μέλλον, ώστε να μπορέσουμε να προσφέρουμε σε ακόμη περισσότερα παιδιά, τη μάθηση μέσω του παιχνιδιού», εξήγησε ο Christiansen ο οποίος πρόσθεσε πως, πέρυσι, η αγορά παιχνιδιών συρρικνώθηκε κατά περίπου 7%, σημειώνοντας αρνητικό ρεκόρ 15ετίας. Επισήμανε, όμως, ότι, το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, οι πωλήσεις σε όλη την αγορά παρέμειναν αμετάβλητες και θα μπορούσαν, στο δεύτερο εξάμηνο, να επιστρέψουν σε τροχιά ανάπτυξης. Ο Christiansen δήλωσε ότι η δυναμική της Lego είναι καλή, καθώς αναμένεται να συνεχίσει να σημειώνει επιδόσεις καλύτερες από τον μέσο όρο της ευρύτερης αγοράς παιχνιδιών. 

ανανεώσιμες πηγές ενέργειαςLegoΠλαστικόπαιχνίδιατουβλάκια Legoειδήσεις τώρα