Κόσμος|06.06.2019 19:45

Deloitte: Έρευνα για το προφίλ των Millenials και της Generation Z

Newsroom

Αντιμέτωποι με συνεχείς αλλαγές, τεχνολογικές και κοινωνικές εξελίξεις, οι "Millennials" (γεννηθέντες κατά την περίοδο 1980-1994) και η Generation Z (γεν. μετά το 1995) απογοητεύονται από τα παραδοσιακά θεσμικά όργανα, αντιμετωπίζουν σκεπτικά τα κίνητρα των επιχειρήσεων και παραμένουν απαισιόδοξοι αναφορικά με την οικονομική και την κοινωνική πρόοδο, σύμφωνα με όσα αναφέρει η έρευνα Millennial Survey 2019 της Deloitte.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, πρόκειται για μια γενιά εξίσου φιλόδοξη με τις προηγούμενες, επηρεασμένη από συνεχείς κοινωνικές και οικονομικές ανακατατάξεις, με την πλειοψηφία των εκπροσώπων των Millennials και Generation Zs, να θέτουν σε προτεραιότητα τον πλούτο και τους υψηλούς μισθούς. Τη στιγμή λοιπόν που η δημιουργία οικογένειας και άλλων παραδοσιακών συνηθειών δεν βρίσκονται ψηλά στη λίστα με τους στόχους τους, το 57% προτιμά να πραγματοποιήσει ταξίδια ανά τον κόσμο σε σχέση με το να αγοράσει ένα σπίτι (49%) ή να αποκτήσει παιδιά (39%).

Η επιθυμία τους να «κάνουν τη διαφορά» είναι εμφανής, τόσο από τις προσωπικές τους ανησυχίες - η κλιματική αλλαγή και το περιβάλλον είναι δύο από τα σημαντικότερα ζητήματα που ανέδειξαν - όσο και από τους παράγοντες που εξετάζουν κατά την επιλογή καταναλωτικών προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και εργοδοτών.

«Τόσο εμείς, όσο και οι υπόλοιπες εταιρείες θα πρέπει να λειτουργήσουμε προληπτικά και να προσαρμοστούμε στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της κοινωνίας και του περιβάλλοντός μας. Αυτό περιλαμβάνει την αντίληψη των αναγκών των σημερινών και των μελλοντικών επαγγελματιών, καθώς και την προσαρμογή ή την ενσωμάτωση αυτών των αναγκών στη στρατηγική και το επιχειρησιακό μοντέλο. Οι Millennials και Gen Z γνωρίζουν τι θέλουν και αναζητούν εταιρείες με τις οποίες μοιράζονται τις ίδιες πεποιθήσεις και βασικές αξίες προκειμένου να εργαστούν για αυτές. Για παράδειγμα αναζητούν εταιρείες που ανταποδίδουν αξία στην κοινωνία, που προσφέρουν στους επαγγελματίες σύγχρονη εκμάθηση, διαφανή επαγγελματική πορεία, ανταγωνιστικούς μισθούς, καλές συνθήκες εργασίας και το πιο σημαντικό, ενδιαφέρουσα εργασία γεμάτη προκλήσεις. Εμείς στη Deloitte Ελλάδος επιδιώκουμε να είμαστε μια ελκυστική εταιρεία για τις γενιές αυτές», ανέφερε η Ανάλια Κόκκορη, Partner & Talent Leader της Deloitte Ελλάδος.

Η οικονομική αισιοδοξία, η θεσμική εμπιστοσύνη και η κοινωνική κινητικότητα

Η πρόβλεψη των ερωτηθέντων για την οικονομική βελτίωση μειώθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 6 ετών. Μόνο το 26% των ερωτηθέντων αναμένει ότι οι οικονομικές συνθήκες στις χώρες τους θα βελτιωθούν το επόμενο έτος, συγκριτικά με 45% πριν από ένα χρόνο. Η ανισότητα των εισοδημάτων και η ανεργία αναφέρθηκαν ως κορυφαίες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ο κόσμος και είναι πιθανώς παράγοντες που επηρεάζουν τις απαισιόδοξες απόψεις τους για την οικονομία.

Όπως και σε προηγούμενες έρευνες, οι συμμετέχοντες εξέφρασαν αρνητική άποψη για τους πολιτικούς και θρησκευτικούς ηγέτες, με το 73% να δηλώνει ότι οι πολιτικοί ηγέτες αποτυγχάνουν να έχουν θετικό αντίκτυπο στον κόσμο και τα 2/3 των ερωτηθέντων να υποστηρίζουν το ίδιο και για τους θρησκευτικούς ηγέτες. Περίπου το 45% των Millennials αναφέρει ότι δεν έχει καμία απολύτως εμπιστοσύνη, ούτε στους μεν, ούτε στους δε, ως πηγές αξιόπιστων πληροφοριών.

Το συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο της τεχνολογίας και των μέσων ενημέρωσης προκαλεί ανησυχίες αναφορικά με την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο

Η εμπιστοσύνη των Millennials και της Gen Z στα μμε είναι χαμηλή. Το 43% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τα παραδοσιακά μέσα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στον κόσμο και το 27% εξέφρασε μηδενική εμπιστοσύνη στα μέσα ενημέρωσης. Όσον αφορά τα social media, το 71% των Millennials αισθάνεται αρκετά ή πολύ καλά με τη χρήση που κάνει στις ψηφιακές συσκευές και στα κοινωνικά δίκτυα. Ωστόσο, το 64% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι θα ήταν υγιές να μειώσει την ενασχόληση με τα κοινωνικά δίκτυα, με το 41% να εύχεται να μπορούσε να σταματήσει εντελώς να τα χρησιμοποιεί.

Οι γενιές αυτές παρουσιάζονται αρκετά επιφυλακτικές όσον αφορά την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 79% των Millennials δήλωσε ότι ανησυχεί πως θα πέσει θύμα ηλεκτρονικής απάτης. Ομοίως, το 78% ανησυχεί για τον τρόπο με τον οποίο οι οργανισμοί μοιράζονται προσωπικά δεδομένα μεταξύ τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της ανησυχίας των Millennials προς τους οργανισμούς που μοιράζονται τα προσωπικά τους δεδομένα, είναι πως το 1/4 έχει τερματίσει κάποια καταναλωτική του σχέση εξαιτίας της αδυναμίας των εταιρειών να τα προστατεύουν.

Οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν σε καταναλωτές και εργαζομένους που κινούνται βάσει αξιακού συστήματος

Οι απόψεις των Millennials για τις επιχειρήσεις συνεχίζουν να επιδεινώνονται. Μόλις το 55% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι οι επιχειρήσεις έχουν θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία, ποσοστό μικρότερο του 61% το 2018. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εργαστούν σκληρά για να βελτιώσουν αυτή την αντίληψη, καθώς οι Millennials δίνουν τα χρήματά τους σε αυτούς που υποστηρίζουν έμπρακτα κάποιες αξίες.

Πιο συγκεκριμένα, το 42% έχει ξεκινήσει ή έχει εμβαθύνει επιχειρηματικές σχέσεις, επειδή πιστεύει ότι τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες των επιχειρήσεων έχουν θετικές επιπτώσεις στην κοινωνία ή στο περιβάλλον. Παράλληλα, το 37% έχει τερματίσει ή έχει μειώσει τις σχέσεις του με εταιρείες, οι οποίες φαίνεται να έχουν αρνητικό αντίκτυπο.

Αναφορικά με την επιρροή της τεχνολογίας στο εργατικό δυναμικό, το 49% των Millennials πιστεύει ότι οι νέες τεχνολογίες θα αυξήσουν τις θέσεις εργασίας και το 46% θεωρεί ότι η μεταβαλλόμενη φύση της εργασίας θα δημιουργήσει δυσκολία στην εύρεση ή αλλαγή θέσης εργασίας. Το 70% πιστεύει ότι μπορεί να έχει μερικές ή λίγες δεξιότητες από αυτές που απαιτούνται για να πετύχει την εποχή της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης.

Οι Millennials υποστηρίζουν ότι η επιχείρηση είναι περισσότερο υπεύθυνη για την κατάρτιση των εργαζομένων προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις εξελισσόμενες προκλήσεις, σε αντίθεση με τη Gen Z - φοιτά ακόμα στο σχολείο ή αποφοίτησε πρόσφατα - η οποία εντοπίζει την ευθύνη αυτή στον ακαδημαϊκό κόσμο.

Generation Zmillennialsέρευναdeloitte