Τουρκία: Τον θεμέλιο λίθο της αμφιλεγόμενης διώρυγας Κωνσταντινούπολης έβαλε ο Ερντογάν
Τι μεταδίδει η ανταποκρίτρια του ethnos.gr στην Τουρκία, Μαρία Ζαχαράκη🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Την έναρξη της κατασκευής της διώρυγας της Κωνσταντινούπολης ανακοίνωσε το Σάββατο ο πρόεδρος της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, βάζοντας τον θεμέλιο λίθο για την πρώτη γέφυρα του καναλιού.
Η τεχνητή πλωτή οδός θα συνδέσει τη Μαύρη Θάλασσα με τη Θάλασσα του Μαρμαρά και το Αιγαίο με τη Μεσόγειο.
Το επίσημο κόστος ανέρχεται στα 15 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά το πραγματικό ποσό, όπως εκτιμήθηκε σε πρόσφατο συνέδριο στη Γαλλία, αναμένεται να φτάσει τα 65 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ερντογάν: Σήμερα ανοίγουμε νέα σελίδα στην αναπτυξιακή ιστορία της Τουρκίας
Στην τελετή θεμελίωσης της πρώτης γέφυρας της διώρυγας ο Τούρκος πρόεδρος δήλωσε πανηγυρικά ότι το έργο αυτό ανοίγει μία νέα σελίδα στην ιστορία της Τουρκίας, ενώ καταφέρθηκε εναντίον της αντιπολίτευσης που προσπαθεί - όπως είπε - να μπλοκάρει την κατασκευή.
«Σήμερα, βάζουμε τα θεμέλια της πρώτης γέφυρας της διώρυγας της Κωνσταντινούπολης. Εύχομαι αυτή η γέφυρα, που θα συνδέει τον οδικό άξονα Νακάς-Μπασάκσεχίρ με το Μαρμαρά πάνω από το φράγμα Σαζλίντερε, να είναι επωφελής για τη χώρα μας, το έθνος μας και την Κωνσταντινούπολή μας.
Σήμερα, ανοίγουμε μια νέα σελίδα στην ιστορία ανάπτυξης της Τουρκίας. Γιατί ήταν απαραίτητο αυτή η διώρυγα Κων/λης; Γιατί βάζουμε αυτό το θεμέλιο λίθο σήμερα, έστω και καθυστερημένα; Ο Βόσπορος έχει γίνει πολυσύχναστος με την τόση κυκλοφορία πλοίων, τη μεγαλύτερη στον κόσμο. Στόχος μας με το έργο αυτό είναι να διασφαλίσουμε την ασφάλεια του Βοσπόρου. Καθώς η κυκλοφορία των πλοίων αυξήθηκε, το μήκος των διερχόμενων πλοίων επίσης αυξήθηκε. Η διέλευση αυτών των πλοίων αποτελεί μεγάλο κίνδυνο για τα Στενά».
Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δεν παρέλειψε να εξομοιώσει μάλιστα τον εαυτό μου με τον Μωάμεθ τον Πορθητή με το έργο που θεμελιώνει σήμερα, λέγοντας ότι όπως ο Πορθητής κατέπληξε τον κόσμο μεταφέροντας τα πλοία του από τη στεριά, έτσι θα καταπλήξει και σήμερα ο ίδιος τον κόσμο ανοίγοντας τη γη και φτιάχνοντας τη μοναδική στον κόσμο διώρυγα.
«Κατά την κατάκτηση της Κωνσταντινούπολης, ο Πορθητής έκανε τον κόσμο να τον θαυμάσει, μεταφέροντας τα πλοία από την ξηρά. Καταπλήξαμε τον κόσμο με τις γέφυρες που κρεμάσαμε σαν καντήλια πάνω από το Βόσπορο.
Και τώρα, θα καταπλήξουμε τον κόσμο συνδέοντας το Μαρμαρά και τη Μαύρη Θάλασσα με έναν νέο Βόσπορο, τη διώρυγα της Κωνσταντινούπολης», σημείωσε, προσθέτοντας ότι το κανάλι θα εξασφαλίσει το μέλλον της Πόλης.
Θεωρούμε τη διώρυγα Κων/λης ως ένα έργο για τη διάσωση του μέλλοντος της Κωνσταντινούπολης. Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε την ασφάλεια της ζωής και της περιουσίας των πολιτών μας εντός και γύρω από το Βόσπορο.
Ξέρουμε πολύ καλά τί να κάνουμε, πού και με ποιον. Δεν πρόκειται για τελετή τοποθέτησης μίας βρύσης.
Οι προβλέψεις λένε ότι ο αριθμός των πλοίων το 2050 θα φτάσει τις 78 χιλιάδες. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, η χωρητικότητα ασφαλούς διέλευσης του Βοσπόρου είναι για 25 χιλιάδες. Έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που ο Βόσπορος άρχισε να στέλνει σήματα κινδύνου.
Στόχος μας είναι η ολοκλήρωση της διώρυγας Κων/λης σε 6 χρόνια με κόστος περίπου 15 δις. δολάρια. Θα είναι σε θέση να αυτό-χρηματοδοτηθεί ή με έσοδα από αλλού».
Αντίδραση στην αντιπολίτευση
«Δεν θα μπορούσε να γίνει αυτό το έργο, αν ακούγαμε όσους είναι ενάντιοι σε αυτό», είπε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
«Απειλούν τους επενδυτές, λέγοντας "όταν έρθουμε εμείς (στην εξουσία), ξέρετε ότι δεν θα σας πληρώσουμε".
Δεν έχετε φυτεύσει ούτε ένα δέντρο σε αυτήν τη χώρα μέχρι σήμερα. Σε αυτήν τη χώρα που εμείς κατασκευάσαμε τη γέφυρα Γιαβούζ Σουλτάν Σελίμ, για την οποία τρελαθήκατε και πάλι, όπως και για διώρυγα Κων/λης σήμερα. Και γι’ αυτήν έχετε τρελαθεί. Προσπαθήσατε να μας αποκλείσετε με τον ίδιο τρόπο να κάνουμε την υποθαλάσσια σήραγγα, το Μαρμαρά. Ήταν τρελό, αλλά το κάναμε κι αυτό».
Η διώρυγα θα καταστρέψει τον Μαρμαρά
Το έργο αυτό έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων από την αντιπολίτευση, τις οικολογικές οργανώσεις και την επιστημονική κοινότητα.
Αλλά ο Ερντογάν δήλωσε πρόσφατα ότι το έργο θα γίνει είτε αρέσει σε κάποιους, είτε όχι.
«Ακόμη και για μια κυβέρνηση σαν αυτή, την οποία έχει καταλάβει φρενίτιδα για να κατασκευάσει τη διώρυγα, θα χρειαστούν περίπου 20 χρόνια για να την ολοκληρώσει και κατά τη διαδικασία θα καταστρέψει εντελώς το βυθό του Μαρμαρά», αναφέρει στον βρετανικό Guardian ο Γιορούκ Ισίκ, ακαδημαϊκός στο Ινστιτούτο Μέσης Ανατολής που εδρεύει στην Ουάσιγκτον. «Εκτός αυτού, δεν υπάρχουν χρηματοδότες», πρόσθεσε. «Ακόμη και οι τουρκικές τράπεζες δεν θα δώσουν χρήματα, επικαλούμενες τις περιβαλλοντικές ανησυχίες».
Το λάβαρο της αντίστασης στη διώρυγα κρατά ο Εκρέμ Ιμάμογλου
Εκστρατεία, ωστόσο, κατά της διώρυγας έχει ξεκινήσει ο δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης και επίδοξος υποψήφιος πρόεδρος της Τουρκίας, ο οποίος έχει αναγάγει το ζήτημα σε λάβαρο αντίστασης κατά του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Πριν από 2 ημέρες ο Εκρέμ Ιμάμογλου σε συνέντευξη τύπου στην περιοχή, όπου θα κατασκευαστεί η πρώτη γέφυρα της Διώρυγας Κωνσταντινούπολης, υποστήριξε ότι η διώρυγα θα προκαλέσει μη αναστρέψιμες βλάβες στο οικοσύστημα του Μαρμαρά.
«Έχω πει πολλές φορές ότι θα βρεθώ απέναντι σε αυτό το έργο. Έχω πει ότι αυτό το έργο θα προκαλέσει στην Κωνσταντινούπολη πολύ βαριές και μη αναστρέψιμες βλάβες. Έχω πει ότι θα με βρει απέναντί του. Ο λαός άλλωστε για αυτό με εξέλεξε. Για αυτή την αντίθεσή μου με εξέλεξε.
Δεν έχουμε ακούσει ποτέ κανέναν επιστήμονα να λέει, "Αυτό το έργο είναι χρήσιμο". Αυτό από μόνο του αποτελεί απόδειξη ότι το έργο θα είναι μια καταστροφή.
Κατηγορήθηκα ότι αντιτίθεμαι σε ένα δημόσιο έργο. Αυτό το έργο, το οποίο ονομάζουμε "Τσιμεντένια Διώρυγα", δεν είναι δημόσιο έργο. Πρόκειται για ένα προεκλογικό σχέδιο, για προεκλογική υπόσχεση», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Μετάλλαξη Δέλτα: Οι φόβοι των ειδικών και το ενδεχόμενο τέταρτου κύματος και τοπικών lockdown
Κατερινόπουλος για Γλυκά Νερά: «Θεωρώ ότι ήταν προμελετημένο έγκλημα»
ΟΑΣΘ: Περίπου 50 λεωφορεία αποσύρονται καθημερινά λόγω καύσωνα και έλλειψης κλιματιστικών
Γεωργιάδης: Τη Δευτέρα ανακοινώσεις για κλειστούς χώρους - Τι είπε για τα προνόμια των εμβολιασμένων
Καιρός - Καύσωνας: Καμίνι η χώρα και το Σάββατο - Τους 43 βαθμούς θα αγγίξει ο υδράργυρος
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλειας της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ των ανεξαρτητοποιήσεων Τζάκρη και Πούλου και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr