MH370: Τα δεδομένα πέντε χρόνια μετά την μοιραία πτήση
Το μεγαλύτερο μυστήριο της σύγχρονης αεροπορίας είναι ακόμα ανεξιχνίαστο🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Στις 8 Μαρτίου 2014, το Boeing της «Malaysia Airlines» που εκτελούσε την πτήση MH370 από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο, εξαφανίστηκε μυστηριωδώς από τα ραντάρ. Η εξαφάνιση της πτήσης, στην οποία επέβαιναν 239 επιβάτες, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην ιστορία της αεροπορίας.
Μετά από χρόνιες και δαπανηρές έρευνες δεν έχουν βρεθεί τα συντρίμμια του αεροσκάφους. Οι αρχές δεν έχουν κανένα απολύτως στοιχείο για ποιο λόγο το αεροπλάνο άλλαξε ξαφνικά την πορεία του, 40 λεπτά μετά την απογείωσή του και κατευθύνθηκε προς τον νότιο Ινδικό Ωκεανό.
Οι πληροφορίες που έχουμε από τα ραντάρ είναι ότι το αεροσκάφος ξεκίνησε το ταξίδι του προς το Πεκίνο, στην συνέχεια όμως άλλαξε δύο φορές πορεία και τελικά κατευθύνθηκε βορειοδυτικά προς την Ινδία. Κάπου εκεί χάθηκε από τα ραντάρ.
Οι έρευνες
Οι ειδικοί προσπάθησαν να προσδιορίσουν την πορεία του αεροσκάφους χρησιμοποιώντας δεδομένα από δορυφόρους, αναφέρει ρεπορτάζ του theguardian. Βάσει των δορυφορικών δεδομένων όμως δεν είναι δυνατό να εντοπιστεί επακριβώς η θέση ενός αεροπλάνου. Προσδιορίζεται η θέση του σε μία ευρύτερη κυκλική περιοχή, κέντρο της οποίας είναι ο δορυφόρος. Τα δεδομένα αυτά έδειξαν ότι το MH370 ολοένα και απομακρυνόταν από το κέντρο του κύκλου αυτού. Είναι όμως άγνωστο εάν ταξίδευε νότια προς την Αυστραλία ή βόρεια προς το εσωτερικό της Ασίας. Η δεύτερη άποψη πάντως απορρίφθηκε από την εταιρεία στην οποία ανήκει ο δορυφόρος.
Το 2015 συντρίμμια του αεροσκάφος ξεβράστηκαν στις διάφορες ακτές της ανατολικής Αφρικής. Το πιθανότερο σενάριο είναι το αεροσκάφος να συνετρίβη στον Νότιο Ινδικό Ωκεανό κοντά στη δυτική Αυστραλία και τα συντρίμμια να μεταφέρθηκαν στην Αφρική από θαλάσσια ρεύματα.
Οι επικρατέστερες θεωρίες
Πολλές θεωρίες έχουν διατυπωθεί για το τι συνέβη τελικά και η πτήση άλλαξε κατεύθυνση. Αρχικά οι ερευνητές υποπτεύθηκαν πως κάποια φωτιά ή βλάβη ανάγκασε τον πιλότο να αλλάξει πορεία.
Μια άλλη άποψη είναι ότι η έλλειψη οξυγόνου άφησε τον κυβερνήτη και το πλήρωμα χωρίς τις αισθήσεις τους, οπότε το αεροπλάνο συνέχισε να πετάει πάνω από τον Ινδικό Ωκεανό μέχρι να τελείωσαν τα καύσιμά του. Αυτήν την θεωρία υιοθετεί η κυβέρνηση της Μαλαισίας και το Γραφείο Ασφάλειας Μεταφορών της Αυστραλίας.
Ένα σενάριο που έχει αρκετούς υποστηρικτές είναι η αυτοκτονία του πιλότου. Στον προσωπικό προσομοιωτή του 53χρονου κυβερνήτη Ζαχάριε Σαχ, βρέθηκαν στοιχεία που τον καθιστούν ύποπτο. Είχε χρησιμοποιήσει τον προσομοιωτή για να εξασκηθεί σε μια πορεία πτήσης παρόμοια με εκείνη που ακολούθησε το αεροσκάφος εκείνη την ημέρα.
Ωστόσο οι έρευνες δεν απέδειξαν ποτέ ότι ο κυβερνήτης είχε σχεδιάσει μια αποστολή αυτοκτονίας. Δεν έχει ακόμα διασαφηνιστεί εάν ο Σαχ είχε τον έλεγχο του αεροσκάφους όταν εκείνο συνετρίβη η εάν το αεροσκάφος προσέκρουσε ακυβέρνητο όταν τελείωσαν τα καύσιμά του.
2019 και ακόμα δεν είμαστε κοντά στην λύση
Μέχρι σήμερα οι έρευνες έχουν καλύψει μια έκταση μεγαλύτερη των 200.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων για να βρουν το αεροπλάνο. Ακόμα όμως δεν έχουμε κανένα ξεκάθαρο αποδεικτικό στοιχείο για το που ακριβώς έπεσε και τι προκάλεσε την πτώση του.
Πρόσφατα ο Υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας Anthony Loke δήλωσε ότι είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να ξαναρχίσουν οι έρευνες μετά από πιέσεις των οικογενειών των θυμάτων
ΣΥΡΙΖΑ: Ασκήσεις ισορροπίας από Φάμελλο – Τα ονόματα που ακούγονται για τις αλλαγές και σε ΚΟ, κόμμα και ο ρόλος Πολάκη
Τα τρία σήματα που εξέπεμψε ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο - Σε ποια θέματα ρίχνει το βάρος
ΟΣΕ τέλος, έρχονται οι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» - Τι αλλάζει με το νέο νομοσχέδιο
Πρωτότυπο «αντίο» σε ένα παλιό αυτοκίνητο: Οικογένεια... έθαψε και έκανε πανάκριβη τελετή σε ένα παλιό Suzuki γιατί ήθελε να το «τιμήσει»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr