Υποβρύχιο στον Ατλαντικό: «Ακούμε θορύβους αλλά δεν ξέρουμε από πού» - Συνεχίζεται η δραματική αναζήτηση
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Οι έρευνες γύρω από την περιοχή όπου εντοπίστηκαν θόρυβοι στον Ατλαντικό Ωκεανό την Τρίτη και την Τετάρτη το πρωί «είχαν αρνητικά αποτελέσματα», ανέφερε εκπρόσωπος της ακτοφυλακής των ΗΠΑ για το υποβρύχιο Titan που αγνοείται, προσθέτοντας ότι τα πληρώματα εξακολουθούν να καταβάλλουν προσπάθειες για να εντοπίσουν τι προκάλεσε τους κρότους.
«Δεν ξέρουμε τι είναι», δήλωσε για τους θορύβους ο πλοίαρχος Τζέιμι Φρέντερικ, σύμφωνα με το CNN. Είπε ότι ο ειδικός εξοπλισμός μετατοπίστηκε για να αναζητηθεί από πού προέρχονται οι ήχοι, ενώ τα δεδομένα από το καναδικό αεροσκάφος που εντόπισε πρώτο τους θορύβους μοιράστηκαν με εμπειρογνώμονες του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ.
Τα δεδομένα αυτά θα «ληφθούν υπόψη στα μελλοντικά σχέδια έρευνας», δήλωσε ο Φρέντερικ, προσθέτοντας ότι μέχρι στιγμής τα δεδομένα αυτά που έχουν μελετηθεί μέχρι στιγμής είναι «ασαφή».
Ο πλοίαρχος δήλωσε επίσης ότι η επιφανειακή έρευνα για το εξαφανισμένο υποβρύχιο είναι πλέον «περίπου δύο φορές το μέγεθος του Κονέκτικατ και έχει βάθος έως δυόμισι μίλια». Είπε ότι οι διασώστες έχουν επεκτείνει «εκθετικά» την περιοχή της έρευνας και αυτή επεκτείνεται «κάθε ώρα». Σημείωσε ότι οι ερευνητές πρέπει να συνυπολογίζουν «τις συνεχώς μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες» κατά τη διάρκεια της επιχείρησής τους.
Η ακτοφυλακή και άλλες υπηρεσίες που συνδράμουν στην προσπάθεια ανεύρεσης του αγνοούμενου υποβρύχιου σκάφους διαμήνυσαν σε κάθε περίπτωση πως εξακολουθούν να διεξάγουν μια αποστολή έρευνας και διάσωσης, ακόμη και όταν το οξυγόνο λιγοστεύει στο σκάφος.
«Πρόκειται για μια αποστολή έρευνας και διάσωσης, 100%. Βρισκόμαστε ακριβώς στη μέση μιας έρευνας και διάσωσης και θα συνεχίσουμε να βάζουμε κάθε διαθέσιμο μέσο που διαθέτουμε σε μια προσπάθεια να βρούμε τον Τιτάνα και τα μέλη του πληρώματος», δήλωσε ο Φρέντερικ.
Είπε ότι οι αξιωματούχοι πιστεύουν ότι το πλήρωμα στο υποβρύχιο έχει «περιορισμένες μερίδες» φαγητού και νερού. Ο Φρέντερικ είπε επίσης ότι το διαθέσιμο οξυγόνο είναι «μόνο ένα στοιχείο» που αναλύουν οι διασώστες όταν καταλήγουν σε σχέδια και επόμενα βήματα. «Πρέπει να παραμένουμε αισιόδοξοι όταν βρισκόμαστε σε μια υπόθεση έρευνας και διάσωσης», δήλωσε.
«Ξέρουμε από ποια περιοχή προέρχονται οι ήχοι, αλλά όχι τι ήχοι είναι ακριβώς. Ακόμη ψάχνουμε το υποβρύχιο. Ειδικοί αναλύουν τα δεδομένα που έχουν συλλέξει, αλλά δεν έχουν βγάλει ακριβή συμπεράσματα. Υπάρχουν πολλά δεδομένα που πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν» ανέφερε επίσης.
«Η εταιρεία δεν έχει την υποχρέωση για επίσημα συστήματα ασφαλείας»
Ο υποναύαρχος εν αποστρατεία, Ραδάμανθυς Φουντουλάκης, ανέλυσε στην εκπομπή Μέρα Μεσημέρι με τη Μάριον στο OPEN, τα πιθανά σενάρια και τις τελευταίες εξελίξεις στο θρίλερ που παρακολουθεί με αγωνία, όλος ο κόσμος.
Όσον αφορά τις πιθανότητες να βρεθούν τα πέντε άτομα που βρίσκονται εντός του βαθυσκάφους, ο ίδιος σημείωσε: «Οι πιθανότητες περιορίζονται γιατί χθες και σήμερα έχει στην ουσία γίνει μία πολύ μεγάλη έρευνα, τόσο από αέρος, όσο και στη θάλασσα και δεν έχει εντοπιστεί κάτι. Το βαθυσκάφος πήγαινε σε συγκεκριμένη περιοχή, δεν έχει χαθεί στον Ατλαντικό. Είναι σε μία περιοχή 3, 4, 5 μίλια και έχασε όλα τα συστήματά του. Αυτές τις επιχειρήσεις ένα ναυτικό, όπως το αμερικάνικο και ειδικά η αμερικανική ακτοφυλακή, με τη συνεργασία της καναδικής, τις καλύπτουν πολύ γρήγορα. Άρα, αφού μέσα σε δύο μέρες δεν έχουμε βρει τίποτα, σημαίνει ότι τα πράγματα δεν είναι πολύ καλά».
Ο αντιναύαρχος μίλησε και για τα πιθανά σενάρια πίσω από την εξαφάνιση του Titan. «Με βάση, και τα σημερινά δεδομένα και τα αποτελέσματα της έρευνας, φαίνονται δύο πράγματα. Το πρώτο, ότι συνθλίβηκε και έγινε κομμάτια -έσπασε σε κομμάτια από την πάρα πολύ πίεση-, λόγω κάποια αδυναμίας ή κοπώσεως, δεν μπορούμε να ξέρουμε, αλλά σάς υπενθυμίζω ότι το σκάφος είναι φτιαγμένο από υαλοβάμβακα, δεν είναι μεταλλικό όπως τα παλαιότερα βαθυσκάφη, οπότε δεν υπάρχει εμπειρία ούτε νηογνώμονες που μπορούν να πιστοποιήσουν τελικά αν ο υαλοβάμβακας αντέχει πέντε ή δέκα χρόνια σε τέτοιες πιέσεις. Το δεύτερο, να έχουν εγκλωβιστεί κάπου στα συντρίμμια του Τιτανικού και να είναι στην «ακουστική σκιά» των Sonar που το ψάχνουνε. Σκεφτείτε ότι, στα 3.800 μέτρα βάθος που βρίσκονται, το σκάφος έχει πάει στο 80% της αντοχής του. Δεν πάει στη μέση που πάνε τα συνηθισμένα υποβρύχια κατά κανόνα, φτάνει σε αυτό το όριο της αντοχής του. Οπότε κάποια καταστροφική ζημιά, γιατί εκεί δε μιλάμε για μία τρύπα αλλά για σύνθλιψη, θα έκανε έκρηξη, θα έσκασε», είπε.
«Η εταιρεία δεν έχει την υποχρέωση για επίσημα συστήματα ασφαλείας»
Όσον αφορά τα συστήματα ασφαλείας, και το εάν το βαθυσκάφος είχε δοκιμαστεί, τόνισε ότι, «βάση του νόμου αυτό δεν καλύπτεται από κάποιον νηογνώμονα. Άρα δεν έχουν υποχρέωση να έχουν κάποια συστήματα εκτός των δικών τους, σαν εταιρεία, που είχαν για επικοινωνία που δίνει ένα στάτους κάθε 15 λεπτά, για το που βρίσκεται το βαθυσκάφος κλπ. Δεν έχουν υποχρέωση και κανένας δεν μπορεί να τούς ελέγξει να έχουν τα προβλεπόμενα, κατά κάποιο τρόπο, συστήματα που πρέπει να έχει ένα βαθυσκάφος που φτάνει σε τέτοια βάθη. Μην ξεχνάτε όμως ότι είναι καινοτόμο σκάφος, δεν έχουμε εμπειρία από τέτοιες κατασκευές», υπογράμμισε και, στη συνέχεια, αναφέρθηκε και στους ήχους που ακούστηκαν το πρωί της Τετάρτης. «Μού κάνει εντύπωση πώς η αμερικανική ακτοφυλακή και το P3 το αεροπλάνο της καναδικής ακτοφυλακής που ήταν από πάνω, δε βγάλανε γρήγορα τη θέση των θορύβων. Γιατί οι θόρυβοι ήταν ανά 30 λεπτά και απ’ ότι λένε συνεχίστηκαν για 4 ώρες. Πολύ πιθανό να ήταν μέσα από το καταδυόμενο. Επαναλαμβάνω ότι το καταδυόμενο είναι υαλοβάμβακας και το χτύπημα στο συγκεκριμένο υλικό δεν είναι τόσο δυνατό, όσο σε ένα μεταλλικό υποβρύχιο». Πρόσθεσε ότι, εφόσον, δεν έχει συμβεί κάποια ζημιά στο όχημα, και οι επιβαίνοντές του είναι ζωντανοί, έχουν επάρκεια οξυγόνου για περίπου 30 ώρες ακόμα. «Μέχρι αύριο αν εντοπιστεί εάν δεν έχει γίνει κάποια φωτιά, κάποια ζημιά, κάποια φασαρία, θεωρητικά έχουν οξυγόνο μέχρι αύριο», είπε.
Τέλος, ο κ. Φουντουλάκης, αναφέρθηκε και στις πιθανότητες το βαθυσκάφος να εντοπιστεί και να ανελκυθεί. «Είμαστε τυχεροί, λόγω του αμέσου ενδιαφέροντος αυτή τη στιγμή υπάρχει στην περιοχή ένα σκάφος που είναι σκάφος φορτίσεως καλωδίων. Αυτό έχει όλα τα υποβρύχια οχήματα, τηλεκατευθυνόμενα και μη. Πιστεύω ότι, αν το εντοπίσουν και είναι σε κατάσταση, όχι τουμπαρισμένο, όχι παγιδευμένο ή τσακισμένο κάπου, έχουμε μία κάποια δυνατότητα, να συνδέσουν κάποια καλώδια για να πιάσουν ένα από τα τέσσερα πόδια που έχει το βαθυσκάφος και να το τραβήξουν επάνω. Το θέμα είναι ότι μιλάμε για ένα λεωφορειάκι τύπου ford transit χαμένο στα 3-4 χιλιάδες μέτρα, δεν ξέρουμε αν έπεσε ή εάν κατεστράφη κατά την κάθοδο – έφτασε στον βυθό, κόλλησε στον βυθό; Δεν έχουμε καθόλου εικόνα τα δεδομένα που έχουμε από τα διάφορα δίκτυα και μηδενικά δεδομένα από την εταιρεία. Δε δείχνουν τι μπορεί να έχει γίνει», τόνισε.
- Συναγερμός στο Παρίσι από μεγάλη έκρηξη – Οι πρώτες πληροφορίες
- Μέχρι αύριο έχει οξυγόνο το υποβρύχιο που αγνοείται: «Η εταιρεία δεν έχει την υποχρέωση για επίσημα συστήματα ασφαλείας», εξηγεί υποναύαρχος εν αποστρατεία
- Οι… τηγανητές πέτρες στην Κίνα, βάζουν φωτιά στο διαδίκτυο
- Έρχεται μίνι καύσωνας και μετά... φθινόπωρο: Ποιες ημέρες θα δούμε 37αρια και πότε αναμένεται να πλήξει η κακοκαιρία
- Eurostat: Τι δείχνει το crash test των τιμών στην Ευρώπη - Πού σπάει τα... κοντέρ η Ελλάδα
Σκότωσαν τον πατέρα τους για 12.000 ευρώ - Πώς σκηνοθέτησαν το άγριο φονικό για να τη γλιτώσουν
Οι ομαδικοί τάφοι της Συρίας αποκαλύπτουν εγκλήματα χειρότερα των Ναζί - «Κόλαφος» Αμερικανός εισαγγελέας
Πρόστιμα συνολικού ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σε οκτώ μεγάλες εταιρείες - Ποιες είναι
Ο γιος του Δημήτρη Ήμελλου δεν επιθυμεί πολύ κόσμο και κανάλια στην κηδεία του πατέρα του
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr