Ενδόρρηξη υποβρυχίου στον Ατλαντικό: Πώς επιτράπηκε στο σκάφος να λειτουργήσει χωρίς πιστοποίηση; Τα αναπάντητα ερωτήματα της τραγωδίας
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Μετά την ανακάλυψη των συντριμμιών του υποβρύχιου σκάφους Titan, η τύχη του πληρώματός του είναι πλέον γνωστή. Όμως, πολλά ακόμη ερωτήματα παραμένουν.
Αν η υποβρύχια ενδόρρηξη ακούστηκε την Κυριακή, γιατί μαθαίνουμε γι' αυτήν μόλις τώρα
Η πληροφορία παραδόθηκε αμέσως στην αμερικανική ακτοφυλακή, σύμφωνα με τη Wall Street Journal (WSJ). Ωστόσο, αποφασίστηκε να συνεχιστεί η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης για να «καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για να σωθούν οι ζωές των επιβαινόντων», ανέφερε το αμερικανικό ναυτικό.
Το κλειδί για τη λήψη αποφάσεων βρίσκεται μάλλον στις λεπτομέρειες:
- Πρώτον, η επιχείρηση διάσωσης: οι αναλυτές δεν μπορούσαν να είναι 100% σίγουροι ότι αυτό που εντόπισαν ήταν η ενδόρρηξη του Titan. Αν υπήρχε πιθανότητα να σωθούν ζωές, ήταν σημαντικό να προσπαθήσουν τα πάντα.
- Δεύτερον, η καθυστέρηση στην αποκάλυψη των πληροφοριών. Το αμερικανικό ναυτικό, σύμφωνα με την WSJ, ήθελε να κρατήσει μυστικές τις δυνατότητες ανίχνευσης υποβρυχίων. Αυτό ενδεχομένως εξηγεί γιατί αρχικά δεν ειπώθηκε τίποτα δημοσίως - και γιατί υπήρχαν λίγες λεπτομέρειες σχετικά με το τι ακριβώς εντοπίστηκε και πώς.
Πώς επιτράπηκε στο υποβρύχιο να λειτουργήσει αν δεν είχε πιστοποιηθεί
Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι χειριστές του Titan παρέκαμψαν εν μέρει τους όποιους κανονισμούς υπάρχουν, λειτουργώντας σε διεθνή ύδατα.
Το σκάφος δεν ήταν εγγεγραμμένο σε διεθνείς οργανισμούς, ούτε είχε ταξινομηθεί από μια ομάδα της ναυτιλιακής βιομηχανίας που καθορίζει τα βασικά πρότυπα μηχανικής. Η διαχειρίστρια εταιρεία OceanGate δήλωσε ότι αυτό συνέβη επειδή πίστευε ότι ο σχεδιασμός του Titan ήταν τόσο καινοτόμος που θα χρειάζονταν χρόνια για να τον κατανοήσουν οι επιθεωρητές.
Ο Bart Kemper, ιατροδικαστής μηχανικός που ασχολείται με τον σχεδιασμό υποβρυχίων και ο οποίος υπέγραψε το 2018 μια επιστολή με την οποία παρακαλούσε την OceanGate να λειτουργήσει εντός των καθιερωμένων κανόνων, δήλωσε ότι απέφυγε να συμμορφωθεί με τους αμερικανικούς κανονισμούς αναπτύσσοντας το σκάφος σε διεθνή ύδατα, πέρα από την εμβέλεια εθνικών υπηρεσιών όπως η αμερικανική ακτοφυλακή.
Ο Salvatore Mercogliano, καθηγητής ιστορίας που επικεντρώνεται στη ναυτιλιακή ιστορία και πολιτική, δήλωσε ότι οι εταιρείες που εκτελούν επιχειρήσεις σε βαθιά νερά ίσως υποτιμώνται λόγω του τόπου όπου δραστηριοποιούνται.
Γιατί τα συντρίμμια εντοπίστηκαν μόνο την Πέμπτη;
Η απλούστερη εξήγηση είναι ίσως η καλύτερη: η ομάδα έρευνας έψαχνε για ένα υποβρύχιο 6,7 μέτρων σε μια περιοχή 14.000 τετραγωνικών μιλίων - σχεδόν στο μέγεθος των Κάτω Χωρών. Τα ίχνη του Τιτάνα θα μπορούσαν ενδεχομένως να έχουν βρεθεί είτε στην επιφάνεια, είτε στον πυθμένα του ωκεανού, 3.800 μέτρα κάτω από το έδαφος.
Ενώ υπήρχαν αρκετά σκάφη και αεροσκάφη στη διάθεση της ομάδας έρευνας, η περιοχή στην οποία επιχειρούσαν και ο αριθμός των πιθανών μεταβλητών που είχαν να αντιμετωπίσουν ήταν τεράστιος.
Θα υπάρξει επίσημη έρευνα - και αν ναι, από ποιον;
Σίγουρα θα ακολουθήσει έρευνα για τα συντρίμμια - αρχής γενομένης από την επιχείρηση διάσωσης. Ο υποναύαρχος John Mauger της πρώτης περιφέρειας της αμερικανικής ακτοφυλακής δήλωσε ότι οι ερευνητές θα προσπαθήσουν πρώτα να ανακαλύψουν γιατί το σκάφος κατέρρευσε.
«Ξέρω ότι υπάρχουν επίσης πολλά ερωτήματα σχετικά με το πώς, γιατί και πότε συνέβη αυτό. Αυτά είναι ερωτήματα για τα οποία θα συλλέξουμε τώρα όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούμε», δήλωσε ο Mauger, προσθέτοντας ότι πρόκειται για μια «πολύπλοκη υπόθεση"» που συνέβη σε ένα απομακρυσμένο τμήμα του ωκεανού και στην οποία εμπλέκονται άνθρωποι από πολλές διαφορετικές χώρες.
Ο Ράιαν Ράμσεϊ, πρώην κυβερνήτης υποβρυχίου στο Βασιλικό Ναυτικό της Βρετανίας, δήλωσε στο BBC ότι η έρευνα δεν θα είναι διαφορετική από εκείνη για ένα αεροπορικό δυστύχημα, εκτός από την απουσία καταγραφέα πτήσης. Ο ραδιοτηλεοπτικός φορέας ανέφερε επίσης ότι δεν υπάρχει ιδιαίτερο προηγούμενο για αυτού του είδους την έρευνα, οπότε δεν είναι σαφές ποιος θα κάνει τι.
Θα εξακολουθήσουν να καταδύονται και άλλοι φορείς στην περιοχή του Τιτανικού;
Δεν είναι σαφές αν θα συνεχιστούν οι καταδύσεις, αν και έχουν πραγματοποιηθεί εκατοντάδες από τότε που ανακαλύφθηκε το ναυάγιο του Τιτανικού το 1985 - άλλες για εμπορικούς σκοπούς, άλλες για λόγους διάσωσης.
Το National Geographic αναφέρει ότι μια βρετανική εταιρεία, η Deep Ocean Expeditions, ήταν μεταξύ των πρώτων που πούλησαν εισιτήρια το 1998 - και εξακολουθούσε να πραγματοποιεί καταδύσεις το 2012. Το περιοδικό αναφέρει ότι η εταιρεία Bluefish με έδρα το Λος Άντζελες πραγματοποιούσε επίσης καταδύσεις, ενώ μια άλλη εταιρεία με έδρα τη Βρετανία, η Blue Marble, πωλούσε εισιτήρια το 2019.
Η τραγική κατάδυση που πραγματοποίησε η OceanGate ήταν μία από τις 18 που η εταιρεία δήλωσε ότι είχε προγραμματίσει για φέτος, ενώ επιχειρήσεις είχαν πραγματοποιηθεί και τα δύο προηγούμενα χρόνια.
- Νέα στοιχεία για την ενδόρρηξη του υποβρυχίου στον Ατλαντικό: Δέχθηκε πίεση ίση με το βάρος του Πύργου του Άιφελ! Ακαριαίος ο θάνατος των επιβατών
- Πού ψηφίζω; Τι να κάνω, αν δεν βρίσκω το όνομα στους εκλογικούς καταλόγους; Όσα πρέπει να ξέρετε μέσα από 20 ερωτο-απαντήσεις
- Δολοφονία Αναστάζια στην Κω: Παραιτήθηκε ο δικηγόρος του 32χρονου κατηγορούμενου
- Ασύλληπτο: Γυναίκα ξυλοκόπησε γιατρό - Αρνήθηκε να της δώσει ψεύτικη αναρρωτική για να αποφύγει την εφορευτική επιτροπή
- Το φαινόμενο Γουεμπανιαμά στο νούμερο 1 του NBA Draft: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το παιδί-θαύμα του παγκόσμιου μπάσκετ
- Reuters: Τα ελληνικά ομόλογα κάνουν πάταγο - Πολύ κοντά με τα ισπανικά και πορτογαλικά
Επίθεση στο Μαγδεμβούργο: Ο εφιάλτης της τρομοκρατίας επέστρεψε στην Ευρώπη – Οι χώρες ενισχύουν τα μέτρα ασφαλείας υπό τον φόβο «τυφλών» χτυπημάτων
«Στην περιοχή υπάρχουν και άλλα ρήγματα»: Τι λένε οι επιστήμονες για τον σεισμό στο Θέρμο Αιτωλοκαρνανίας
Ρόδος: Ο μεγάλος νικητής του ελληνικού τουρισμού - Εντυπωσιακή αύξηση επισκεπτών το 2024
Το χαριτωμένο υποκοριστικό που έχουν δώσει στον Πρίγκιπα Τζορτζ οι συμμαθητές του
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr