Ιαπωνία: Οι πιλότοι της Japan Airlines δήλωσαν πως δεν είδαν το αεροσκάφος της ακτοφυλακής με το οποίο συγκρούστηκαν
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Οι πιλότοι του αεροπλάνου της Japan Airlines δήλωσαν πως δεν είδαν τους επιβαίνοντες του άλλου αεροσκάφους της ακτοφυλακής με το οποίο συγκρούστηκε στο αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο.
Προσπαθούν να εξακριβωθούν τα αίτια του δυστυχήματος
«Δεν μπορούσαμε να έχουμε οπτική επαφή (με το αεροπλάνο της ακτοφυλακής), μας αφηγήθηκαν οι πιλότοι. Λένε πως ήταν τη στιγμή ακριβώς που οι ρόδες ακουμπούσαν στο έδαφος ή ήταν έτοιμες να ακουμπήσουν, που ένοιωσαν μια πρόσκρουση», δήλωσε αυτός ο εκπρόσωπος της JAL, ερωτηθείς σχετικά με το δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε πέντε από τους έξι ανθρώπους που επέβαιναν στο Bombardier Dash 8, με το οποίο έγινε η σύγκρουση.
«Ο ένας από τους τρεις πιλότους μας είπε πως είδε ένα αντικείμενο ακριβώς πριν από την πρόσκρουση», πρόσθεσε.
Την Τρίτη στις 17:47 (τοπική ώρα, 10:47 ώρα Ελλάδας), την ώρα που η νύκτα έπεφτε στο Τόκιο, η πτήση JAL516, προερχόμενη από το Σαπόρο στο βόρειο τμήμα του αρχιπελάγους, συγκρούσθηκε κατά την προσγείωση με ένα πιο μικρό αεροσκάφος που ετοιμαζόταν να απογειωθεί για μια πτήση προς τη χερσόνησο Νότο (κεντρική Ιαπωνία), όπου είχε σημειωθεί τη Δευτέρα ένας τρομερός σεισμός.
Η σύγκρουση προκάλεσε τεράστια έκρηξη και το Airbus A350-900 έπιασε αμέσως φωτιά και ακινητοποιήθηκε μερικές εκατοντάδες μέτρα πιο μακριά, στην άκρη του διαδρόμου.
Όλοι οι επιβάτες και τα μέλη του πληρώματος του αεροπλάνου απομακρύνθηκαν πριν το επιβατικό αυτό αεροσκάφος καταστραφεί εντελώς από τις φλόγες.
Ιάπωνες, Γάλλοι, Βρετανοί και Καναδοί ερευνητές έχουν κινητοποιηθεί για να εξακριβώσουν τα αίτια αυτού του δυστυχήματος.
"The tail-end has... just crashed on to the floor."
— Sky News (@SkyNews) January 2, 2024
An aircraft has caught fire on a runway at Tokyo's Haneda airport.https://t.co/ayTzbtRvAM
📺 Sky 501, Virgin 602, Freeview 233 and YouTube pic.twitter.com/7uYMRG93En
Μαρτυρίες και χρονικό
Το πλήρωμα καμπίνας που οργάνωσε την εκκένωση προσπάθησε να διατηρήσει την ψυχραιμία των επιβατών, αλλά ζήτησε από όσους έφτασαν να πάρουν τις αποσκευές τους να αφήσουν τα πράγματά τους πίσω. Στη συνέχεια έσβησαν τα φώτα και η θερμοκρασία μέσα στην καμπίνα άρχισε να ανεβαίνει, δήλωσαν οι επιζώντες. Οι επιβάτες καθοδηγήθηκαν μέσα στο σκοτάδι και τον πυκνό καπνό από το πλήρωμα καμπίνας που κρατούσε φακούς.
«Ο καπνός άρχισε να γεμίζει το αεροπλάνο και σκέφτηκα: «Αυτό θα μπορούσε να είναι πραγματικά κακό», δήλωσε ένας άνδρας επιβάτης. «Μια ανακοίνωση έλεγε ότι οι πόρτες στο πίσω και το μεσαίο τμήμα δεν μπορούσαν να ανοίξουν. Έτσι όλοι αποβιβάστηκαν από το μπροστινό μέρος».
Ζωντανά τηλεοπτικά πλάνα από την αρχική σύγκρουση έδειχναν ένα αεροσκάφος που ετοιμαζόταν να προσγειωθεί τη νύχτα πριν από μια έντονη πορτοκαλί λάμψη, με το αεροπλάνο να κυλάει στον διάδρομο προσγείωσης με φλόγες και καπνό να το ακολουθούν.
«Ένιωσα έναν κρότο σαν να είχαμε χτυπήσει κάτι και τραβήξαμε προς τα πάνω τη στιγμή που προσγειωθήκαμε», δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Kyodo ένας επιβάτης της πτήσης της Japan Airlines. «Είδα σπίθες έξω από το παράθυρο και η καμπίνα γέμισε με καπνό».
Ένας άλλος έγραψε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: «Για πρώτη φορά στη ζωή μου, ένιωσα ότι η ζωή μου βρισκόταν σε κίνδυνο. Καθόμουν στη θέση 45H του [Airbus] A350 και αμέσως μετά την τεράστια πρόσκρουση, φλόγες ξέσπασαν και από τα δύο φτερά. Μόνο η μπροστινή καταπακτή μπορούσε να ανοίξει και ενώ η καμπίνα είχε γεμίσει καπνό, διέφυγα με μόνο το κινητό μου τηλέφωνο στο χέρι».
Μια 47χρονη υπάλληλος γραφείου από την περιοχή Ota του Τόκιο δήλωσε στην εφημερίδα Yomiuri Shimbun ότι καθόταν στο κέντρο του αεροπλάνου όταν άκουσε έναν τεράστιο θόρυβο. Κοίταξε έξω από το παράθυρο για να δει καπνό να βγαίνει από τα φτερά, οπότε ένιωσε ζεστό αέρα γύρω από το πρόσωπό της.
Ο Anton Deibe, 17 ετών, ένας Σουηδός επιβάτης δήλωσε στην εφημερίδα Aftonbladet ότι «ολόκληρη η καμπίνα γέμισε καπνό μέσα σε λίγα λεπτά. Πέσαμε στο πάτωμα. Στη συνέχεια άνοιξαν οι πόρτες έκτακτης ανάγκης και πέσαμε πάνω τους». Πρόσθεσε: «Ο καπνός στην καμπίνα τσίμπησε σαν κόλαση. Ήταν μια κόλαση. Δεν είχαμε ιδέα πού πηγαίναμε και έτσι τρέξαμε έξω στο χωράφι. Ήταν χάος».
Μόλις το αεροσκάφος άδειασε από τους επιβάτες, πυροσβέστες από 110 πυροσβεστικά οχήματα αντιμετώπισαν την πυρκαγιά στο αεροπλάνο, το οποίο είχε λυγίσει στη μύτη του μετά την κατάρρευση του συστήματος προσγείωσης. Το αεροπλάνο είχε επίσης σπάσει στα δύο, με την ουρά του αεροσκάφους να έχει αποκολληθεί από την κύρια άτρακτο. Η πυρκαγιά κατασβέστηκε στις 8.30 μ.μ., σχεδόν τρεις ώρες μετά την αρχική πρόσκρουση.
BREAKING: Japan Airlines aircraft collided with coast guard plane causing fire. Passengers spotted escaping from burning plane
— Insider Paper (@TheInsiderPaper) January 2, 2024
pic.twitter.com/kGpQsYZ4ZO
Το υπουργείο γης, υποδομών, μεταφορών και τουρισμού και η εθνική επιτροπή ασφάλειας μεταφορών διερευνούσαν γιατί και τα δύο αεροπλάνα βρίσκονταν στον ίδιο διάδρομο. Ο Noriyuki Aoki, γενικός διευθυντής της Japan Airlines, δήλωσε ότι το επιβατικό αεροσκάφος «έχει άδεια προσγείωσης».
Ο Χιρογιούκι Κομπαγιάσι, ειδικός σε θέματα αεροπορίας και πρώην πιλότος της Japan Airlines, δήλωσε στο τοπικό ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο NHK ότι οι επικοινωνίες μεταξύ του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και των αεροσκαφών θα βρεθούν στο επίκεντρο της έρευνας.
Είπε: «Είναι πιθανό ένα από τα αεροπλάνα να άκουσε λάθος τις οδηγίες σχετικά με τον διάδρομο προσγείωσης στον οποίο έπρεπε να προσγειωθεί».
Το αεροπλάνο της ακτοφυλακής ετοιμαζόταν να πετάξει στο αεροδρόμιο της Νιιγκάτα στη δυτική ακτή της Ιαπωνίας για να παραδώσει προμήθειες μετά τον σεισμό της Πρωτοχρονιάς που στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 48 ανθρώπους.
Έρχεται «Μεγάλος Αδελφός» για τα αυθαίρετα: Drones, ψηφιακές πλατφόρμες και τεχνητή νοημοσύνη θα εντοπίζουν τα κτίσματα χωρίς άδεια
Πώς διαβάζουν τις δημοσκοπήσεις στην κυβέρνηση: Για ποια θέματα χτυπά «καμπανάκι»
Ένα βήμα πριν τη δημοσιονομική παράλυση οι ΗΠΑ - Καταψηφίστηκε η πρόταση Τραμπ για αύξηση του ορίου του χρέους
Αυτές είναι οι πιο χριστουγεννιάτικες πόλεις στον κόσμο
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr