Βαλτιμόρη: Το πλοίο που διέλυσε τη γέφυρα κουβαλούσε 764 τόνους με επικίνδυνα και εύφλεκτα υλικά
Ανησυχία για πιθανή μόλυνση🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Νέα στοιχεία έρχονται στη δημοσιότητα για το φορτηγό πλοίο που προσέκρουσε στη γέφυρα Francis Scott Key της Βαλτιμόρης, προκαλώντας την κατάρρευσή της και οδηγώντας στον θάνατο έξι ανθρώπους.
Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) ανακοίνωσε πως το πλοίο μετέφερε 56 εμπορευματοκιβώτια, 764 τόνων με διαβρωτικά και εύφλεκτα υλικά καθώς και μπαταρίες.
Σύμφωνα με την πρόεδρο του NTSB, Τζένιφερ Χόμεντι, ορισμένα από τα εμπορευματοκιβώτια είχαν παραβιαστεί.
«Πρόκειται για 764 τόνους επικίνδυνων υλικών, κυρίως διαβρωτικών και εύφλεκτων κατηγορίας 8, στα οποία περιλαμβάνονται οι μπαταρίες ιόντων λιθίου», ανέφερε χαρακτηριστικά η Χόμεντι.
B-roll of NTSB investigators aboard the cargo ship Dalihttps://t.co/Ve2bMTbBrJ
— NTSB Newsroom (@NTSB_Newsroom) March 28, 2024
Ερωτηθείσα κατά πόσον οι κάτοικοι της Βαλτιμόρης θα πρέπει να ανησυχούν για πιθανή διαρροή επικίνδυνων υλικών στον ποταμό, η Χόμεντι είπε ότι η NTSB διαβίβασε τις πληροφορίες που συνέλεξε σε άλλες ομοσπονδιακές και πολιτειακές Αρχές.
Η Χόμεντι πρόσθεσε ότι η έρευνα για τις βλάβες του φορτηγού πλοίου, που προκάλεσαν την πρόσκρουσή του στη γέφυρα της Βαλτιμόρης, μπορεί να διαρκέσει από ένα έως και δύο χρόνια, αλλά το NTSB θα εκδώσει επείγουσες συστάσεις για την ασφάλεια και μια προκαταρκτική έκθεση θα δημοσιευτεί εντός ενός μήνα.
90 κρίσιμα δευτερόλεπτα
Παράλληλα, αξιωματούχοι δήλωσαν ότι η αστυνομία είχε μόλις 90 δευτερόλεπτα για να δράσει από τη στιγμή που έλαβαν κλήση κινδύνου για να σταματήσουν τη γέφυρα από την κυκλοφορία και να απομακρύνουν ανθρώπους.
Ένας αστυνομικός που βρισκόταν ήδη στην περιοχή και περιπολούσε λόγω των εργασιών στη γέφυρα προσπάθησε να απομακρύνει τους εργάτες πριν να είναι πολύ αργά, σύμφωνα με τους αξιωματούχους.
Ανασύρθηκαν τα πτώματα 2 εργατών – Αναζητούνται άλλοι 4
Τα πτώματα των δύο από τους έξι εργάτες που έχασαν τη ζωή τους στα παγωμένα νερά του λιμανιού ανασύρθηκαν την Τετάρτη, ανακοίνωσαν οι Αρχές, την επομένη της κατάρρευσης γέφυρας.
«Λίγο μετά τις 10:00, δύτες εντόπισαν κόκκινο ημιφορτηγό σε βάθος περίπου 7,6 μέτρων», εξήγησε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου η αστυνομία της Μέριλαντ, της πολιτείας όπου υπάγεται διοικητικά η Βαλτιμόρη. «Δυο θύματα της τραγωδίας είχαν παγιδευτεί μέσα στο όχημα».
Τα πτώματα που ανασύρθηκαν αναγνωρίστηκαν. Είναι αυτά δυο ανδρών 35 και 26 ετών, μελών συνεργείου εργατών οδοποιίας, που επισκεύαζε το οδόστρωμα της γέφυρας Francis Scott Key όταν έγινε το δυστύχημα. Οι σοροί των υπολοίπων τεσσάρων συναδέλφων τους, που προχθές Τρίτη έγινε σαφές από τις αρχές πως πλέον θεωρούνταν νεκροί, δεν έχουν εντοπιστεί ακόμη, πρόσθεσαν οι αρχές.
Εξαιτίας της ποσότητας του μπετόν και των συντριμμιών στο σημείο όπου έγινε το δυστύχημα, οι δύτες «δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να κινηθούν με ασφάλεια» προς «αυτά που θεωρούμε πως είναι τα οχήματα που παγιδεύτηκαν», τόνισε ο Ρόλαντ Μπάτλερ της αστυνομίας της Μέριλαντ.
Θα χρειαστεί επομένως πρώτα να απομακρυνθεί τμήμα της γέφυρας που εμποδίζει, ώστε να επιτραπεί η ασφαλής πρόσβαση των δυτών, διευκρίνισε.
Τα θύματα επισκεύαζαν το οδόστρωμα της γέφυρας μήκους 2,6 χιλιομέτρων όταν μεγάλα τμήματά της κατέρρευσαν στον ποταμό Πατάπσκο περί τη 01:30 (τοπική ώρα· 07:30 ώρα Ελλάδας) προχθές Τρίτη, σύμφωνα με τις αρχές.
Οι αρχές είχαν προειδοποιήσει από προχθές πως δεν θεωρούσαν πλέον πως «θα βρουν αυτούς τους ανθρώπους στη ζωή». Δυο μέλη του συνεργείου κατορθώθηκε να διασωθούν αμέσως μετά το δυστύχημα. Οι εργάτες που αγνοούνταν ήταν κυρίως υπήκοοι Μεξικού και Γουατεμάλας.
Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali, υπό σημαία Σιγκαπούρης, αναχωρούσε από το λιμάνι με προορισμό την Ασία όταν συγκρούστηκε μετωπικά με πυλώνα της γέφυρας.
Η γέφυρα, που χρησιμοποιούσαν καθημερινά δεκάδες χιλιάδες οχήματα, κατέρρευσε σαν πύργος από τραπουλόχαρτα — τμήμα της κατέληξε στο κατάστρωμα του πλοίου.
«Δεν είχε σχεδιαστεί για να αντέξει» τέτοια σύγκρουση
Το πελώριο φορτηγό, με μήκος 300 μέτρων, είναι «σταθερό», διαβεβαίωσε ο Πίτερ Γκοτιέ, αξιωματικός της αμερικανικής ακτοφυλακής, προσθέτοντας πως το σκάφος δεν εγείρει κανέναν κίνδυνο ούτε για το περιβάλλον ούτε για τους κατοίκους, μολονότι στο αμπάρια του βρίσκονται 5,6 δισεκ. λίτρα καυσίμου ντίζελ και στο κατάστρωμα μερικά εμπορευματοκιβώτια με επικίνδυνες ύλες.
Δυο εμπορευματοκιβώτια, από το σύνολο των 4.700, έπεσαν στο νερό.
Ο απολογισμός των θυμάτων θα μπορούσε να είναι πολύ βαρύτερος αν το πλήρωμα του πλοίου, που έχασε για κάποια ώρα τον έλεγχο της μηχανής και των συστημάτων πλοήγησης λόγω διακοπής της ηλεκτροδότησης, δεν είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου.
Η προειδοποίηση του επέτρεψε στις Αρχές να κλείσουν in extremis τμήμα της οδικής γέφυρας.
Τα ως τώρα στοιχεία της έρευνας υποδεικνύουν πως επρόκειτο για δυστύχημα, σύμφωνα με τις αμερικανικές Αρχές.
Κατά τον υπουργό Μεταφορών Πιτ Μπούτιτζετζ, «αυτού του τύπου η γέφυρα (...) δεν έχει σχεδιαστεί για να αντέξει μετωπική σύγκρουση με κρίσιμο πυλώνα στήριξης».
Εντυπωσιακές εικόνες από κλειστά κυκλώματα παρακολούθησης δείχνουν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να αποκλίνει από την πορεία του και να πέφτει σε πυλώνα της γέφυρας, που εγκαινιάστηκε το 1977, προκαλώντας την κατάρρευσή της.
Το πλήρωμα έκανε απελπισμένη προσπάθεια να επιβραδύνει το πλοίο ρίχνοντας την άγκυρα.
Η Τζένιφερ Χόμεντι, πρόεδρος της ομοσπονδιακής υπηρεσίας ασφάλειας των μεταφορών (NTSB), ανέφερε πως ομάδα ανέκτησε τις συσκευές καταγραφής δεδομένων του φορτηγού πλοίου, κρίσιμες για την έρευνα.
«Το κόστος της ανοικοδόμησης»
Ο Αμερικανός πρόεδρος δεσμεύτηκε ότι «το ομοσπονδιακό κράτος θα πληρώσει το σύνολο του κόστους της ανοικοδόμησης» της γέφυρας, που φέρει το όνομα του στιχουργού του αμερικανικού εθνικού ύμνου. Ο Τζο Μπάιντεν παραδέχθηκε πάντως πως για την αποπεράτωση του έργου θα χρειαστεί αρκετός χρόνος.
«Θα σταθούμε στο πλευρό των πολιτών της Βαλτιμόρης για όσο χρειαστεί», διαβεβαίωσε χθες βράδυ μέσω X (του πρώην Twitter).
Το διακύβευμα είναι πρωτίστως οικονομικό: η γέφυρα τεσσάρων λωρίδων με μήκος 2,6 χιλιομέτρων αποτελεί μέρος οδικού άξονα βορρά-νότου κρίσιμου για την οικονομία της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ.
Προς το παρόν, οι θαλάσσιες μεταφορές στο λιμάνι της Βαλτιμόρης έχουν «ανασταλεί μέχρι νεοτέρας», σύμφωνα με τις αρχές. Πρόκειται για το ένατο μεγαλύτερο της χώρας βάσει της δραστηριότητας και σε αυτό εργάζονται πάνω από 15.000 άνθρωποι.
Το πλοίο Dali, μήκους 300 μέτρων και πλάτους 48, ανήκει στην Grace Ocean Pt Ltd, τη διαχείρισή του έχει αναλάβει η Synergy Marine Corp και είναι ναυλωμένο από τον δανέζικο κολοσσό των θαλάσσιων μεταφορών Maersk. Τα 22 μέλη του πληρώματός του είναι σώα. Είχε αποπλεύσει για τη Σρι Λάνκα.
Οι λιμενικές αρχές της Σιγκαπούρης γνωστοποίησαν ότι πέρασε επιτυχώς δύο ελέγχους το 2023 και ότι τον Ιούνιο επισκευάστηκε δείκτης οργάνου ελέγχου πίεσης των καυσίμων που ήταν ελαττωματικός.
Οι λιμενικές αρχές της Χιλής ενημέρωσαν επίσης το 2023 ότι το Dali αντιμετώπισε βλάβη στις μηχανές, πρόβλημα που πάντως επιδιορθώθηκε γρήγορα, κατ’ αυτές.
H εκλογή Τραμπ «πιέζει» το ευρώ: Ένας εμπορικός πόλεμος Ευρώπης-ΗΠΑ θα φέρει αναταράξεις - Τι προβλέπουν αναλυτές
Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών: Μια γυναικοκτονία κάθε 10 λεπτά - Τα σοκαριστικά στοιχεία
Επίδομα θέρμανσης: Βροχή αιτήσεων σε 12 μέρες - Πότε κλείνει η πλατφόρμα
Η συγκινητική έκπληξη στον Μανούσο Μανουσάκη λίγους μήνες πριν πεθάνει
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr