Τουρκία: Ενισχύει την αυτοκινητοβιομηχανία της με νέες συνεργασίες με κινέζικες μάρκες
Τα νέα εργοστάσια που προγραμματίζουν οι Κινέζοι θα έχουν καθοριστικό ρόλο στην εξάπλωση των κινέζικων μοντέλων στην ευρωπαϊκή αγορά🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery, προκειμένου οι κινέζικες μάρκες να πραγματοποιήσουν επενδύσεις σε εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων.
Τα νέα εργοστάσια που προγραμματίζουν οι κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων να δημιουργήσουν στην Τουρκία θα έχουν καθοριστικό ρόλο στην εξάπλωση των κινέζικων μοντέλων στην τουρκική και στην ευρωπαϊκή αγορά τα επόμενα χρόνια, αναφέρει το Bloomberg.
Επίσης, αναφέρεται ότι η Τουρκία βρίσκεται και σε χωριστές διαπραγματεύσεις με την κινεζική εταιρεία SAIC, στην οποία ανήκει η MG και η Great Wall.
«Θα θέλαμε να ολοκληρώσουμε τις συνομιλίες το συντομότερο δυνατό. Έχουμε κάνει πολύ δρόμο και με τους δύο», δήλωσε ο υπουργός Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Φατίχ Κασίρ στο Bloomberg σε συνέντευξή του στην Άγκυρα.
Αυτή η κίνηση θα μπορούσε να δώσει στους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων ευκολότερη πρόσβαση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με την οποία η Τουρκία έχει συνάψει συμφωνία τελωνειακής ένωσης.
Η Τουρκία είναι επίσης μια σημαντική αγορά από μόνη της, με τα EV να αποτελούν το 7,5% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων το 2023. Η εθνική ρυθμιστική αρχή της αγοράς ενέργειας της Τουρκίας αναμένει ότι ο αριθμός των EV στη χώρα θα αυξηθεί και θα πλησιάσει τις 180.000 μονάδες έως το 2025. Ο ερευνητής BMI προβλέπει ότι το μερίδιο των EVs στις εγχώριες πωλήσεις αυτοκινήτων της Τουρκίας θα φτάσει το 30,4% το 2032.
Η αγορά αυτοκινήτων της Τουρκίας είναι η τέταρτη μεγαλύτερη στην Ευρώπη
Ο διευθύνων σύμβουλος της BYD Europe, Michael Shu, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι είδε έναν χώρο όπου θα μπορούσε να εγκατασταθεί το δεύτερο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της μάρκας το 2025, εκτός από το εργοστάσιο που είναι ήδη υπό κατασκευή στην Ουγγαρία.
Οι ευρωπαϊκές επενδύσεις μπορεί να βοηθήσουν την BYD να αποφύγει τυχόν νέους δασμούς εισαγωγής που προκύπτουν από έρευνα της ΕΕ για κρατικές επιδοτήσεις στους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Η Τουρκία επιβάλλει επίσης πρόσθετους φόρους στα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται στο εξωτερικό.
Η Άγκυρα προσπαθεί να προστατεύσει την Togg — την πρώτη εγχώρια κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας — από τον εσωτερικό ανταγωνισμό μέχρι να κυριαρχήσει μια νέα τούρκικη μάρκα στην εγχώρια αγορά.
Η αγορά αυτοκινήτων της Τουρκίας είναι η τέταρτη μεγαλύτερη στην Ευρώπη από το τέταρτο τρίμηνο του 2023, αναφέρει το Automotive News Europe.
Ματίας Λεσόρ: Για σπάσιμο στο πόδι κάνει λόγο ο Αταμάν – Η πρώτη εικόνα για το σοκαριστικό τραυματισμό
Ζοφερή ανάλυση: Τρόμος για την «καταιγίδα» Τραμπ – Έρχεται η ώρα της «Αποκάλυψης» για την Ευρώπη
Τέμπη: Συμπληρωματική απολογία από τον σταθμάρχη - «Δεν έπρεπε να με αφήσουν μόνο στη βάρδια»
Οι Massive Attack αποκάλυψαν γιατί αρνήθηκαν να λάβουν μέρος στο Coachella 2025
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr