Τουρκία: Αναφορές ότι το νέο γεωτρύπανο της Τουρκίας δεν μπορεί να περάσει τον Βόσπορο
Η Τουρκία πλήρωσε 180 εκατομμύρια δολάρια για το πλοίο🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Αντιφατικές πληροφορίες κυκλοφορούν σχετικά με το Αμπντουλχαμίντ Χαν, το πλέον προηγμένο γεωτρύπανο της Τουρκίας, και τη δυνατότητά του να περάσει από τα Στενά του Βοσπόρου. Σύμφωνα με ορισμένα δημοσιεύματα, το γεωτρύπανο δεν μπορεί να διαπλεύσει τα Στενά λόγω του ύψους του πύργου του, που υπερβαίνει τα 58 μέτρα, καθιστώντας το επικίνδυνο να περάσει κάτω από τις γέφυρες.\
Διαψεύδει η κυβέρνηση της Τουρκίας
Ωστόσο, η Υπηρεσία Παραπληροφόρησης της τουρκικής προεδρίας διαψεύδει αυτούς τους ισχυρισμούς, χαρακτηρίζοντας τα δημοσιεύματα ως «αβάσιμα».
Σύμφωνα με την εφημερίδα Σοζτζού, το πλέον προηγμένο γεωτρύπανο της Τουρκίας, το Αμπντουλχαμίντ Χαν, αποδεικνύεται αδύνατο να περάσει από τα Στενά του Βοσπόρου λόγω του ύψους του πύργου του, που υπερβαίνει τα 58 μέτρα. Το μήκος του πύργου του πλοίου είναι 60 μέτρα και το ύψος του πλοίου από τη θάλασσα είναι 64 μέτρα. Σύμφωνα με τους κανονισμούς θαλάσσιας κυκλοφορίας των Στενών, πλοία με ύψος άνω των 58 μέτρων δεν επιτρέπεται να διέρχονται από το Βόσπορο. Είναι επίσης επικίνδυνο για ένα πλοίο αυτού του ύψους να περάσει κάτω από τις γέφυρες που διασχίζουν τα Στενά.
Ο αντιπρόεδρος του Καλού Κόμματος, Τουρχάν Τσομέζ, εξέφρασε την αγανάκτησή του, θέτοντας το ερώτημα γιατί δεν λήφθηκαν υπόψη οι περιορισμοί ύψους κατά την αγορά του πλοίου, αφήνοντας ανεκμετάλλευτη μια τέτοια επένδυση και υπονομεύοντας τις γεωπολιτικές φιλοδοξίες της Τουρκίας στη Μαύρη Θάλασσα.
«Το πλοίο Αμπντουλχαμίντ Χαν δεν μπορεί να περάσει το στενό και να κάνει γεωτρήσεις στη Μαύρη Θάλασσα λόγω του ύψους του. Γιατί αυτοί που αγόρασαν το πλοίο δεν έλαβαν υπόψη τους το ύψος της γέφυρας και τους κανονισμούς;», διερωτήθηκε, αναδεικνύοντας μια σημαντική αβλεψία που κοστίζει ακριβά στη χώρα.
«Η Τουρκία, η οποία αγόρασε τα γεωτρύπανα, ανέθεσε σε εργολαβικές εταιρίες το τεχνικό προσωπικό και τον εξοπλισμό. Ως εκ τούτου, χάνουμε 100 εκατομμύρια δολάρια. Δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το γεωτρύπανο ούτε στη Μαύρη Θάλασσα. Το ύψος του πύργου του γεωτρύπανου Αμπντουλχαμίντ Χαν είναι 60 μέτρα, οπότε δεν έχει καμία πιθανότητα να περάσει από τα Στενά».
Την ξέχασαν τη Γαλάζια Πατρίδα
Ο βουλευτής του Καλού Κόμματος, Τουρχάν Τσομέζ, εξέφρασε επίσης την έντονη δυσαρέσκειά του για την αδυναμία της Τουρκίας να προωθήσει το όραμα της «Γαλάζιας Πατρίδας», επισημαίνοντας ότι το σχέδιο δεν συζητείται πλέον και ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση το απορρίπτει, υποστηρίζοντας τις ελληνικές θέσεις για τις θαλάσσιες ζώνες.
«Η Γαλάζια Πατρίδα δεν συζητείται πλέον. Η Ευρωπαϊκή Ένωση απορρίπτει επίσης τη Γαλάζια Πατρίδα. Ισχυρίζεται ότι οι περιοχές της θαλάσσιας δικαιοδοσίας μας ανήκουν στην Ελλάδα».
Μπορεί να καμφθεί ο κανόνας;
Ο καπετάνιος Σεντάτ Τενκέρ, ο οποίος μαζί με τον συνάδελφό του Σαίμ Ογούζ οδήγησαν το αεροπλανοφόρο Varyag, το οποίο ναυπηγήθηκε στη Ρωσία το 1993 και ταξίδεψε στην Κίνα μέσω της Μαύρης Θάλασσας, κάτω από τις γέφυρες του Βοσπόρου, εξήγησε στην αντιπολιτευόμενη εθνικιστική εφημερίδα Σοζτζού τις εναλλακτικές του πλοίου Αμπντουλχαμίντ Χαν.
«Σύμφωνα με τους κανονισμούς και την οδηγία για τα τουρκικά στενά, τα πλοία με βύθισμα αέρα 58 μέτρων και άνω δεν μπορούν να περάσουν από τον Βόσπορο. Εάν ο κανόνας αυτός παραβιάζεται, είναι δυνατόν να περάσουν με ειδικές προφυλάξεις σε ήρεμο καιρό, αλλά είναι απαραίτητο να περάσουν ακριβώς στη μέση των γεφυρών. Το ύψος των γεφυρών από τη θάλασσα είναι 64 μέτρα στο μεσαίο άνοιγμα και χαμηλότερο στα πλάγια».
Η Τουρκία πλήρωσε 180 εκατομμύρια δολάρια για το πλοίο
Το πλοίο, το οποίο κατασκευάστηκε στη Νότια Κορέα το 2013 και είχε το όνομα «Cobalt Explorer», αγοράστηκε από την Τουρκία έναντι 180 εκατομμυρίων δολαρίων. Το πλοίο, το οποίο μεταφέρθηκε στην Τουρκία στις 19 Μαΐου 2022 και ονομάστηκε «Αμπντουλχαμίντ Χαν», χρησιμοποιείται από την Turkish Petroleum Corporation για γεωτρήσεις πετρελαίου και φυσικού αερίου στη θάλασσα. Το πλοίο, το οποίο μέχρι σήμερα έκανε γεωτρήσεις μόνο στη Μεσόγειο Θάλασσα, διαθέτει σύγχρονη τεχνολογία 7ης γενιάς. Με μήκος 238 μέτρα, πλάτος 42 μέτρα και βάρος 62 χιλιάδες μικτούς τόνους, το πλοίο είναι το τέταρτο γεωτρύπανο της Τουρκίας μετά τα Fatih, Kanuni και Yavuz. Το πλοίο, το οποίο διαθέτει ενεργό σύστημα εντοπισμού θέσης με διπλούς πύργους, έχει χωρητικότητα 200 μελών πληρώματος και είναι ικανό για γεωτρήσεις σε βάθος έως 12.200 μέτρα.
Τι λέει ο κανονισμός;
Το άρθρο 33 του κανονισμού για τη θαλάσσια κυκλοφορία στα τουρκικά στενά ορίζει ότι «πλοία με βύθισμα αέρα 58 μέτρων και άνω δεν θα διέρχονται από τον Βόσπορο και πλοία με βύθισμα αέρα 70 μέτρων και άνω δεν θα διέρχονται από τα Δαρδανέλια. Σκάφη με βύθισμα αέρα μεταξύ 54 και 58 μέτρων για τον Βόσπορο και μεταξύ 66 και 70 μέτρων για τα Δαρδανέλια πρέπει να συνοδεύονται από ρυμουλκά. Ο απαραίτητος αριθμός και η δύναμη αποφασίζεται από το Υπουργείο/Διοίκηση για τη διατήρηση της πορείας τους».
Διαψεύδει η τουρκική προεδρία
Σε απάντηση των δημοσιευμάτων που ισχυρίζονται ότι το γεωτρύπανο Αμπντουλχαμίντ Χαν δεν μπορεί να περάσει από τα Στενά του Βοσπόρου λόγω του ύψους των πύργων του, η Υπηρεσία Παραπληροφόρησης της τουρκικής προεδρίας διευκρινίζει ότι οι πύργοι του γεωτρύπανου αποσυναρμολογούνται και επανασυναρμολογούνται μετά την πλεύση του από τα Στενά. Σύμφωνα με την υπηρεσία, η ίδια διαδικασία ακολουθείται και για τα υπόλοιπα τουρκικά γεωτρύπανα.
«Η είδηση σε ορισμένα μέσα ενημέρωσης που ισχυρίζονται ότι ‘το Αμπντουλχαμίντ Χαν, ένα από τα γεωτρύπανα της Τουρκίας, δεν μπορεί να περάσει από τα Στενά λόγω του ύψους των πύργων του’ δεν ισχύει».
Όπως διευκρινίζει η Υπηρεσία Παραπληροφόρησης της τουρκικής προεδρίας, «Για τη διέλευση των άλλων τουρκικών γεωτρύπανων Fatih, Yavuz και Kanuni από τα Δαρδανέλια και το Βόσπορο, οι πύργοι τους αποσυναρμολογούνται και επανασυναρμολογούνται στο λιμάνι άφιξης, σύμφωνα με τον κανονισμό για την τάξη της θαλάσσιας κυκλοφορίας στα τουρκικά στενά. Εάν κριθεί απαραίτητο, η ίδια μέθοδος μπορεί να εφαρμοστεί και για τη διέλευση του γεωτρύπανου Αμπντουλχαμίντ Χαν. Επομένως, δεν τίθεται ζήτημα το πλοίο Αμπντουλχαμίντ Χαν να μην μπορεί να περάσει από τα στενά.
Στο πλαίσιο του σχετικού κανονισμού, πλοία με βύθισμα 58 μέτρων και άνω δεν μπορούν να περάσουν από το Βόσπορο και πλοία με βύθισμα 70 μέτρων και άνω δεν μπορούν να περάσουν από τα Δαρδανέλια. Μην δίνετε προσοχή σε αβάσιμους ισχυρισμούς», προτρέπει η τουρκική διεύθυνση αρμόδια για τις ειδήσεις που περιέχουν παραπληροφόρηση και χειραχώγηση.
Bazı basın yayın organlarında, “Türkiye’nin sondaj gemilerinden biri olan Abdülhamid Han, kule yüksekliği sebebiyle boğazlardan geçemiyor.” iddiasıyla yapılan haberler manipülasyon içermektedir.
— Dezenformasyonla Mücadele Merkezi (@dmmiletisim) June 3, 2024
Türkiye’nin diğer sondaj gemileri Fatih, Yavuz ve Kanuni'nin Çanakkale ve İstanbul… pic.twitter.com/DfoEKSqpiL
Επίθεση στο Μαγδεμβούργο: Ο εφιάλτης της τρομοκρατίας επέστρεψε στην Ευρώπη – Οι χώρες ενισχύουν τα μέτρα ασφαλείας υπό τον φόβο «τυφλών» χτυπημάτων
«Στην περιοχή υπάρχουν και άλλα ρήγματα»: Τι λένε οι επιστήμονες για τον σεισμό στο Θέρμο Αιτωλοκαρνανίας
Ρόδος: Ο μεγάλος νικητής του ελληνικού τουρισμού - Εντυπωσιακή αύξηση επισκεπτών το 2024
Το χαριτωμένο υποκοριστικό που έχουν δώσει στον Πρίγκιπα Τζορτζ οι συμμαθητές του
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr