Τουρκικά ΜΜΕ: Η Τουρκία «χάρισε» άδεια στην Ελλάδα στην Κάσο - Ελληνο-ιταλική «υποταγή»
Η παρουσίαση της είδησης από τα τουρκικά μέσα αποπνέει έναν αέρα θριάμβου και αναμφισβήτητης κυριαρχίας της Άγκυρας🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Σε συνέχεια της εκδοχής που παρουσίασε χθες το τουρκικό υπουργείο Άμυνας για τη μίνι κρίση στην Κάσο και τη συμπεριφορά της Τουρκίας απέναντι στην Ελλάδα και το ιταλικό πλοίο, σήμερα ο φιλο-κυβερνητικός τύπος, προχωράει ένα βήμα παραπέρα και ισχυρίζεται ότι η Ελλάδα ζήτησε άδεια από την Τουρκία για την πόντιση καλωδίων σε συγκεκριμένες περιοχές, αναγνωρίζοντας έτσι την ‘τουρκική δικαιοδοσία’ στην Ανατολική Μεσόγειο.
Τι γράφει η Χουριέτ
Με τίτλο «Βήμα από την Αθήνα ‘Εδώ είναι δικό σας’ / Ιστορική χορήγηση άδειας από την Άγκυρα στην Αθήνα κατά την κρίση στο Αιγαίο» δημοσιεύεται σήμερα στη φιλοκυβερνητική εφημερίδα Χουριέτ ρεπορτάζ με πρωτοσέλιδη αναφορά, όπου υποστηρίζεται ότι τα ιταλικά και ελληνικά πλοία έλαβαν άδεια από την Τουρκία για την τοποθέτηση καλωδίων στον βυθό της θάλασσας.
Η ένταση στο Αιγαίο έληξε με το αίτημα της Ελλάδας για χορήγηση άδειας από την Τουρκία. Το αίτημα της Ελλάδας για χορήγηση άδειας σημαίνει ότι αναγνώρισε τις ζώνες θαλάσσιας δικαιοδοσίας της Τουρκίας, συνάγει η Χουριέτ.
Συγκεκριμένα η τουρκική εφημερίδα Χουριέτ αναφέρει ότι «η μικρής διάρκειας ένταση με την Ελλάδα στο Αιγαίο επέφερε ένα ιστορικό βήμα. Οι ελληνικές αρχές ζήτησαν άδεια από την Άγκυρα για τις δραστηριότητες του πλοίου πόντισης καλωδίων. Το ιστορικό αίτημα για άδεια σχολιάστηκε ως αποδοχή από την Ελλάδα των ζωνών θαλάσσιας δικαιοδοσίας», προσθέτοντας ότι «ενώ οι σχέσεις μεταξύ της Τουρκίας και της Ελλάδας έχουν εισέλθει πρόσφατα σε διαδικασία εξομάλυνσης, αυτή την εβδομάδα σημειώθηκε μικρής διάρκειας ένταση μεταξύ των δύο χωρών στο Νότιο Αιγαίο. Ελληνικά σκάφη και ένα πλοίο με ιταλική σημαία επιχείρησαν να εισέλθουν στη ζώνη θαλάσσιας δικαιοδοσίας της Τουρκίας χωρίς άδεια στο πλαίσιο του έργου υποβρυχίου καλωδίου μεταξύ Κρήτης και 'Ε/Κ ΔΝΚ'. Η Άγκυρα απάντησε στην κίνηση αυτή της Αθήνας με την ανάπτυξη πέντε πολεμικών πλοίων στην περιοχή. Έτσι, εμπόδισαν τα εν λόγω σκάφη να εισέλθουν στις τουρκικές ζώνες θαλάσσιας δικαιοδοσίας».
Η Ελλάδα αναγνώρισε το τουρκολιβυκό μνημόνιο
Η παρουσίαση της είδησης από τα τουρκικά μέσα αποπνέει έναν αέρα θριάμβου και αναμφισβήτητης κυριαρχίας της Άγκυρας, υποστηρίζοντας ότι η Ελλάδα ζήτησε άδεια για την πόντιση καλωδίων στην ανατολική Μεσόγειο, κάτι που ερμηνεύεται ως αναγνώριση της τουρκικής δικαιοδοσίας. Η φιλοκυβερνητική ρητορική περιγράφει την τουρκική ναυτική παρουσία ως αδιαμφισβήτητη επιβολή.
Επομένως, μετά από το εμπόδιο της Άγκυρας, σύμφωνα με τη Χουριέτ, η οποία επικαλείται το τουρκικό υπουργείο Άμυνας χθες, «οι ελληνικές αρχές ζήτησαν άδεια από την Άγκυρα για τις δραστηριότητες του πλοίου πόντισης καλωδίων. Αυτό το ιστορικό αίτημα για άδεια ερμηνεύτηκε ως αποδοχή από την Ελλάδα των ζωνών θαλάσσιας δικαιοδοσίας που καθορίστηκαν με τη συμφωνία της Τουρκίας με τη Λιβύη το 2019. Αυτό το βήμα της Αθήνας, το οποίο σέβεται τις ζώνες τουρκικής θαλάσσιας δικαιοδοσίας, απέτρεψε την κλιμάκωση της κρίσης μεταξύ των δύο χωρών».
«Δώσαμε στον Έλληνα άδεια – Αναγνώρισε την υφαλοκρηπίδα μας»
Την ίδια στιγμή, άλλη εθνικιστική φιλοκυβερνητική (θεωρούμενη πλησίον κρατικών υπηρεσιών) εφημερίδα, η Τουρκιγέ δημοσιεύει επίσης ρεπορτάζ με πρωτοσέλιδη αναφορά όπου υποστηρίζει -σε αντίθεση με τη Χουριέτ ότι η Ελλάδα έκανε ιστορικό βήμα- ότι η Ελλάδα έκανε ένα βήμα πίσω.
«Η Ελλάδα, η οποία πόντιζε καλώδια στη θάλασσα με ιταλικό πλοίο στην Ζώνη Θαλάσσιας Δικαιοδοσίας της Τουρκίας, έκανε ένα βήμα πίσω όταν βρήκε μπροστά της το ναυτικό μας. Η Αθήνα, η οποία ζήτησε άδεια από την Άγκυρα για τις εργασίες, αναγκάστηκε να αναγνωρίσει την υφαλοκρηπίδα μας».
Σύμφωνα με την Τουρκιγέ, η οποία επίσης επικαλείται το τουρκικό υπουργείο Άμυνας και την εκδοχή που παρουσίασε χθες για το περιστατικό στην Κάσο, «η Ελλάδα, η οποία προσπάθησε με κάθε τρόπο να κάνει τον κόσμο να αποδεχθεί τον ισχυρισμό της ότι η υφαλοκρηπίδα στο Αιγαίο είναι 12 μίλια, ήρθε αντιμέτωπη με μια απρόσμενη κατάσταση στην ανατολική Μεσόγειο. Η Ελλάδα, η οποία ήθελε να συνεργαστεί παρανόμως με την Ιταλία στη Ζώνη Θαλάσσιας Δικαιοδοσίας της Τουρκίας, αναγκάστηκε να ζητήσει άδεια από την Άγκυρα όταν βρήκε μπροστά της το τουρκικό ναυτικό. Με την άδεια που δόθηκε, η Αθήνα, η οποία δεν αποδέχεται τις ζώνες θαλάσσιας δικαιοδοσίας της Τουρκίας και ενεργεί κατά παράβαση των διεθνών νόμων στο Αιγαίο, αναγκάστηκε να αναγνωρίσει τη ζώνη θαλάσσιας δικαιοδοσίας της Τουρκίας».
Πτήσεις προς Τρίπολη
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τη Χουριέτ, μια άλλη εξέλιξη συνέπεσε με τις εξελίξεις στη θάλασσα.
«Οι Λιβυκές Αερογραμμές ανακοίνωσαν ότι ο εναέριος χώρος της Ελλάδας και της Μάλτας ξεκίνησε να χρησιμοποιείται πλέον για τις πτήσεις Κωνσταντινούπολη-Τρίπολη. Με τη χρήση του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου, ο οποίος είχε κλείσει για τα λιβυκά αεροσκάφη πριν από πολλά χρόνια λόγω του εμφυλίου πολέμου στη Λιβύη, αναφέρθηκε ότι η πτήση Κωνσταντινούπολη-Τρίπολη συντομεύτηκε κατά μία περίπου ώρα και μειώθηκε σε 2,5 ώρες».
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr