Ισπανία: Ποινή χάδι σε 2 για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα του 2013
Καταδικάστηκαν ένας οδηγός και ένα πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος του ισπανικού σιδηροδρόμου🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Ισπανικό δικαστήριο καταδίκασε την Παρασκευή (26/7) σε 2,5 χρόνια φυλάκισης έναν οδηγό και ένα πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος του ισπανικού σιδηροδρομικού δικτύου για δυστύχημα με τρένο που στοίχισε τη ζωή σε 80 ανθρώπους το 2013 στην πόλη Σαντιάγο δε Κομποστέλα.
«Οι δύο κατηγορούμενοι παραβίασαν το καθήκον τους περί προστασίας το οποίο τους επέβαλε η θέση τους» και «έθεσαν σε κίνδυνο» τους επιβάτες του τρένου, όπως έκρινε το δικαστήριο σε αυτή την πόλη της Γαλικίας (βορειοδυτικά), σύμφωνα με ανακοίνωση της ισπανικής δικαστικής αρχής.
Υπερβολική ταχύτητα
Στις 24 Ιουλίου του 2013, το τρένο υψηλής ταχύτητας Alvia 04155 εκτροχιάστηκε λίγο πριν φθάσει στο Σαντιάγο δε Κομποστέλα, ενώ στη συνέχεια κατέπεσε σε τοιχίο που βρισκόταν περίπου τέσσερα χιλιόμετρα έξω από την πόλη.
Andy Vermaut shares:Two men go on trial in Spain over deadly 2013 train accident: Eighty people were killed and 140 others injured in the derailment near Santiago de Compostela. https://t.co/OacoOTqAQo Thank you. pic.twitter.com/CvyOGBfyIQ
— Andy Vermaut (@AndyVermaut) October 5, 2022
Το δυστύχημα, προκάλεσε επίσης τον τραυματισμό περισσοτέρων των 140 ανθρώπων. Η έρευνα γρήγορα κατέδειξε την υπερβολική ταχύτητα του συρμού. Το τρένο της ισπανικής σιδηροδρομικής εταιρίας Renfe κινούνταν με ταχύτητα 179 χλμ/ώρα έως τον εκτροχιασμό του, όταν το όριο σε εκείνο το τμήμα ήταν 80 χλμ/ώρα.
The Santiago de Compostela (Spain) railway accident or Angrois accident occurred on Wednesday, July 24, 2013 an Alvia train traveling from Madrid to Ferrol. With 224 people on board – 218 passengers and six crew members – 144 were injured and 80 died. pic.twitter.com/UTR3Otoax1
— avinualg (@avinualg) January 18, 2024
Οι ευθύνες του δυστυχήματος
Το δικαστήριο αναγνώρισε την άμεση ευθύνη του οδηγού του τρένου και του πρώην επικεφαλής της Adif, του οργανισμού διαχείρισης του ισπανικού σιδηροδρομικού δικτύου, για τον θάνατο 79 από τους 80 νεκρούς. Σύμφωνα με την πρόεδρο του δικαστηρίου Ελένα Φερνάντεθ Κούρας, δύο ήταν τα στοιχεία που προκάλεσαν τον εκτροχιασμό: Αποσπάστηκε η προσοχή του οδηγού ενώ έλαβε κλήση στο τηλέφωνό του και δεν υπήρχε σύστημα ασφαλείας που να ενεργοποιείται στην περίπτωση που ο οδηγός δεν τηρούσε το όριο ταχύτητας.
Αποχωρεί από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Κασσελάκης - Το ανακοίνωσε και επίσημα στους συνεργάτες του
Η κρίση στη Μέση Ανατολή μεταφέρθηκε στην Ευρώπη – Φόβος στην Ε.Ε. ότι ξαναζωντανεύει το φάντασμα του αντισημιτισμού
Eurostat: Η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό μακροχρόνια ανέργων στην ΕΕ
Euroleague: Μεγάλη νίκη του Ολυμπιακού επί του Παναθηναϊκού στο ΟΑΚΑ σε ένα ντέρμπι επικών διαστάσεων
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr