Σικελία: Γιατί βυθίστηκε το «αβύθιστο» Bayesian; Όλα δείχνουν ανθρώπινο λάθος
Oι δηλώσεις των εμπειρογνωμόνων, η εταιρία αλλά και βίντεο που κυκλοφορούν, συγκλίνουν στο ότι πρόκειται για ανθρώπινο λάθος🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Η ιταλική ακτοφυλακή ανακοίνωσε ότι τα σώματα όλων των ανδρών έχουν πλέον ανασυρθεί από το ναυάγιο του Bayesian, επιβεβαιώνοντας με τον τρόπο αυτόν τον θάνατο του βρετανού μεγιστάνα της τεχνολογίας Μάικ Λιντς. Το μεσημέρι, ανακοινώθηκε και η ανάσυρση της σορού της Χάνα Λιντς από το κουφάρι του ιστιοφόρου. Η 18χρονη βρέθηκε νεκρή στις κάτω καμπίνες, στα 50 μ. βάθος.
Και καθώς οι έρευνες οδεύουν προς το τέλος τους, το βάρος πέφτει πια στα αίτια του σοκαριστικού δυστυχήματος, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα να δείχνουν «ανθρώπινο λάθος»
Τι λέει ο CEO της κατασκευάστριας εταιρείας
Ο Τζιοβάνι Κονσταντίνο, Διευθύνων Σύμβουλος της κατασκευάστριας Italian Sea Group, δήλωσε ότι δεν υπάρχουν ελαττώματα στο σχεδιασμό και την κατασκευή του συγκεκριμένου σούπερ γιοτ, τονίζοντας ότι τα σκάφη αυτά «είναι τα ασφαλέστερα με την πιο απόλυτη έννοια». «Ως κατασκευαστής της Perini [των σκαφών], γνωρίζω πολύ καλά πώς τα σκάφη σχεδιάζονταν και κατασκευάζονταν», σημείωσε. «Και καθώς το Perini είναι ιστιοφόρο, τα ιστιοφόρα είναι γνωστό ότι είναι τα ασφαλέστερα που υπήρξαν ποτέ». Μάλιστα, ανέφερε ότι η είδηση του ναυαγίου του προκάλεσε θλίψη, αλλά και δυσπιστία. «Αυτό το περιστατικό ακούγεται σαν μια απίστευτη ιστορία, τόσο από τεχνική άποψη όσο και ως γεγονός», τόνισε.
Vessels like Mike Lynch's stricken superyacht are "unsinkable", according to the chief executive of the firm which makes and sells them
— Sky News (@SkyNews) August 22, 2024
Read more🔗https://t.co/kE8RQu36vh
Ο ίδιος μάλιστα μίλησε ξεκάθαρα: «Ήταν ανθρώπινο λάθος, το γιοτ βυθίστηκε επειδή πήρε νερό. Από πού ακριβώς θα μας πουν οι ανακριτές. Η δυναμική της βύθισης φαίνεται και διαβάζεται από δεδομένα AIS (Automatic Identification System) και διήρκεσε 16 λεπτά. Έχουμε δώσει αυτά τα δεδομένα στους εισαγγελείς. Από τις εικόνες φαίνεται σαν το γιοτ να έπαιρνε νερό για τέσσερα λεπτά. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν άλλη μια ριπή ανέμου για να το αναποδογυρίσει, αυτό σήμαινε ότι έμπαινε περισσότερο νερό».
Την ίδια ώρα, η Daily Mail φέρνει στο φως ένα βίντεο από το 2019. Έχει καταγραφεί στη Νέα Ζηλανδία και δείχνει ουσιαστικά πώς θα έπρεπε να «συμπεριφερθεί» ένα σκάφος σαν το Bayesian σε μια τέτοια κακοκαιρία:
Το βίντεο από κάμερα CCTV δείχνει έναν ανεμοστρόβιλο να «σπρώχνει» ένα αντίστοιχα μεγάλο σούπερ γιοτ. Όμως, αυτό το σκάφος, αντί να αναποδογυρίσει, ο ιστός επανέρχεται γρήγορα στην όρθια θέση του.
Με πολύ απλά λόγια, και το Bayesian θα έπρεπε να επανέλθει στη θέση του μετά το πέρασμα του υδροστρόβιλου. Γιατί δεν συνέβη αυτό; Ειδικοί που μίλησαν στη Daily Mail αναφέρουν ότι είναι αρκετά συνηθισμένο η καρίνα του σκάφους να μην χαμηλώνει εντελώς, όταν ένα πλοίο είναι αγκυροβολημένο. Ωστόσο, υπήρχε πρόβλεψη για σοβαρή κακοκαιρία, ενώ και το γεγονός ότι οι καταπακτές είχαν μείνει ανοιχτές, εγείρει ερωτηματικά για τα αίτια της τραγωδίας.
«Ακόμη και την ώρα που έφτανε ο υδροστρόβιλος», ανέφερε μηχανικός, «υπήρχε πολύς χρόνος. Δεκαπέντε λεπτά θα ήταν αρκετά για να ενεργοποιηθούν όλα τα μέτρα ασφαλείας». Χθες, ο καπετάνιος του σκάφους, Τζέιμς Κάτφιλντ, κατέθετε επί δύο ώρες. Και κλήθηκε να απαντήσει στα ζητήματα που χρειάζονται εξηγήσεις.
Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
Μαγδεμβουργο: Στη φυλακή ο δράστης της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr