Νότια Κορέα: Αν δεν υπήρχε ο τοίχος, θα είχαν επιζήσει οι επιβάτες του μοιραίου 737-800; Τι απαντούν οι ειδικοί
Ερωτήματα σχετικά τον «ασυνήθιστο» τσιμεντένιο τοίχο κοντά στον διάδρομο προσγείωσης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Ερωτήματα σχετικά το τοιχίο κοντά στον διάδρομο προσγείωσης του διεθνούς αεροδρομίου Muan και τον ρόλο του στην αεροπορική τραγωδία της Νότιας Κορέας που προκάλεσε τον θάνατο 179 ανθρώπων εγείρουν εμπειρογνώμονες.
Ειδικότερα, οι αρχές που ερευνούν τα αίτια του χειρότερου αεροπορικού δυστυχήματος στη Νότια Κορέα εξετάζουν τη σημασία της θέσης της υπερυψωμένης χωμάτινης κατασκευής περίπου 250 μέτρα (820 πόδια) από το τέλος του διαδρόμου, πάνω στην οποία προσέκρουσε το Boeing 737-800 της Jeju Air, λίγο αφότου πουλιά προσέκρουσαν στον κινητήρα και της προσγείωσης χωρίς τροχούς και αερόφρενα.
«Αν δεν υπήρχε ο τοίχος θα είχαν ζήσει;»
Ο ειδικός σε θέματα αεροπορικής ασφάλειας David Learmount δήλωσε μιλώντας στο BBC ότι αν το «εμπόδιο» δεν υπήρχε, το αεροπλάνο «θα είχε σταματήσει με τους περισσότερους - ενδεχομένως όλους - τους επιβαίνοντες να είναι ακόμη ζωντανοί».
Ο πιλότος ανέφερε ότι το αεροπλάνο χτυπήθηκε από πουλιά και στη συνέχεια ματαίωσε την αρχική προσγείωση και ζήτησε άδεια προσγείωσης από την αντίθετη κατεύθυνση, μανούβρα γνωστή ως και «go around». Το αεροπλάνο προσγειώθηκε χωρίς να χρησιμοποιήσει τους τροχούς του ή οποιοδήποτε άλλο σύστημα προσγείωσης.
Ο Learmount δήλωσε στο BBC ότι η προσγείωση ήταν «όσο καλή θα μπορούσε να είναι μια προσγείωση χωρίς flaps/slats: τα φτερά ίσια, η μύτη όχι πολύ ψηλά για να μην σπάσει η ουρά» και το αεροπλάνο δεν είχε υποστεί ουσιαστική ζημιά καθώς γλιστρούσε κατά μήκος του διαδρόμου: «Ο λόγος που έχασαν τη ζωή τους τόσοι πολλοί άνθρωποι δεν ήταν η προσγείωση αυτή καθαυτή, αλλά το γεγονός ότι το αεροσκάφος συγκρούστηκε με ένα πολύ σκληρό εμπόδιο ακριβώς μετά το τέλος του διαδρόμου», είπε.
Ο Christian Beckert, πιλότος της Lufthansa με έδρα το Μόναχο, χαρακτήρισε την κατασκευή «ασυνήθιστη», λέγοντας στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters: «Κανονικά, σε ένα αεροδρόμιο με διάδρομο προσγείωσης στο τέλος, δεν υπάρχει τοίχος»: Η δομή από σκυρόδεμα κρατά ένα σύστημα πλοήγησης που βοηθά την προσγείωση αεροσκαφών - γνωστό ως localiser [που βοηθάει τα αεροσκάφη να προσγειώνονται με τη βοήθεια των οργάνων τους] - σύμφωνα με το νοτιοκορεατικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.
Με ύψος 4 μέτρα, είναι καλυμμένη με χώμα και ανυψώθηκε για να κρατήσει το localiser στο ίδιο επίπεδο με τον διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης, ώστε να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία του, ανέφερε το Yonhap. Το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας δήλωσε ότι άλλα αεροδρόμια της χώρας και ορισμένα στο εξωτερικό έχουν εγκαταστήσει τον εξοπλισμό με κατασκευές από σκυρόδεμα. Ωστόσο, οι αξιωματούχοι θα εξετάσουν αν θα έπρεπε να είχε κατασκευαστεί με ελαφρύτερα υλικά που θα έσπαγαν πιο εύκολα κατά την πρόσκρουση.
Ασυνήθιστα άκαμπτος
Ο Κρις Κίνγκσγουντ, πιλότος με 48 χρόνια εμπειρίας που έχει πετάξει με τον ίδιο τύπο αεροσκάφους που ενεπλάκη στη συντριβή, δήλωσε στο BBC News: «Τα εμπόδια που βρίσκονται σε ορισμένο εύρος και απόσταση από τον διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης πρέπει να είναι εύθραυστα, πράγμα που σημαίνει ότι αν ένα αεροσκάφος τα χτυπήσει θα πρέπει να σπάσουν.
«Φαίνεται ασυνήθιστο το γεγονός ότι είναι τόσο άκαμπτο. Το αεροσκάφος, απ' ό,τι καταλαβαίνω, ταξίδευε πολύ γρήγορα, προσγειώθηκε πολύ μακριά στον διάδρομο, οπότε θα έχει περάσει πολύ μακριά από το τέλος του διαδρόμου... οπότε πού θα τραβήξετε τη γραμμή με αυτό; Αυτό είναι σίγουρα κάτι που θα διερευνηθεί.
«Φαίνεται ασυνήθιστο το γεγονός ότι πρόκειται για κάτι τόσο άκαμπτο. Το αεροσκάφος, απ' ό,τι καταλαβαίνω, πήγαινε με μεγάλη ταχύτητα, προσγειώθηκε πολύ μακριά στον διάδρομο, οπότε θα έχει περάσει πολύ μακριά από το τέλος του διαδρόμου... οπότε πού θα τραβήξετε τη γραμμή με αυτό; Αυτό είναι σίγουρα κάτι που θα διερευνηθεί.
«Τα αεροπλάνα δεν είναι ισχυρές κατασκευές - είναι, εκ κατασκευής, ελαφριά για να είναι αποδοτικά κατά την πτήση. Δεν είναι πραγματικά σχεδιασμένα για να πηγαίνουν με μεγάλη ταχύτητα με την κοιλιά τους, οπότε κάθε είδους δομή θα μπορούσε να προκαλέσει τη διάσπαση της ατράκτου και στη συνέχεια να είναι καταστροφική.Τα καύσιμα διατηρούνται στις πτέρυγες, οπότε όταν η πτέρυγα σπάσει, τότε η πιθανότητα πυρκαγιάς είναι σημαντική. «Επομένως, δεν είναι δεδομένο ότι αν δεν υπήρχε το τοίχωμα, θα ήταν εντελώς διαφορετική η έκβαση».
Ο Κίνγκσγουντ δήλωσε ότι θα ήταν «έκπληκτος αν το αεροδρόμιο δεν είχε εκπληρώσει όλες τις απαιτήσεις σύμφωνα με τα πρότυπα του κλάδου»: «Υποψιάζομαι ότι σε πολλά μεγάλα διεθνή αεροδρόμια... θα βρίσκαμε πολλά εμπόδια που θα μπορούσαν ομοίως να κατηγορηθούν ότι αποτελούν κίνδυνο», πρόσθεσε. Η αναλυτής αεροπορίας Sally Gethin διερωτήθηκε αν ο πιλότος γνώριζε ότι το εμπόδιο υπήρχε, ιδίως δεδομένου ότι το αεροπλάνο προσέγγιζε από την αντίθετη κατεύθυνση από τη συνήθη προσέγγιση προσγείωσης.
Δεν συνδέονται με υποθέσεις τρομοκρατίας οι πυροβολισμοί έξω από κλαμπ του Κουίνς στη Νέα Υόρκη
Ιωάννινα: Σε ΜΕΘ 14χρονος λόγω υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ
Πέθανε η γηραιότερη ολυμπιονίκης στον κόσμο - Ήταν 103 ετών
ΠΑΟΚ: Κατατέθηκαν δύο εφέσεις κατά της πρωτόδικης απόφασης για τον Λουτσέσκου και τους συνεργάτες του
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr