Νέα Υόρκη: «Διόδια» 9 δολαρίων θα πληρώνουν οι οδηγοί για να μπουν στο Μανχάταν!
Θέλει να μπλοκάρει το μέτρο ο Τραμπ🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Οι οδηγοί στην Πόλη της Νέας Υόρκης κλήθηκαν χθες, Δευτέρα (6/1), να πληρώσουν για πρώτη φορά 9 δολάρια (8,6 ευρώ) για να εισέλθουν στο Μανχάταν με βάση το πρώτο τέλος κυκλοφοριακής συμφόρησης που επιβάλλεται στις ΗΠΑ, ένα μέτρο το οποίο επιδιώκει να συγκεντρώσει δισεκατομμύρια δολάρια για τα μέσα μαζικής μεταφοράς και να μειώσει το μποτιλιάρισμα.
Το τέλος ξεκίνησε να επιβάλλεται την Κυριακή (5/1) έπειτα από την αποτυχία την Παρασκευή του Νιού Τζέρσι να πείσει έναν δικαστή να παγώσει το μέτρο εν αναμονή της εκδίκασης έφεσης.
Θέλει να μπλοκάρει το μέτρο ο Τραμπ
Η πόλη έσπευσε να επιβάλει το τέλος πριν από την ορκωμοσία του εκλεγμένου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις 20 Ιανουαρίου, ο οποίος διαθέτει κατοικία στο Μανχάταν, αντιτίθεται στο μέτρο και έχει πει ότι θα επιδιώξει να το μπλοκάρει. Η Νέα Υόρκη επιβάλλει το τέλος των 9 δολαρίων στα επιβατικά οχήματα στη διάρκεια της ημέρας στο Μανχάταν, νότια της 60ης Οδού. Τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα πληρώνουν έως και 21,60 δολάρια (20,95 ευρώ). Το τέλος μειώνεται κατά 75% τη νύχτα.
Το τέλος θα επιβάλλεται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος αυτόματης αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, ενώ τα ΙΧ θα καλούνται να το καταβάλουν άπαξ ημερησίως ανεξαρτήτως πόσες διαδρομές θα κάνουν. Τα ταξί θα πληρώνουν 75 σεντς ανά διαδρομή και τα οχήματα που ναυλώνονται μέσω εφαρμογών όπως οι Uber και Lyft 1,5 δολάριο ανά διαδρομή.
Παρότι η Νέα Υόρκη είναι η πρώτη αμερικανική πόλη που επιβάλλει ένα τέτοιο τέλος, το Λονδίνο εφάρμοσε κάτι αντίστοιχο το 2003 και σήμερα το τέλος αυτό ανέρχεται σε 15 στερλίνες (περίπου 18 ευρώ). Η Μητροπολιτική Αρχή Μεταφορών της Νέας Υόρκης ανέφερε ότι το πρόγραμμα θα έχει ως αποτέλεσμα την κυκλοφορία 80.000 λιγότερων οχημάτων την ημέρα, δηλαδή μείωση κατά περίπου 11%.
Περισσότερα από 700.000 οχήματα, σύμφωνα με το ΑΠΕ, εισέρχονται καθημερινά στην επιχειρηματική περιοχή στο κέντρο του Μανχάταν προκαλώντας την επιβράδυνση της κίνησης κατά μέσον όρο 11 χλμ/ώρα, μια επιβράδυνση μεγαλύτερη κατά 23% σε σχέση με το 2010.
Η πόλη εκτιμά ότι το τέλος αυτό θα εισφέρει 500 εκατομμύρια δολάρια κατά τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του. Η κυβερνήτης της Νέας Υόρκης Κάθι Χότσαλ είπε ότι τα χρήματα αυτά θα ενισχύσουν 15 δισ. δολάρια σε χρηματοδότηση χρέους για επενδύσεις στον υπόγειο σιδηρόδρομο και τα λεωφορεία και θα συνεισφέρουν σε βελτιώσεις στις μαζικές μεταφορές.
Τι καθιστά τη Γροιλανδία μοναδική και γιατί την έβαλε στο μάτι ο Τραμπ: Οργή μετά τις απειλές για βίαιη προσάρτηση
Και δεύτερο κρούσμα HMPV στη χώρα μας: Θετική η σύζυγος του 71χρονου - Συναγερμός στη Θεσσαλονίκη
Ποινική δίωξη στον καθηγητή που κατηγορείται για ασέλγεια σε βάρος της 14χρονης
Λίμπερτυ Πολύζου: Η οικογενειακή τραγωδία, τα αναπάντητα ερωτήματα και τα σοβαρά προβλήματα υγείας
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr