WSJ: Στα πρόθυρα οικονομικής μελαγχολίας οι Αμερικανοί πολίτες
Το νέο δυσοίωνο κλίμα για τους καταναλωτές στις ΗΠΑ🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋

Μεγάλη πτώση πωλήσεων, λιγότερες αγορές σε όλους τους τομείς της οικονομίας, μειωμένη διάθεση για εκδρομές και εξόδους. Έχουν αρχίσει οι Αμερικανοί καταναλωτές να… φρικάρουν με τον πληθωρισμό ούτε καν στο 3%; Καθόλου απίθανο!
Η Wall Street Journal καταγράφει το νέο δυσοίωνο κλίμα στις αμερικανικές αγορές. Ο Νταν Άρμστρονγκ, φύλακας μερικής απασχόλησης στη Μασαχουσέτη «άρχισε να τρομάζει πριν από περίπου τρεις εβδομάδες» όταν οι συζητήσεις για μαζικές απολύσεις και υψηλότερες τιμές ξεκίνησαν να κυριαρχούν στις συζητήσεις με φίλους και συναδέλφους του. Άρχισαν μεταξύ τους να ανταλλάσσουν συμβουλές για το πού θα βρουν τις καλύτερες προσφορές για κατεψυγμένα τρόφιμα και βενζίνη.
«Μειώνουμε τα πάντα πλέον»
Ο Άρμστρονγκ ακύρωσε την εκδρομή της κόρης του -μαθήτριας γυμνασίου- στην Ισπανία για να γλιτώσει μερικά μετρητά. «Τα πράγματα φαίνονται όλο και πιο ζοφερά για εμάς στα χρόνια που έρχονται», λέει. «Μειώνουμε σχεδόν τα πάντα».
Η αστάθεια και τα παιχνίδια στους «εμπορικούς πολέμους» του Τραμπ και οι ραγδαίες αλλαγές πολιτικής αρχίζουν να κάνουν τους Αμερικανούς να νιώθουν μελαγχολικοί για την οικονομία. Μια γεύση του οικονομικού κλίματος έδωσε και ο δείκτης του καταναλωτικού κλίματος από το πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν.
Ακόμη και οι Ρεπουμπλικάνοι αισθάνονται χειρότερα, αν και πολλοί πιστεύουν ότι κάθε βραχυπρόθεσμη οικονομική οδύνη από τις κινήσεις του Τραμπ «στο φινάλε θα αξίζει τον κόπο». Οι οικονομολόγοι πάντως, έστω και με πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις βλέπουν την ανάπτυξη να συνεχίζεται.
Ο φόβος παραμένει
«Είναι ο καταναλωτής που οδηγεί την οικονομία των ΗΠΑ», δηλώνει η Ρεμπέκα Πάτερσον (Rebecca Patterson), οικονομολόγος και ανώτερος συνεργάτης στο think tank στο Council of Relations: Και το συμπυκνώνει στο πολύ απλό: «Εκεί που πάει ο καταναλωτής, εκεί πηγαίνει και η οικονομία».
Οι καταναλωτές μειώνουν πρώτα τα «ωραία και τα μεγάλα»
Η Bank of America ανέφερε ότι οι πελάτες της ξόδεψαν μεν 2% περισσότερο στις πιστωτικές και χρεωστικές τους κάρτες το επταήμερο που έληξε στις 8 Μαρτίου, σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά οι δαπάνες για αεροπορικά ταξίδια μειώθηκαν κατά 7,1% και οι δαπάνες για ανακαίνιση κατοικίας ήταν μειωμένες κατά 2,7%.
«Οι καταναλωτές μειώνουν πρώτα τα ‘’ωραία και τα μεγάλα’’,» λέει η Πάτερσον. Εταιρίες που κατασκευάζουν από casual ρούχα μέχρι πολυτελή είδη και ποτά αλλά και καθημερινά βασικά είδη, έχουν ήδη χτυπήσει καμπανάκια για επιβράδυνση της καταναλωτικής ζήτησης.
Η Delta Air Lines και η American Airlines εμφανίζονται συγκρατημένες με τον CEO της Delta να λέει ότι «κάτι συμβαίνει με το οικονομικό κλίμα, κάτι συμβαίνει με την εμπιστοσύνη των καταναλωτών».
Οι αγοραστές που πιέζονται από τον προϋπολογισμό επιδεικνύουν Ενας άλλος CEO, και μάλιστα αυτός της Walmart (Doug McMillon) κατά τη διάρκεια ομιλίας την 27η Φεβρουαρίου στο Economic Club του Σικάγο είπε: «Τα χρήματα τελειώνουν πριν τελειώσει ο μήνας».
Παραιτήθηκε από υφυπουργός Ανάπτυξης ο Αρίστος Δοξιάδης
F-16, F-35, Ουκρανία και Συρία: Ο Ερντογάν άνοιξε διάπλατα την ατζέντα του στον Τραμπ
Γάλλος ευρωβουλευτής προς ΗΠΑ: «Επιστρέψτε μας το Άγαλμα της Ελευθερίας»
Ιστορικός θρίαμβος της Νιούκαστλ στο Carabao Cup: Λύγισε τη Λίβερπουλ και σήκωσε τίτλο μετά από 56 χρόνια!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr