Thomas Cook: Τι απαντά η Κομισιόν για τα δικαιώματα των επιβατών
«Οι επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών στην ΕΕ προστατεύονται από πλήρη δέσμη δικαιωμάτων και τα δικαιώματα αυτά ισχύουν επίσης σε περίπτωση πτώχευσης αεροπορικών εταιρειών» σημείωσε εκπρόσωπος της Επιτροπής.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
«Οι επιβάτες των οποίων οι πτήσεις ακυρώνονται έχουν δικαίωμα αποζημίωσης, επαναπρογραμματισμού (re-routing) του ταξιδιού τους ή επιστροφής χρημάτων και, σε ορισμένες περιπτώσεις, οικονομικής αποζημίωσης». Αυτή είναι η αντίδραση της Κομισιόν για την κατάρρευση της εταιρείας Thomas Cook.
«Ανησυχούμε για τους τουρίστες που ενδέχεται να επηρεαστούν από την αφερεγγυότητα του ταξιδιωτικού πράκτορα. Οι επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών στην ΕΕ προστατεύονται από πλήρη δέσμη δικαιωμάτων και τα δικαιώματα αυτά ισχύουν επίσης σε περίπτωση πτώχευσης αεροπορικών εταιρειών» σημείωσε εκπρόσωπος της Επιτροπής.
Στο ίδιο πνεύμα κινείται και η ανάρτηση στο Twitter της επιτρόπου Δικαιοσύνης, Βέρας Γιούροβα, η οποία υπενθυμίζει στους ταξιδιώτες τα δικαιώματά τους.
Η Επιτροπή βρίσκεται σε επαφή με τους εθνικούς φορείς (National Enforcement Bodies), προκειμένου να διασφαλίζεται ότι οι επιβάτες ενημερώνονται σχετικά με τις δυνατότητες επαναπροσανατολισμού τους ή την αποζημίωση. «Κατανοούμε ότι η Πολιτική Αεροπορία του Ηνωμένου Βασιλείου έχει εκδώσει οδηγίες καθοδήγησης για τους πελάτες στο εξωτερικό, ενημερώνοντάς τους σχετικά με τις πτήσεις επιστροφής τους» σημειώνει ο εκπρόσωπος.
Η Επιτροπή έρχεται επίσης σε επαφή με ενώσεις αεροπορικών εταιρειών σχετικά με τους λεγόμενους «ναύλους διάσωσης», όπου άλλες αεροπορικές εταιρείες μπορούν να προσφερθούν να οδηγήσουν τους επιβάτες στην πατρίδα τους. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η Condor, η οποία αποτελεί μέρος του Thomas Cook, εξακολουθεί να εκτελεί πτήσεις σήμερα.
Η προστασία των επιβατών εξαρτάται από τον τρόπο με τον οποίο οι επιβάτες αγόρασαν το εισιτήριο
Οι επιβάτες καλύπτονται από την οδηγία Package Traveling για πτώχευση εφόσον έχουν αγοράσει ένα προκαθορισμένο συνδυασμό υπηρεσιών. Σύμφωνα με την οδηγία, ο ταξιδιωτικός πράκτορας πρέπει να παρέχει εναλλακτική μεταφορά και βοήθεια (ξενοδοχεία κ.λπ.).
Οι επιβάτες μπορούν επίσης να προστατευθούν εάν αγόρασαν τα εισιτήρια με πιστωτική κάρτα ή χρεωστική κάρτα (ανάλογα με τους ισχύοντες συμβατικούς κανόνες) ή με εθνικά συστήματα. Εάν οι επιβάτες αγόραζαν αυτόνομο εισιτήριο, σύμφωνα με τον κανονισμό για τα δικαιώματα των επιβατών 261/2004, μπορούν να απευθυνθούν στον εν σχετικό εθνικό φορέα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ίδρυσε επίσης τα Ευρωπαϊκά Κέντρα Καταναλωτή σε κάθε κράτος μέλος. Οι επιβάτες μπορούν να συμβουλεύονται το τοπικό Κέντρο για βοήθεια και συμβουλές σχετικά με τα προβλήματα που σχετίζονται με τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών.
Προστασία σε περίπτωση «πακέτου ταξιδιού»
Οι κανόνες της ΕΕ εξασφαλίζουν ότι οι ταξιδιώτες θα λάβουν πίσω τα χρήματά τους και θα επιστρέψουν στη χώρα τους σε περίπτωση πτώχευσης: Οι διοργανωτές των «πακέτων» αυτών πρέπει να προβλέψουν την περίπτωση αφερεγγυότητας. Αυτή η εγγύηση καλύπτει επιστροφές και επαναπατρισμό σε περιπτώσεις πτώχευσης των διοργανωτών. Η εγγύηση αυτή ισχύει και για τις συνδεδεμένες ταξιδιωτικές υπηρεσίες.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr