Mercedes A160/A180 sedan/A200: compact υψηλή τεχνολογία (Δοκιμή)
Με μία πλήρη γκάμα, τόσο από την άποψη των κινητήρων, όσο και από την άποψη του τύπου αμαξώματος, η Mercedes A-Class είναι σε θέση να καλύψει ένα πλήθος απαιτήσεων.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 9 λεπτά ┋
Έχοντας ήδη κάνει την πανηγυρική είσοδο της στην ελληνική αγορά το 2018 - σε πρώτη φάση με την πεντάθυρη έκδοσή της - η A-class βρέθηκε πέρυσι να εμπλουτίζει τη γκάμα της με ένα τετράθυρο σεντάν, ενώ ήδη η μικρομεσαία Mercedes προσφέρεται με μια μεγάλη ποικιλία επιλογών όσον αφορά τους κινητήρες. Στην περίπτωσή μας οδηγούμε τρεις από τις πιο ενδιαφέρουσες εκδόσεις του μοντέλου και συγκεκριμένα δύο βενζινοκίνητες hatchback την Α160 με 109 ίππους, η οποία αποτελεί την απολύτως πιο προσιτή A-Class και την Α200 με 163 PS, η οποία όπως είναι φυσικό προσφέρει το κάτι παραπάνω στον τομέα των επιδόσεων, καθώς επίσης και την πετρελαιοκίνητη τετράθυρη Α180d sedan, με 116 ίππους αλλά με αυξημένη ροπή που φτάνει τα με 260 Nm τα οποία είναι περισσότερα και από τα 180 Nm της Α160 αλλά και από τα 250 Nm της αρκετά ισχυρότερης Α200.
Οι αρετές του Turbo
Κοινό χαρακτηριστικό και των τριών κινητήρων είναι φυσικά η παρουσία συστήματος υπερτροφοδότησης - αυτού που κοινώς αποκαλείται Turbo - και είναι υπεύθυνο για τη βελτίωση των οικολογικών χαρακτηριστικών τους. Ενδεχομένως τα οφέλη του τούρμπο είναι πιο εμφανή στην περίπτωση του μικρού κινητήρα της A160 που παρά τους θεωρητικά λίγους ίππους, σε σχέση ανταγωνιστές του, κινεί με χαρακτηριστική άνεση τα ουκ ολίγα (περίπου 1400) κιλά της πεντάθυρης Α-class. «Πρόθυμος» από τις χαμηλές στροφές δεν αφήνει ποτέ «εκτεθειμένο» τον οδηγό του που σε κάθε περίπτωση έχει τη δυνατότητα να καταφύγει στο εύχρηστο χειροκίνητο 6αρι κιβώτιο. Προφανώς η Α200 με τους 54 επιπλέον ίππους είναι πιο γρήγορη και αυτό είναι τόσο πιο φανερό όσο πιο μεγάλη είναι η ταχύτητα κίνησης αφού η Α200 προσπερνάει αισθητά πιο γρήγορα, κάτι που είναι ακόμα πιο αισθητό όταν η σύγκριση γίνεται με πλήρες φορτίο. Ωστόσο στην καθημερινότητά σου δύσκολα καταλαβαίνεις πόσο μεγάλη διαφορά στην ισχύ υπάρχει μεταξύ των δύο μοντέλων.
Η περίπτωση της Α180d Sedan με το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT είναι βεβαίως η χρυσή τομή από την άποψη του κινητήρα, καθώς προσφέρει μεν τη ζωντάνια της αυξημένης ροπής και κινείται ανταγωνιστικότατα σε σχέση με την Α200, αλλά με εντελώς διαφορετικό κόστος κίνησης, αφού η κατανάλωση είναι αισθητά χαμηλότερη: εύκολα πέφτει στα 6,0 και πολύ δύσκολα ξεπερνάει τα 7,0 λίτρα/100 χλμ. στο δυσμενές περιβάλλον της Αθήνας, όταν σε αντίστοιχες συνθήκες η Α160 φλερτάρει με τα 8,5 και η Α200 με τα 9,5 λίτρα/100 χλμ. που δεν είναι λίγα, αλλά με βάση την ισχύ του αυτοκινήτου είναι λογικά .
Πρέπει, δε, να πούμε στο σημείο αυτό ότι όλα συμβαίνουν πλέον αθόρυβα, καθώς υπάρχει τεράστια πρόοδος στον τομέα της ηχομόνωσης σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου και τα τρία αυτοκίνητα διακρίνονται για τον πολιτισμένο τρόπο με τον οποίο μεταφέρουν τους επιβάτες τους αφήνοντας τους περισσότερους θορύβους έξω από την καμπίνα.
Η ανάρτηση προσφέρει ικανοποιητική άνεση, γεγονός όμως που δεν αποβαίνει βάρος της οδικής συμπεριφοράς. Μπορεί, λοιπόν, κανείς να δοκιμάσει τα όρια του και τα όριά του αυτοκινήτου χωρίς φόβο, καθώς και τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά και οι αντιδράσεις της Α-class ήπιες, ενώ από και πέρα υπάρχει και ένα ολόκληρο πλέγμα ηλεκτρονικών βοηθημάτων που σε προστατεύει αν το παρακάνεις. Το τιμόνι έχει σωστή αίσθηση ενώ πρέπει να πούμε ότι το στάνταρ σύστημα Dynamic Dynamic Select με τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (Eco, Comfort, Sport και Individual) δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να μεταβάλλει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου (μεταβάλλεται η απόκριση του κινητήρα και του τιμονιού, που αποκτά καλύτερη αίσθηση) ανάλογα με τον τρόπο που θέλει να οδηγήσει και τις εκάστοτε επικρατούσες συνθήκες.
Τεχνολογική άνεση
Η πρόοδος που έχει συντελεστεί και στον τομέα των χωρών, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου είναι εμφανής τόσο στη hatchback όσο και στη sedan A-class. Aπολύτως ικανοποιητικό το πορτμπαγκάζ των 370 λίτρων του πεντάθυρου μοντέλου συνδυάζονται με την πρακτικότητα που προσφέρει η πέμπτη πόρτα - και βεβαίως η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων - ενώ η κλασική γραμμή του Sedan με το αυξημένο μήκος - πάνω από 4,5 μέτρα - προσφέρει 50 λίτρα επιπλέον για αποσκευές. Κοινός παρονομαστής το υπολογίσιμο μεταξόνιο των 2.729 mm που εξασφαλίζει άνεση για όλους τους επιβαίνοντες, με αρκετό αέρας για τα γόνατα ακόμα και των πολύ ψηλών ενηλίκων που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα, ενώ, παράλληλα, το ύψος οροφής για τους πίσω επιβάτες βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας.
Άκρως εντυπωσιακή είναι η λίστα με τα πάσης φύσεως συστήματα υψηλής τεχνολογίας. Ανάμεσά τους, το σύστημα πολυμέσων MBUX - Mercedes-Benz User Experience, που έχει τη δυνατότητα να μαθαίνει - μέσω τεχνητής νοημοσύνης - τις ιδιαιτερότητες του οδηγού και να προσαρμόζεται σε αυτές δημιουργώντας ένα είδος «σχέσης» μεταξύ οδηγού, οχήματος και επιβατών.
Στην υψηλή τεχνολογία παραπέμπει το άκρως εντυπωσιακό – ιδιαίτερα στην περίπτωση που διαθέτει το συνδυασμό των δύο μεγαλύτερων σε μέγεθος οθονών υψηλής ευκρίνειας - ταμπλό. Σημειώνουμε ότι οι δύο οθόνες στη βασική έκδοση έχουν μέγεθος 7,0 ιντσών αλλά φτάνουν έως και τις 10,25 ίντσες (26 cm) στις πλουσιότερες εκδόσεις, με την οθόνη αφής να αποτελεί μέρος του ολοκληρωμένου σχεδιασμού ελέγχου του MBUX, που περιλαμβάνει επίσης ένα touchpad στην κεντρική κονσόλα και πλήκτρα ελέγχου αφής στο τιμόνι. Μικρό αστερίσκο βάζουμε στο μέγεθος κάποιων ενδείξεων στους πίνακες αυτούς, που δεν είναι ότι καλύτερο για τους πρεσβύωπες.
Σημειώνουμε ότι ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και εξαιρετικά προηγμένα συστήματα, όπως η ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (στοιχείο που μπορεί να σου σώσει τη ζωή σε ένα μακρινό ταξίδι, αποτρέποντας μια ακούσια αποχώρηση από τη λωρίδα κυκλοφορίας – ή και έξοδο από το δρόμο).
Διά ταύτα
Μπορεί να φανεί παράξενο, αλλά αν θα θέλαμε να βάλουμε σε μία σειρά τις εντυπώσεις μας και τα συμπεράσματά μας από την οδήγηση των τριών Α-class, θα λέγαμε ότι αυτή που μας εντυπωσίασε περισσότερο είναι η Α 160! Μπορεί, αυτό να μοιάζει με σχήμα οξύμωρο αλλά το συγκεκριμένο αυτοκίνητο τελικά προσφέρει περισσότερα από αυτό που θεωρητικά φαίνεται να προσφέρει ενώ ταυτοχρόνως έχουμε να κάνουμε με την απολύτως χαμηλότερη τιμή.
Από την άλλη μεριά, η πετρελαιοκίνητη Sedan είναι Βεβαίως μία εξαιρετική επιλογή με την έννοια ότι προσφέρει την απόλυτη ισορροπία επιδόσεων και οικονομίας. Και αν σε αυτό προσθέσουμε και το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ, το οποίο θα λέγαμε ότι προδιαθέτει για επιπλέον αποσκευές και – κατά κάποιον τρόπο - για μεγάλες διαδρομές, έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που είναι ακριβώς αυτό που πρέπει να είναι: ένα οικογενειακό αυτοκίνητο για ασφαλή και οικονομικά ταξίδια.
Την Α200 σε καμία περίπτωση δεν την απορρίπτουμε. Η πιο ισχυρή από την τριάδα των μικρομεσαίων Mercedes που οδηγήσαμε είναι αυτή θα επιλέξει ο πιο ενθουσιώδης οδηγός, αυτός που θέλει κάτι παραπάνω στον τομέα των επιδόσεων και βεβαίως είναι διατεθειμένος να πληρώσει και το αντίστοιχο τίμημα.
Κλείνοντας θα λέγαμε ότι ότι η A-Class δεν είναι μία “γενικώς” προσιτή πρόταση – ούτε άλλωστε η μαμά-Mercedes της λανσάρει ως κάτι τέτοιο. Πρόκειται για ένα πολυτελές αυτοκίνητο που δικαιολογεί την τιμή του όχι μόνο με βάση την ποιότητα κατασκευής που προσφέρει, αλλά και με βάση την υψηλή τεχνολογία που ενσωματώνει. Γιατί είναι αλήθεια ότι, στις μέρες μας, συστήματα υποβοήθησης διαθέτουν πλέον ακόμα και εξαιρετικά προσιτά αυτοκίνητα, μικρότερων κατηγοριών. Ωστόσο την απόδοση των Συστημάτων της Mercedes θα δυσκολευτείτε να τη βρείτετην ποιότητα των ηλεκτρονικών Συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης αλλά και την γενικότερη κατασκευή ποιότητα κατασκευής τους και υπερτερούν του ανταγωνισμού στους τομείς και της εργονομίας και των χώρων
ΥΠΕΡ
Οδική συμπεριφορά, φρένα, χώροι, ποιότητα κατασκευής, εύχρηστο χειροκίνητο (Α160) εξαιρετικό αυτόματο (Α180d) κιβώτιο ταχυτήτων, υψηλής ποιότητας ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης, τιμή βασικής έκδοσης
ΚΑΤΑ
Κόστος επιπλέον εξοπλισμού, μικρή απόσταση από το έδαφος (αφορά τον εμπρός άξονα)
Τεχνικά Χαρακτηριστικά |
||||
Μοντέλο |
Α160 |
Α180d sedan |
A200 |
|
Κυβισμός (cm3) |
1332 |
1461 |
1332 |
|
Ισχύς (PS / rpm) |
109/5000 |
116/4000 |
163/5000 |
|
0-100 km/h |
10,9’’ |
10,7’’ |
8,2’’ |
|
Ταχύτητα (km/h) |
200 |
206 |
225 |
|
Κατ/ση (lit./100 km) |
6,7/5,9* |
5,1/4,4* |
6,7-5,9* |
|
CO2(g/km): |
151-133 |
135-115 |
153-133 |
|
M x Π x Y: |
4.419 (4.549) x 1.796 x 1.440 (1.446)** mm |
|||
Πορτμπαγκάζ: |
370 (420) lit. |
|||
Τιμή: |
€ 22.125 |
€ 30.300 |
€ 32.605 |
|
*Συνολική κατανάλωση και εκπομπές CO2 μεικτού κύκλου (μετρήσεις κατά WLTP), ** Σε παρένθεση στοιχεία για το Sedan Ο βασικός εξοπλισμός της A160 περιλαμβάνει επτά αερόσακους, το σύστημα Dynamic Select, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, Σύστημα υποβοήθησης Crosswind, cruise control, Speed Limit Assist, ενεργό καπό για προστασία πεζών, κλήση έκτακτης ανάγκης & σύστημα υπηρεσιών Mercedes Me, keyless start, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρα βροχής και φώτων, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16” και μεταλλικό χρώμα ή σύστημα πλοήγησης. |
Στην άβυσσο της πολιτικής κρίσης η Γερμανία: Πώς φτάσαμε στη διάλυση του κυβερνητικού συνασπισμού – Πιέσεις σε Σολτς για άμεση προσφυγή στις κάλπες
Μπουρλότο στον ΣΥΡΙΖΑ στο παρά ένα του συνεδρίου: Νέα κόντρα μετά τις καταγγελίες Πολάκη για το πόθεν έσχες Κασσελάκη
Ο Τραμπ δείχνει τις προθέσεις του: Δεν έχουμε άλλη επιλογή από μαζικές απελάσεις μεταναστών
Πομπηία: Εξέταση DNA ανατρέπει τις αφηγήσεις για τους κατοίκους της – Μοναδική ανακάλυψη ερευνητών
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr