Τί αλλάζει στη «συμμαχία» Renault-Nissan-Mitsubishi;
NewsroomΣτην επίσημη ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα η Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance αναφέρεται ότι πραγματοποιείται ένας καταμερισμός δυνάμεων για να προωθηθεί η στρατηγική της τυποποίησης, στο πλαίσιο του οποίου κάποια μοντέλα θα κατασκευάζονται και για τις τρεις εταιρίες συμμαχίας από ένα εργοστάσιο – το πιο αποδοτικό ανά περίπτωση. Το πρόγραμμα αυτό ονομάζεται “leader-follower” και αναμένεται να προσφέρει εξοικονόμηση επενδύσεων έως 40%.
Η πλήρης ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα η Nissan έχει ως εξής:
«Η Nissan Motor Co. Ltd, η Groupe Renault, και η Mitsubishi Motors Corporation, τα μέλη μιας από τις κορυφαίες συμμαχίες αυτοκινήτων στον κόσμο, ανακοίνωσαν σήμερα αρκετές πρωτοβουλίες ως μέρος ενός νέου επιχειρηματικού μοντέλου συνεργασίας για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των τριών συνεργαζόμενων εταιρειών.
Οι εταιρείες μέλη σχεδιάζουν να αξιοποιήσουν τα υπάρχοντα οφέλη της Συμμαχίας σε τομείς όπως η κοινή αγορά υλικών και εξαρτημάτων, αξιοποιώντας τις αντίστοιχες ηγετικές θέσεις τους και τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα τους, για να υποστηρίξουν την ανάπτυξη των λοιπών εταίρων - συνεργατών τους.
“Η Συμμαχία είναι μια μοναδική στρατηγική και επιχειρησιακή συνεργασία στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας και μας δίνει ισχυρό πλεονέκτημα στο συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο τοπίο των αυτοκινήτων”, δήλωσε ο Jean-Dominique Senard, Πρόεδρος του Επιχειρησιακού Συμβουλίου της Συμμαχίας. “Το νέο επιχειρηματικό μοντέλο θα επιτρέψει στη Συμμαχία να αξιοποιήσει στο έπακρο το ενεργητικό και τις επιχειρησιακές δυνατότητες της κάθε εταιρείας, βασιζόμενο στις αντίστοιχες κουλτούρες και στην κληρονομιά τους. Οι τρεις εταιρείες της Συμμαχίας θα καλύπτουν όλες τις κατηγορίες και τις τεχνολογίες οχημάτων, σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, προς όφελος κάθε πελάτη, αυξάνοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητά τους, τη βιώσιμη κερδοφορία και την κοινωνική και περιβαλλοντική ευθύνη."
Οι ηγέτες των τριών εταιρειών, ενέκριναν τις αρχές του συστήματος “leader – follower” για οχήματα, στο οποίο θα συνεργαστούν :
- Για να προωθηθεί περαιτέρω η στρατηγική τυποποίησης της Συμμαχίας, από πλατφόρμες σε αμαξώματα.
- Ανά τμήμα προϊόντος, με επικέντρωση σε ένα “όχημα - μήτρα” (leader αυτοκίνητο) και με “οχήματα – αδέλφια” που θα κατασκευάζει η ηγέτιδα εταιρεία, με την υποστήριξη των υπολοίπων μελών της Συμμαχίας.
- Για τη διασφάλιση ότι τα οχήματα του “leader” και των “followers” για κάθε εμπορικό σήμα, θα παράγονται χρησιμοποιώντας την πιο ανταγωνιστική εγκατάσταση, συμπεριλαμβανομένης της ομαδοποίησης της παραγωγής, όπου απαιτείται.
- Για την συνέχεια στην κοινή χρήση προϊόντων σε ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, μια κατηγορία όπου το μοντέλο “leader-follower” έχει ήδη εφαρμοστεί.
Το πρόγραμμα leader-follower αναμένεται να προσφέρει εξοικονόμηση επενδύσεων έως και 40% για οχήματα που εντάσσονται πλήρως στο σύστημα. Αυτά τα οφέλη αναμένεται να προκύψουν εκτός από τις συμβατικές συνέργειες, που ήδη τρέχουν σήμερα.
Η Συμμαχία ενέκρινε επίσης την αρχή της ονομασίας διαφορετικών τμημάτων της Υφηλίου ως “περιοχών αναφοράς”, με κάθε εταιρεία να επικεντρώνεται στις βασικές της περιοχές, με στόχο να καταστεί από τις πιο ανταγωνιστικές και να χρησιμεύσει ως σημείο αναφοράς για τις άλλες, προκειμένου και αυτές να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Σύμφωνα με αυτό το μέρος του προγράμματος, η Nissan θα είναι η “εταιρεία αναφοράς” στην Κίνα, τη Βόρεια Αμερική και την Ιαπωνία, η Renault στην Ευρώπη, τη Ρωσία και τη Βόρειο Αμερική, ενώ η Mitsubishi στις χώρες του ASEAN και την Αυστραλία.
Με την κάθε εταιρεία να γίνεται “εταιρεία αναφοράς” στις αντίστοιχες περιοχές, οι ευκαιρίες για συνέργειες θα αυξηθούν, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί ο επιμερισμός του σταθερού κόστους, αλλά και η μόχλευση του ενεργητικού της κάθε εταιρείας."
Με αυτόν τον τρόπο η Συμμαχία προβλέπει ότι μέχρι το 2025 όλα τα μοντέλα της θα παράγονται με το σχήμα "leader-follower"
"Όσον αφορά την αποδοτικότητα της τεχνολογίας, τα μέλη της Συμμαχίας θα συνεχίσουν την κεφαλαιοποίηση των υπαρχόντων στοιχείων του ενεργητικού τους, για να διασφαλίσουν ότι κάθε εταιρεία - μέλος θα συνεχίσει να μοιράζεται την επένδυση σε πλατφόρμες, κινητήρες και τεχνολογίες. Αυτή η κοινή χρήση έχει αποδείξει την αποτελεσματικότητά της στην ανάπτυξη κινητήρων και πλατφορμών, με απτά παραδείγματα την επιτυχή υιοθέτηση της πλατφόρμας CMF-B για το Nissan Juke και το Renault Clio, καθώς και της πλατφόρμας αυτοκινήτων kei για το Nissan Dayz. Οι πλατφόρμες CMF-C / D και CMF-EV θα ακολουθήσουν σύντομα.
Το πρόγραμμα leader-follower θα επεκταθεί από τις πλατφόρμες και τους κινητήρες σε όλες τις βασικές τεχνολογίες, ως ακολούθως:
- Αυτόνομη οδήγηση: Nissan
- Τεχνολογίες συνδεδεμένων αυτοκινήτων: η Renault αναλαμβάνει τις πλατφόρμες που βασίζονται σε Android και η Nissan την Κίνα
- Ε-body, o πυρήνας της ηλεκτρικής-ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής: Renault
- e-PowerTrain (ePT): CMF-A/B ePT - Renault; CMF-EV ePT – Nissan
- PHEV (plug in υβριδικά) κατηγορίας C/D: Mitsubishi
Αυτό το νέο επιχειρηματικό μοντέλο θα επιτρέψει στις εταιρείες - μέλη να αξιοποιήσουν στο έπακρο την πείρα και την ανταγωνιστικότητά τους για να ενισχύσουν τη Συμμαχία στο σύνολό της, σε ένα ριζικά μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον αυτοκινήτων.»
- Σοκαριστικό βίντεο από το Ηράκλειο: Ο οδηγός γκαζώνει και σκοτώνει την 36χρονη με ασύλληπτη ταχύτητα – Ομολόγησε ότι έστησε καρτέρι θανάτου
- Τάσεις MRB: Η διαφορά ΝΔ με ΠΑΣΟΚ – Κυριαρχούν ο φόβος, οργή και απαισιοδοξία – Τι πιστεύουν για την επανεκλογή Τραμπ
- Πώς έφτασαν στα ίχνη του 29χρονου εκτελεστή του Κιρίλοφ - Το αυτοκίνητο που νοίκιασε
- Παντρεύτηκε για δεύτερη φορά η Αντριάνα Λίμα - Το προφίλ του συζύγου της