Συγκριτικό: Αυτά είναι τα πιο 4 πιο "φρέσκα" compact SUV
NewsroomΜε διαστάσεις και χώρους που τους επιτρέπουν να ανταγωνίζονται ευθέως τα αυτοκίνητα της πάλαι ποτέ κραταιάς μικρομεσαίας κατηγορίας (segment-C) τα SUV και crossover μοντέλα της θεωρητικά μικρότερης κατηγορίας (segment B-SUV) κατάφεραν το 2019 να κατακτήσουν το 12,74% της αγοράς, με 14.537 κομμάτια, που κατανέμονται ανά κατασκευαστή με βάση τον πίνακα που παραθέτουμε. Ήταν γενικώς μια αρκετά καλή χρονιά για την αγορά του αυτοκινήτου που μέχρι την εμφάνιση του κορωνοϊού έδειχνε να ανεβαίνει κάθε χρόνο αργά, αλλά σταθερά, φτάνοντας πέρυσι τις 114.109 ταξινομήσεις.
Έχουν λοιπόν ήδη κατακτήσει ένα σημαντικό της αγοράς – αν και το θέμα δεν είναι που έφτασαν πέρυσι τα B-SUV, αλλά το που μπορούν να φτάσουν. Και στο σημείο αυτό μπορεί κανείς να παραθέσει τις πωλήσεις της κατηγορίας B-SUV πριν από 2 μόλις χρόνια, το 2017, όταν για πρώτη φορά ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) δημιούργησε υποκατηγορίες SUV σε όλα τα μέχρι και το 2016 υπάρχοντα segments. Λοιπόν, το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι πωλήσεις στην B-SUV κατηγορία έφτασαν τότε τις μόλις 6.019, ποσότητα που αντιστοιχούσε στο 6,83% του συνόλου των πωλήσεων.
Το πού πηγαίνει η αγορά είναι προφανές, εμείς οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι με αφορμή την αναλυτική δοκιμή του νεοφερμένου Peugeot 2008, επιχειρούμε μια μίνι παράθεση/σύγκριση του μοντέλου αυτού με τα τρία πιο «φρέσκα» SUV της ελληνικής αγοράς. Στον πίνακα των πωλήσεων βλέπετε σχεδόν το σύνολο της κατηγορίας, αλλά πρέπει να διευκρινίσουμε ότι δεν μπορούν να θεωρηθούν όλα αυτά τα μοντέλα ανταγωνιστικά μεταξύ τους (πχ. δεν έχει κανένα νόημα να συγκρίνεις ένα Audi Q2 με ένα Dacia Sandero, καθώς απευθύνονται σε εντελώς διαφορετικό κοινό)
Αντιθέτως τα τρία «δικά μας» μικρά SUV, δηλαδή το Ford Puma 1.0 Ecoboost mHEV, το Nissan Juke 1.0 DIG-T 6MT και το Renault Captur 1.3 TCe 130hp είναι σαφέστατα ανταγωνιστικά μεταξύ τους, αλλά και με τo Peugeot 2008 1.2 Puretech S&S 130. H απάντηση στην ερώτηση τί επιλέγει κανείς επιδέχεται πολλές απαντήσεις, καθώς και στις τέσσερις περιπτώσεις έχουμε να κάνουμε με εξαιρετικά αξιόλογα αυτοκίνητα χωρίς ουσιαστικά μειονεκτήματα. Αναμφίβολα το Nissan Juke δίνει τη δυνατότητα να «μπεις» στην κατηγορία με λιγότερα χρήματα, το Renault Captur επιχειρεί να επιβεβαιώσει ότι είναι «πιο αυτοκίνητο» από τ’ άλλα, το Ford Puma δεν μπορεί παρά να επικεντρωθεί στον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα και στον πλούσιο εξοπλισμό, ενώ το Peugeot 2008 καταφέρνει να είναι ταυτοχρόνως διασκεδαστικό, αλλά και εξαιρετικά ισορροπημένο.
2019 / Πωλήσεις κατηγορίας B‐SUV: 14.537 (12,74% της αγοράς) | ||
VOLKSWAGEN T‐ROC | 1.699 | 11,69% |
SUZUKI VITARA | 1.553 | 10,68% |
HYUNDAI KONA | 1.372 | 9,44% |
PEUGEOT 2008 | 1.227 | 8,44% |
AUDI Q2 | 1.001 | 6,89% |
SEAT ARONA | 981 | 6,75% |
KIA STONIC | 893 | 6,14% |
VOLKSWAGEN T‐CROSS | 871 | 5,99% |
CITROEN C3 AIRCROSS | 857 | 5,90% |
OPEL CROSSLAND X | 713 | 4,90% |
RENAULT CAPTUR | 696 | 4,79% |
FORD ECOSPORT | 692 | 4,76% |
FIAT 500X | 551 | 3,79% |
DACIA SANDERO | 438 | 3,01% |
JEEP RENEGADE | 402 | 2,77% |
SKODA KAMIQ | 181 | 1,25% |
OPEL MOKKA X | 155 | 1,07% |
NISSAN JUKE | 126 | 0,87% |
MAZDA CX‐3 | 63 | 0,43% |
DS3 CROSSBACK | 43 | 0,30% |
Ford Puma 1.0 Ecoboost mHEV
Με design που για κάποιους παραπέμπει σε… Porsche - και το οποίο συνδυάζεται με αρκετές πρακτικές λύσεις στο εσωτερικό (όπως ο έξτρα χώρος κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών) οι οποίες αυξάνουν την λειτουργικότητα, το μικρό SUV της Ford καταφέρνει να προσφέρει άνω του μέσου όρου οδική συμπεριφορά και τη λεγόμενη «αίσθηση» στον οδηγό, για την οποία διακρίνονται όλα τα μοντέλα της εταιρίας. Υπερεπαρκής ο μικρός τούρμπο κινητήρας Ecoboost, που εφοδιασμένος με mild hybrid τεχνολογία 48V προσφέρει ανταγωνιστικές επιδόσεις (0-100 km/h: 9,8’’, ταχύτητα: 191 km/h) και λογική κατανάλωση (5,5 l/100 km [wltp]). Στην τιμή – που με βάση τον εξοπλισμό κρίνεται η πιο συμφέρουσα - περιλαμβάνονται αυτόματος κλιματισμός, 5 Drive Modes, σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής 8” κλπ. Προστιθέμενη αξία η 8ετής εργοστασιακή εγγύηση.
• 999 cm3/125 PS. M x Π x Y: 4186 x 1805 x 1554 mm, Πορτμπαγκάζ: 401 (+80) λίτρα, Τιμή: 20.097 €, “titanium”
Nissan Juke 1.0 DIG-T 6MT
Εμφανώς μεγαλύτερη από τον προκάτοχό της η δεύτερη γενιά του μοντέλου προσφέρει ανταγωνιστικούς χώρους, αναβαθμισμένη ποιότητα και αρκετές δυνατότητες εξατομίκευσης (με διχρωμίες μέσα-έξω) συνδυασμένες με τιμές που ξεκινούν από χαμηλά, γεγονός που αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ενώ η έκδοση Accenta των 18.900 € αποτελεί τη χρυσή τομή (clima, κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη 8’’ κ.ά.). Με μία ελάχιστη υστέρηση ως προς την ισχύ σε σχέση με τους αντιπάλους των σχεδόν 130 ίππων, το νέο Juke είναι αρκετά γρήγορο (0-100 km/h σε 10,4’’, ταχύτητα 180 km/h), ενώ η εκπολιτισμένη ανάρτησή του συνδυάζει με ενδιαφέροντα τρόπο την άνεση των επιβατών με το σωστό «κράτημα». Στον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων προηγμένα συστήματα όπως τα Intelligent Emergency Braking με αναγνώριση πεζών & δικυκλιστών, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας με λειτουργία παρέμβασης, αναγνώριση οδικών σημάτων κλπ.
• 999 cm3/117 PS. M x Π x Y: 4210 x 1800 x 1595 mm, Πορτμπαγκάζ: 422 λίτρα, Τιμή: 17.900 €, “energy”
Renault Captur 1.3 TCe 130hp
Το Captur 2ης γενιάς, αποτελεί την πλέον πρόσφατη είσοδο μικρού SUV στην ελληνική αγορά, έρχεται με μία πολύ καλή επίδοση στα τεστ ασφαλείας του Euro NCAP, καλύπτεται δε από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών και 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια. Διαθέτει τον μοναδικό τετρακύλινδρο κινητήρα μεταξύ των «νεοφερμένων» μικρών SUV, που εξασφαλίζει καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,6’’, ταχύτητα 195 km/h) συνδυασμένες με τη γνωστή ασφαλή οδική συμπεριφορά που χαρακτηρίζει τα όλα τα Renault. Μεγαλύτερο σε διαστάσεις και πιο ευρύχωρο από τον προκάτοχό του διαθέτει μεγάλο και μεταβλητό πορτ-μπαγκάζ (το πίσω κάθισμα μετακινείται μπρος-πίσω κατά 16 εκ.). Ενώ με το 80% των πωλήσεων του προκατόχου του να είναι δίχρωμες εκδόσεις, το νέο Captur προσφέρει άφθονες επιλογές εξατομίκευσης, με 11 χρώματα για το αμάξωμα και 5 για την οροφή.
• 1333 cm3/130 PS. M x Π x Y: 4227 x 1797 x 1576 mm, Πορτμπαγκάζ: 422-536 λίτρα, Τιμή: 20.800 €, “expression”
- ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
- ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
- Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
- Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά