BMW X6 Xdrive 30D: το premium SUV των μεγάλων ταξιδιών (δοκιμή)
Νίκος ΛουπάκηςΠολυτελές ταχύπλοο. Αυτός ο χαρακτηρισμός ταιριάζει ίσως καλύτερα από κάθε άλλον στο θηριώδες και απίστευτα εντυπωσιακό, και λόγω όγκου, και λόγω design, Coupe SUV της BMW. Ένα αυτοκίνητο που σε προδιαθέτει θετικά από την πρώτη στιγμή που παίρνει μπρος ο εξακύλινδρος - σε σειρά – diesel, ο οποίος καταφέρνει με το ευχάριστο «γουργουρητό» του να δημιουργήσει ένα τέτοιο ηχητικό περιβάλλον, που σε κάνει να νομίζεις ότι ακούς όντως ένα πολυτελές ταχύπλοο, την ώρα που ετοιμάζεται να αναπτύξει ταχύτητα σε ήρεμα νερά. Και αυτή η αίσθηση σου δημιουργεί μιαν απίστευτη αυτοπεποίθηση.
Αθόρυβα γρήγορη
Μπορεί στην γκάμα της BMW να υπάρχουν αρκετοί εξαιρετικοί, μεγαλύτερου κυβισμού και ισχυρότεροι κινητήρες, ωστόσο αυτός ο τρίλιτρος πετρελαιοκινητήρας χάρη στη θηριώθη του ροπή (620 Nm/2000-2500 rpm) μπορεί και μετατρέπει σε βολίδα το 2.185 κιλών αυτοκίνητο. Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να πατήσει το γκάζι για να διαπιστώσει - πολύ γρήγορα – ότι μπορεί να κινείται ήδη με 200 km/h την ώρα πιστεύοντας ότι δεν έχει ξεπεράσει τα 120! Τέτοιο είναι το αίσθημα ευστάθειας που αποπνέει η X6.
Είναι φανερό, λοιπόν, ότι η Χ6 είναι φτιαγμένη για ταξίδια μακρινά και… αθόρυβα, αφού πέρα από την πολύ καλή ηχομόνωση, στην εξάλειψη του θορύβου συμβάλλει και η εξαιρετική αεροδυναμική, με άφθονα βοηθήματα σε διάφορα σημεία του αμαξώματος. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι αυτή η BMW είναι φτιαγμένη μόνο για ευθείες… Τα πάντα εξαρτώνται από τις διαθέσεις του οδηγού. Βεβαίως το βάρος του αυτοκινήτου είναι μεγάλο, ωστόσο τα τεράστια λάστιχα συνεργάζονται άψογα με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση για να σου επιτρέψουν να κινηθείς γρήγορα και στις στροφές, βασιζόμενος και στην πολύ καλή λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, που καθιστά σχεδόν περιττές τις χειροκίνητες αλλαγές. Όλα αυτά συμβαίνουν χωρίς η κατανάλωση να εκτοξεύεται στα ύψη, αφού οι τιμές που είδαμε εμείς ήταν της τάξης των 10 λίτρων / 100 χλμ.
Υψηλή τεχνολογία
Στον τομέα αυτόν ερχόμαστε αντιμέτωποι με ένα σωρό συστήματα υποβοήθησης οδήγησης – και όχι μόνον - που χρειάζεσαι κανονικό σεμινάριο για να τα μάθεις να τα χειρίζεσαι. Μεταξύ αυτών που είδαμε και χρησιμοποιήσαμε ξεχωρίζουμε το σύστημα που σε κρατά στη λωρίδα κυκλοφορίας – προσέξτε, όχι αυτό που σου επαναφέρει στην πορεία σου αν ξεχαστείς και πατήσεις τη διαχωριστική γραμμή, αλλά αυτό που σε κρατά στο κέντρο της λωρίδας και σου επιτρέπει να έχεις τα χέρια σου απλώς ακουμπισμένα επάνω στο τιμόνι, αναλαμβάνοντας το ίδιο τον έλεγχο του συστήματος διεύθυνσης. Είναι ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, το οποίο φροντίζει να διατηρεί ταυτοχρόνως και την επιθυμητή ταχύτητα. Οπότε δεν χρειάζεται ούτε να πατάς γκάζι, ενώ αν πλησιάσεις κάποιο προπορευόμενο αυτοκίνητο επιβραδύνει μόνο του, φροντίζοντας να κρατήσει μία απόσταση ασφαλείας. Τι άλλο να ζητήσει κανείς σε ένα μακρινό ταξίδι;
Οι χώροι είναι απλώς τεράστιοι, ενδεχομένως ίσως λίγο μικρότεροι απ’ ότι περιμένεις με βάση τον όγκο αυτοκινήτου – πάντως σε κάθε περίπτωση, όσο ψηλός και αν είσαι, στο πίσω κάθισμα κάθεσαι… σταυροπόδι, με άφθονο αέρα για το κεφάλι σου. Τεράστιο είναι επίσης και το πορτμπαγκάζ. Βασικό χαρακτηριστικό του πολυτελέστατου «σαλονιού» είναι ότι σε πείθει με τα εξαιρετικής ποιότητας υλικά κατασκευής, αφήνοντας τα high tech αξεσουάρ να ενισχύσουν αυτήν την αίσθηση. Και το μόνο που λείπει από έναν επιβάτη είναι κάτι που θα χαρακτηρίζαμε αστείο: οι χειρολαβές στην οροφή, που σε βοηθούν να κρατιέσαι στις στροφές (υποθέτουμε η έλλειψη οφείλεται στην παρουσία της ηλεκτρικής ηλιοροφής.
Μια ιδιαίτερη προσέγγιση
Η X6 Xdrive 30d είναι φανερό ότι απευθύνεται – και λόγω της τιμής της, αλλά και λόγω των χαρακτηριστικών της – σε ένα ιδιαίτερο κοινό, σε ανθρώπους που του αρέσει να οδηγούν ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο με πολλαπλές δυνατότητες, ανθρώπους για τους οποίους ο πλεονάζων όγκος δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα. Μην ξεχνάτε επίσης ότι έχουμε να κάνουμε με ένα κανονικότατο SUV, ένα αυτοκίνητο που χάρη και στην τετρακίνηση μπορεί να βγει με μία στοιχειώδη άνεση στο χώμα. Ένα αυτοκίνητο που προσφέρει ένα εξαιρετικά άνετο ταξίδι σε επιβάτες και οδηγό – με τον τελευταίο να είναι ο μεγάλος κερδισμένος, είτε θελήσει να μετακινηθεί ξεκούραστα και χωρίς άγχος είτε θελήσει να οδηγήσει πραγματικά!
ΥΠΕΡ
Οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός, ηχομόνωση, χώροι, τεχνολογία
ΚΑΤΑ
Τιμόνι που δεν «κόβει» αρκετά, στενό πίσω παρμπρίζ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (cm3) | 2.993 |
Ισχύς (PS / rpm) | 249/4000 |
0-100 km/h | 6,5’’ |
Ταχύτητα (km/h) | 249 |
Κατ/ση*(lit./100 km) | 6,6-6,1 |
Εκπομπές CO2* | 172-159 |
M x Π x Y (mm) | 4935 x 2004 x 1696 |
Πορτμπαγκάζ (lit.) | 580 / 1530 |
Τιμή** | € 104.900 |
*Κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, στον μικτό κύκλο δοκιμών WLTP. Ρεζερβουάρ καυσίμου: 80 λίτρα | |
**Βασική έκδοση |
Φωτογραφίες: Νίκος Λουπάκης
- Επίθεση σε χριστουγεννιάτικη αγορά στη Γερμανία: Σαουδάραβας γιατρός ο δράστης – Υποστηρικτής του AfD και θαυμαστής του Μασκ
- Δύο χρόνια μετά και με οικονομικές «πληγές» στην τοπική κοινωνία, ανοίγει ξανά το χιονοδρομικό κέντρο Περτουλίου
- Σε πριμ... έγκαιρης καθυστέρησης μετατρέπεται το πριμ έγκαιρης παράδοσης: Η επέκταση του Τραμ και οι παρατάσεις 409 ημερών
- Από πού συμφέρει να ψωνίσετε για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι; Οι τιμές σε Βαρβάκειο και σούπερ μάρκετ