Δοκιμή: Ford Kuga 1.5 Ecoboost 150 PS. Διεκδικητής της κορυφής
Νίκος ΛουπάκηςΠριν από πολύ λίγο καιρό είχαμε την πρώτη, διαδικτυακή μας επαφή με τον εντελώς νέο εκπρόσωπο της Ford, στο χώρο των «μεσαίων» SUV ή αν θέλετε «C-SUVs», το ολοκαίνουργιο Ford Kuga. Πρόκειται για ένα μοντέλο που για να διεκδικήσει το δικό του μερίδιο από την πίτα των C-SUVs θα πρέπει να αντιπαρατεθεί με τους κυρίαρχους των πωλήσεων Nissan Qashqai, Toyota C-HR και Peugeot 3008, αλλά και άλλες πολύ αξιόλογες προτάσεις όπως τα Kia Sportage, Hyundai Tucson, Citroen C5 Aircross, VW Tiguan, Skoda Karoq κλπ. Είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της αγοράς, που μεγαλώνει χρόνο με το χρόνο τείνοντας να εκμηδενίσει τα παραδοσιακά μεσαία σεντάν - μια μεγάλη κατηγορία, η οποία (αν συμπεριληφθούν τα premium μοντέλα Mercedes GLA, BMW X1 και X2, Volvo XC40 κ.ά.) αντιστοιχεί στο 18,25% των πωλήσεων.
Απέναντι σε αυτόν τον δύσκολο ανταγωνισμό το νέο Ford Kuga έρχεται να αντιπαρατεθεί προσφέροντας μεγαλύτερους χώρους από τον προκάτοχό του (είναι κατά 44 mm μεγαλύτερο σε πλάτος και κατά 89 mm μεγαλύτερο σε μήκος), αναγκαστικά θα λέγαμε ένα αναβαθμισμένο και εμπλουτισμένο τεχνολογικό πακέτο με στάνταρ προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, αλλά και υψηλού επιπέδου συνδεσιμότητα, ενώ ταυτοχρόνως υπόσχεται και ένα άλλο επίπεδο πολιτισμού.
«Ισοπεδώνοντας» όγκο και βάρος
Η αλήθεια είναι ότι μπαίνοντας στο Kuga, η αίσθηση του όγκου – και η συνεπακόλουθη αίσθηση του βάρους - που σου δημιουργείται δεν σε προϊδεάζει για κάτι σβέλτο, έστω και αν έχεις υπόψη σου πως κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ένας κινητήρας – και μάλιστα τούρμπο - 150 ίππων. Ένας τρικύλινδρος, υπετροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας κατασκευασμένος εξ’ ολοκλήρου από αλουμίνιο και εφοδιασμένος με όλα τα καλά της σύγχρονης τεχνολογίας: συνδυασμό άμεσου και έμμεσου ψεκασμού καυσίμου, διπλό μεταβλητό χρονισμό, τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων υπό μερικό φορτίο για μείωση της κατανάλωσης κλπ.
Ενώ λοιπόν έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε ένα μεγάλο και κατ’ επέκταση βαρύ αυτοκίνητο στην πράξη το πώς ξεκινάς και το πώς φρενάρεις σε παραπέμπουν σε κάτι μικρότερο. Η αντίδραση του κινητήρα στις εντολές του δεξιού σου ποδιού είναι άμεση, ο τρόπος που το Kuga επιταχύνει εν κινήσει στα όρια του εντυπωσιακού, ενώ σύμμαχος του οδηγού σε κάθε περίπτωση είναι το απίστευτα εύχρηστο και ευχάριστο στη χρήση κιβώτιο ταχυτήτων. Πρόκειται για ένα εξάρι χειροκίνητο σανσμάν που σου επιτρέπει να κατεβάζεις ταχύτητα εύκολα και να ανεβάζεις πανεύκολα – οπότε με μεγάλη ευκολία μπορείς να επιβραδύνεις με τον κινητήρα σε μια γρήγορη διαδρομή σου σε ένα δρόμο με στροφές, σε μία ορεινή περιοχή, ενώ το ίδιο ισχύει και όταν θέλεις να προσπεράσεις.
Αρχικά, το Kuga σε κάνει να πιστεύεις ότι έχεις να κάνεις, λίγο-πολύ, με κάτι ας πούμε «χαλαρό» - στην πράξη βέβαια αποδεικνύεται πώς όταν ανεβάζεις ρυθμό η ανάρτηση του «μαλακού» μέχρι τότε αυτοκινήτου μεταμορφώνεται και αρχίζει να ελέγχει τις κινήσεις του αμαξώματος αποτελεσματικά. Τότε αντιλαμβάνεσαι ότι το Kuga δεν «πλέει» όπως θα περίμενες με βάση το ότι στην καθημερινή οδήγηση το αυτοκίνητο είναι πολύ άνετο και το φιλτράρισμα που προσφέρει απέναντι στις όποιες λακκούβες, μεγάλες και μικρές, συναντάς στο δρόμο σου, αποτελεσματικότατο.
Υπό πίεση, λοιπόν, βλέπεις ότι ενώ το αυτοκίνητο δεν είναι σπορ και δεν έχει φτιαχτεί για να προσφέρει την άπειρη οδηγική απόλαυση, κινείται αξιοπρεπέστατα και μπορείς να ανεβάσεις ρυθμό χωρίς να νιώθεις ότι θα σε προδώσει. Βεβαίως είναι ένα ψηλό και βαρύ αυτοκίνητο, αλλά ότι κάνει το κάνει προοδευτικά και όταν έρθει η ώρα θα σε προειδοποιήσει με τα λάστιχα που θα αρχίσουν σιγά-σιγά να σου… μιλάνε με τον τρόπο τους και να σου λένε ότι εντάξει, μέχρι εδώ!
Προφανώς λοιπόν το Kuga δεν έχει τη ελαφρώς σπορ αίσθηση του Puma, είναι αλλιώς «στημένο», είναι εντέλει ένα μεγάλο οικογενειακό SUV το οποίο όμως μπορεί να κινηθεί αξιοπρεπέστατα και όταν λέμε αξιοπρεπέστατα εννοούμε γρήγορα! Όλα αυτά με την ένδειξη στο trip computer να μην είναι τέτοια που να σου δημιουργεί το χαμόγελο της αισιοδοξίας στο πρόσωπο, αλλά να κυμαίνεται σε λογικά πλαίσια, γύρω στα 9,0 λίτρα/100 km σε μικτή χρήση στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας, αφήνοντας όμως την υπόσχεση για κάτι αρκετά χαμηλότερο στο ταξίδι.
Κορυφαίοι χώροι, υψηλή ποιότητα
Η ποιότητα κατασκευής είναι κάτι που σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή. Το νιώθεις ότι σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο έχει γίνει ένα μεγάλο βήμα. Καταρχάς, υπάρχουν παντού μαλακά υλικά που δημιουργούν την αίσθηση της ποιότητας, ενώ το ταμπλό με τη συγκεκριμένη διαμόρφωσή του την… ενισχύει!
Από κει και πέρα δεν παύεις να έχεις μια συνεχή αίσθηση άνεσης, αυτήν που σου δημιουργεί ο μεγάλο σαλόνι. Πρόκειται για μια αίσθηση ευρυχωρίας πηγάζει από το γεγονός ότι γενικά κάθεσαι άνετα και μπρος, και πίσω όπου συνήθως δημιουργούνται προβλήματα – όχι όμως στο Kuga που προσφέρει πραγματικά άφθονο χώρο (δεν θα διακινδυνεύαμε κάτι αν λέγαμε ότι προσφέρει κορυφαίο «αέρα») για τα γόνατα και το κεφάλι των πίσω επιβατών.
Η ευρυχωρία που χαρακτηρίζει το νέο Ford Kuga δεν είναι άσχετη με το γεγονός ότι αυτό είναι κατά 44 mm μεγαλύτερο σε πλάτος, κατά 89 mm μεγαλύτερο σε μήκος, ενώ η μείωση του ύψους κατά 6 mm συνέβαλε στη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης κατά 4,5%.
Σημειώστε ότι το μεγάλο στοίχημα σε σχέση με τους χώρους είναι πάντα στο πίσω κάθισμα και εδώ φαίνεται ότι η Ford τα πήγε μία χαρά. Στην περίπτωσή μας ο χώρος είναι απίστευτος, αφού στο πίσω κάθισμα καθώς άτομα που φλερτάρουν στο ύψος με το 1,90 κάθονται κυριολεκτικά σταυροπόδι - ενδεχομένως μιλάμε για τον κορυφαίο χώρο της κατηγορίας. Αξιοζήλευτο είναι και το εσωτερικό πλάτος, ενώ ένα άλλο μεγάλο προσόν είναι και γεγονός ότι το πίσω κάθισμα - το οποίο μάλιστα είναι χωρισμένο σε δύο μέρη, σε μία διάταξη περίπου 2/3-1/3 και η βάση, και η πλάτη - πηγαινοέρχεται μπρος πίσω και μπορεί με αυτό τον τρόπο να αυξήσεις περαιτέρω το ήδη μεγάλο πορτμπαγκάζ των 475 λίτρων, που με την μετακίνηση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει μέχρι τα 645 λίτρα.
Ενώ οφείλουμε επίσης να πούμε ότι η γενικότερη χωροταξική διαμόρφωση, με θήκες για μικρότερα και μεγαλύτερα αντικείμενα που υπάρχουν και στις πόρτες, και στην κονσόλα είναι εξαιρετική. Και αν θέλαμε να γκρινιάξουμε λίγο θα, λέγαμε ότι θα θέλαμε στις πλευρικές θήκες στις πόρτες να χωράει και μεγάλο μπουκάλι νερό (χωράνε μόνο μικρά). Πάντως οι ποτηροθήκες είναι «αποτελεσματικές», ενώ υπάρχει επίσης χώρος για μικροπράγματα ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα.
Η μεγάλη και ευκρινής έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, σηματοδοτεί τη σημαντική αναβάθμιση στον τομέα του infotainment, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Εργονομικές επιλογές
Μία ακόμα παρατήρηση έχει με τη νέα πατέντα της Ford, την μαλακή, εύκαμπτη εταζέρα με την οποία δεν χρειάζεται να ασχοληθείς κάθε φορά που ανοίγεις τη μεγάλη Πέμπτη πόρτα για να βάλεις (ή να βγάλεις) κάτι στο πορμπαγκάζ, καθώς αυτή αποτραβιέται/αποσύρεται προς τα πάνω μαζί με την πόρτα και σε αφήσει να φορτώσεις τα πράγματα με την ησυχία σου. Εξαιρετική ομολογουμένως ιδέα, καθώς έτσι δεν υπάρχει περίπτωση να χτυπήσεις ποτέ το κεφάλι σου σε αυτήν και βεβαίως δεν έχεις ποτέ το πρόβλημα τί θα την κάνεις αν την αφαιρέσεις, όταν ο όγκος των αποσκευών είναι πιο πάνω από το όριό της. Βλέπετε, έχει την ιδιότητα λόγω του ότι είναι εύκαμπτη να παίρνει το σχήμα των αποσκευών.
Και επειδή τίποτα δεν είναι τέλειο καμιά φορά αυτή μπορεί να μην εφάπτεται καλά, γύρω-γύρω στα τοιχώματα, αφήνοντας ένα πολύ μικρό κενό, από το οποίο ένα αδιάκριτο μάτι που θα «πήγαινε ψάχνοντας» θα μπορούσε να δει τί υπάρχει στο χώρο φόρτωσης. Πάντως ενδέχεται η συγκεκριμένη ατέλεια να αφορούσε την συγκεκριμένη εταζέρα, του δικού μας Kuga, καθώς όταν είχαμε οδηγήσει το Puma, η αντίστοιχη εταζέρα δεν παρουσίαζε αυτό το πρόβλημα.
Η παντελής έλλειψη ρεζέρβας, τώρα, – και μάλιστα τη στιγμή που υπάρχει χώρος για ρεζέρβα ανάγκης - είναι βέβαια ένα ερωτηματικό (αντ’ αυτής υπάρχει ένα κιτ επισκευής τροχού). Και όσο αν αυτό, στις μέρες μας, είναι κάτι που συνηθίζεται, δεν είναι και ότι καλύτερο για ένα SUV.
Η ορατότητα προς τα πίσω δεν είναι ότι το καλύτερο (και αυτό είναι κάτι που ισχύει λίγο-πολύ με όλα τα μοντέλα της κατηγορίας). Σε αντιστάθμισμα υπάρχει ένα πολύ καλό ραντάρ παρκαρίσματος, με αισθητήρες εμπρός-πίσω που σαφώς διευκολύνει τα πράγματα και σου λύνει τα χέρια επιτρέποντάς σου να παρκάρεις χωρίς πρόβλημα. Ωστόσο δεν θα λέγαμε όχι και σε μια κάμερα οπισθοπορείας, ως ένα επιπλέον βοήθημα, αλλά και έτσι πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεις.
Εν κατακλείδι
Ο πίνακας του εξοπλισμού έρχεται να επιβεβαιώσει τον χαρακτηρισμό ολοκληρωμένο και ισορροπημένο που ήδη χρησιμοποιήσαμε για το νέο Ford Kuga. Δεν αποτελεί την απολύτως φθηνότερη πρόταση της αγοράς, είναι όμως ένα ποιοτικό πακέτο από το οποίο δεν λείπει τίποτα. Ένα ιδιαίτερα πολιτισμένο SUV με χώρους – χαρά του οικογενειάρχη και οδική συμπεριφορά που δεν θα δυσαρεστήσει τους απαιτητικούς…
Σημαντικό, τέλος, – και ενδεικτικό βεβαίως της εμπιστοσύνης με την οποία περιβάλλει το νέο της μοντέλο η Ford – είναι το γεγονός ότι το νέο Kuga καλύπτεται από 8ετή εργοστασιακή εγγύηση, ενώ, επιπλέον, προσφέρεται με χρηματοδότηση “My Kuga” της Ford Finance με προκαταβολή από 0%, έως 84 δόσεις, και επιτόκιο 1% - 5,99%
ΥΠΕΡ
Ποιότητα κατασκευής, Κορυφαίοι χώροι, Άνεση ανάρτησης, Οδική συμπεριφορά, Επιδόσεις-Απόδοση κινητήρα, Εύχρηστο κιβώτιο, Πλούσιος εξοπλισμός
ΚΑΤΑ
Ορατότητα προς τα πίσω, έλλειψη ρεζέρβας
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Ford Kuga 1.5 Ecoboost 150 ps | |
Κινητήρας (cm3) | 1497 |
Ισχύς (ps/rpm) | 150/6000 |
0-100 km/h | 11,6’’ |
Ταχύτητα (km/h) | 184 |
Κατ/ση*(l/100 km) | 6,7 |
CO2 (g/km) | 152 |
M x Π x Y** | 4614 x 1883 x 1678 mm |
Πορτμπαγκάζ | 475-645/1534 λίτρα |
Τιμή*** | € 27.197 |
*Τυποποιημένη κατανάλωση (WLTP, overall) | |
**Μέγιστο μήκος Vignale 4629) | |
***Τιμή έκδοσης Titanium |
Η έκδοση Titanium διαθέτει τον εξοπλισμό της έκδοσης Trend, (η οποία κοστίζει € 26.272) δηλαδή: 6 αερόσακους, air condition, ηλεκτρ. σύστημα ευστάθειας ESC, Hill Start Assist, Lane Keeping Aid/Warning, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (με ανίχνευση πεζών και δικυκλιστών), 5 διαφορετικά Drive Modes, σύστημα πλοήγησης & ηχοσύστημα με οθόνη αφής 8”, Ford SYNC 3 µε Κλήση έκτακτης ανάγκης, εμπρός & πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμ. 17’’ κ.ά.
Και επιπλέον: ρυθμιζόμενο κάθισμα συνοδηγού (8 κατευθύνσεων), Σύστημα εισόδου-εκκίνησης χωρίς κλειδί (Keyless Entry & Keyless Start), Βάση ασύρματης φόρτισης κινητού (wireless charging), Αυτόματο διζωνικό κλιματισμό (DEATC), Ζάντες ελαφρού κράματος 17” με ελαστικά 225/65R17 κλπ.
Παρατηρήσεις:
Ο όγκος του χώρου φόρτωσης εξαρτάται από τη θέση του πίσω καθίσματος. Η μέγιστη τιμή είναι με τα πίσω καθίσματα «ριγμένα». Απόσταση από έδαφος με πλήρες φορτίο 139-148 mm
Ο κινητήρας είναι εγκάρσια τοποθετημένος και κινεί τους εμπρός τροχούς
- Συγκλονιστικά στοιχεία της ΕΛΑΣ για την ενδοοικογενειακή βία - Περισσότερες από 15.000 γυναίκες θύματα σε 10 μήνες
- Ψήφισαν και οι τέσσερις υποψήφιοι πρόεδροι του ΣΥΡΙΖΑ: «Restart» και «αντεπίθεση» από Δευτέρα - Οι τοποθετήσεις τους για την επόμενη ημέρα
- Τα δύο σενάρια για την Προεδρία της Δημοκρατίας: Τι θα γίνει με εκλογικό νόμο και ανασχηματισμό
- Ο Μασκ θέλει να δει τον... Φειδία πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης