Auto|25.09.2020 12:21

Οι αντίκες έκαναν απόβαση στην Τζιά και γύρισαν το χρόνο πίσω

Κώστας Ασημακόπουλος

Μία μεγάλη έκπληξη περίμενε τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Τζιας (Kέα) το πρώτο σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου. Είδαν από τη μπουκαπόρτα του πλοίου της γραμμής να ξεπροβάλλουν 14 εντυπωσιακές αντίκες που τους έφεραν μαζί τους μνήμες από το παρελθόν.

Ηταν μία αντιπροσωπεία μελών του συλλόγου «Φίλοι του Παλαιού Αυτοκινήτου» (ΦΙΛ.Π.Α.) που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της δημάρχου Κέας αλλά και ξενοδόχου του νησιού για μία βόλτα στους γραφικούς δρόμους του νησιού με θέα του απέραντο γαλάζιο.

Αναγνώριση από την UNESCO

Μία κατάλευκη Πόρσε 911 κάμπριο ηγήθηκε του ιστορικού κονβόι που κατέλυσε σε ξενοδοχείο στον Κούνδουρο και έγινε πόλος έλξης για εκατοντάδες τυχερούς που βρέθηκαν στο νησί εκεί το τριήμερο. «Ήταν μία ξεχωριστή εμπειρία για τα μέλη μας αλλά και τους κατοίκους και επισκέπτες του νησιού. Για να είμαι ειλικρινής ήταν για όλους μας μία ευχάριστη έκπληξη το ενδιαφέρον και η αγάπη του κόσμου για να θαυμάσουν από κοντά αυτά τα σπάνια κομμάτια της παγκόσμιας κληρονομιάς», είπε στο ethnos.gr ο πρόεδρος της ΦΙΛ.Π.Α. Παναγιώτης Φωτεινόπουλος σπεύδοντας να τονίσει πως η λέσχη του έχει σύμφωνο με την UNESCO που αναγνωρίζει τις πιστοποιημένες αντίκες ως κινητά μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς.

To σπάνιο MG TD

«Λίγοι αντιλαμβάνονται τη σημασία»

«Αυτό το σύμφωνο με την UNESCO λίγοι το αντιλαμβάνονται και ακόμα πιο λίγοι γνωρίζουν τη σημασία του», λέει με παράπονο ο κ.Φωτεινόπουλος και εξηγεί: «Πολλοί πιστεύουν πως τα αυτοκίνητα αυτά βγαίνουν αυθαίρετα στους δρόμους. Υπάρχει μία ολόκληρη διαδικασία ελέγχων και πιστοποίησης που βεβαιώνουν πως πληρούν τις προϋποθέσεις για να γραφτούν στο μητρώο μας».

Προϋπόθεση πιστοποίησης

Ένα αυτοκίνητο για να χαρακτηριστεί αντίκα πρέπει να έχει κατασκευαστεί πριν από 30 χρόνια και να έχει περάσει τους πιστοποιημένους ελέγχους από τους μηχανικούς της ΦΙΛ.Π.Α..

«Αυτά τα αυτοκίνητα είναι μόνο ένα μικρό δείγμα της πλούσιας συλλογής των ,ελών μας. Υπάρχουν εκατοντάδες ακόμα αυτοκίνητα, πιο σπάνια και πιο ξεχωριστά που έχουμε στη λέσχη μας και είναι πραγματικά μνημεία και κινητή ιστορία», συμπλήρωσε ο Παναγιώτης Φωτεινόπουλος.

Το κόκκινο Fiat X1/9 με τους χαρακτηριστικούς χονευτούς προβολείς

«Θέλουμε απελευθέρωση»

Το μεγάλο παράπονο των κατόχων αυτών των αυτοκινήτων διατύπωσε ο πρόεδρος της ΦΙΛΠΑ και δεν είναι άλλο από το χρονικό περιορισμό που υπάρχει στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων: «Περάσαμε δύσκολα χρόνια. Μέσα στην κρίση με πρόφαση πως ορισμένοι έκαναν κατάχρηση η προηγούμενη κυβέρνηση απαγόρευσε την κυκλοφορία αυτών των αυτοκινήτων. Με τη σημερινή κυβέρνηση μας δόθηκε άδεια να τα κυκλοφορούμε τις Κυριακές και μόνο εντός της Περιφέρειας που είναι δηλωμένο το αυτοκίνητο. Δε μπορούμε να κάνουμε εξορμήσεις εκτός των περιφερειών και επίσης υπάρχουν πολλοί που έχουν περισσότερα από ένα αυτοκίνητα οπότε ουσιαστικά δεν προλαβαίνουν να τα κυκλοφορήσουν. Έχουμε ζητήσει να μας επιτραπεί η απελευθέρωση της χρήσης».

Από το MG ΤD στο Ντεκαβέ

Στην Τζιά εκτός από την λευκή Πόρσε 911 κάμπριο βρέθηκαν δύο Μερσέντες 450SL (μία μπλε και μία κόκκινη), ένα θρυλικό κόκκινο MG TD με κόκκινο ψυγείο, μία Μερσεντές 170S, ένα πουλμανάκι Βόλγκσβάγκεν (WV) T2, μία μπλε σκούρα Μαζεράτι, δύο Μερσέντες 280, ένα κόκκινο Fiat X1/9 με χονευτούς προβολείς, ένα Βόλγκσβάγκεν (WV) Karmann Ghia που άφησε εποχή και ως μοντέλο της Matchbox και ένα Κούπερ Waggen Thing αλλά και ένα σπάνιο Ντεκαβέ (εταιρία πάνω στην οποία στήθηκε ο κολλοσός της Αudi διατηρώντας μάλιστα το ίδιο εταιρικό σήμα με τους τέσσερις κύκλους).

Το σπάνιο Ντεκαβέ που είναι πρόγονος των σούπερ κατασκευών της Audi

«Εχθρός η κακή ποιότητα καυσίμων»

Ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των ιδιοκτητών είναι η συντήρηση αυτών των αυτοκινήτων αλλά και η ποιότητα των καυσίμων που υπάρχουν σήμερα και εξηγεί: «Μέσα στην κρίση δεν είναι εύκολο να διατηρείς μία αντίκα. Εκτός από τη φύλαξη μεγάλο κόστος έχει η συντήρηση. Τα ανταλλακτικά είναι σπάνια ως ανύπαρκτα και αφιερώνουμε χρόνο και χρήμα για να τα βρούμε. Δεν υπάρχει πλέον στην αγορά η σούπερ βενζίνη και έτσι βάζουμε αμόλυβδη με ενισχυτικά μολύβδου. Η μεγαλύτερη ζημιά γίνεται από την ποιότητα των σημερινών καυσίμων. Όταν μείνουν για καιρό αλλοιώνονται μέσα στον κινητήρα, και γίνονται νερό και πίσσα με αποτέλεσμα να καταστρέφονται τα καρμπιρατέρ αλλά και άλλα μηχανικά μέρη και να θέλουν συνεχώς καθάρισμα».  

Από την Αρβανίτσα στην Πάρνηθα

Αλλά και η πανδημία του κορονοϊού περιόρισε τις εκδηλώσεις και τις δραστηριότητες των μελών της λέσχης αν και για την τελευταία Κυριακή του Σεπτεμβρίου σχεδιάζουν εξόρμηση στον Ελικώνα και στο χωριό Αρβανίτσα: «Δυστυχώς τα μέτρα για τον COVID-19 αλλά και η οικονομική κρίση που συνοδεύει την πανδημία έχουν επηρεάσει πολύ τις δραστηριότητες μας αλλά και την παρουσία πολλών μελών στις εξορμήσεις μας. Παρόλα αυτά έχουμε πολλά πλάνα στον προγραμματισμό μας όπως την αναβίωση ιστορικών διαδρομών και ιστορικών αγώνων όπως το ράλι του Τατοΐου και την ανάβαση της Πάρνηθας παρότι τα κόστη είναι τεράστια και οι χορηγοί είναι ανύπαρκτοι. Θα το παλέψουμε όσο αντέχουν οι δυνάμεις μας ελπίζοντας πως κάποια στιγμή θα βρεθούμε σε ένα πιο φιλικό περιβάλλον που θα μας βοηθήσει να υλοποιήσουμε τις πρωτότυπες δράσεις μας με σκοπό η ελληνική κοινωνία να μάθει την αξία των κινητών μνημείων που έχει στην κατοχή της».

Παναγιώτης ΦωτεινόπουλοςΚέααντίκεςΦΙΛΠΑ