Honda NSX: Ετοιμάζεται έκδοση Τype R με αεροδυναμική από άλλον πλανήτη
Σπύρος ΣεραφείμΟι πηγές μέσα από την ιαπωνική φίρμα είναι ξεκάθαρες: η εταιρεία είπε «ναι» στην εξέλιξη και στην παραγωγή νέας έκδοσης του NSX. Για την ακρίβεια, οι πρώτες πληροφορίες περιγράφουν την έκδοση TypeR του γιαπωνέζικου sportscar ως την κορυφαία αυτής της σειράς. Και κάπως έτσι τα όνειρα αρχίζουν για τους φανατικούς αυτού του μοντέλου. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή…
Λίγη γιαπωνέζικη ιστορία
Η πρώτη γενιά του NSX κατασκευαζόταν από τον Αύγουστο του 1990 έως τις 30 Νοεμβρίου 2005 και είχε έναν αλουμινένιο κινητήρα V6, με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, στο κέντρο του αμαξώματος και την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Το 2015 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του και μπήκε στην παραγωγή τον Μάιο του 2016.
Πολύ νωρίτερα, το 1984, η Honda ζήτησε από τον Ιταλό σχεδιαστή αυτοκινήτων Πινινφαρίνα να σχεδιάσει ένα σπορ αυτοκίνητο για την αρμάδα της. Το HP-X (Honda Pininfarina experimental), όπως ονομάστηκε το πρωτότυπο, ήταν βασισμένο στο Honda CRX της εποχής και είχε έναν κινητήρα 2.0 λίτρων V6, στο κέντρο του αμαξώματος – διαβάστε περισσότερα εδώ. Αργότερα, όμως, αποφασίστηκε από τα στελέχη της Honda ότι το νέο μοντέλο θα έπρεπε να ανταγωνιστεί τα γερμανικά και ιταλικά υπεραυτοκίνητα της εποχής – απόλυτα σεβαστή απαίτηση. Έτσι, το πρωτότυπο HP-X εξελίχθηκε στο NS-X (New Sportscar eXperimental).
Ο Βραζιλιάνος πρωταθλητής της Formula 1, Άιρτον Σένα, είχε ενεργή συμμετοχή στο συνολικό πρότζεκτ αυτού του τετράτροχου ονείρου. Μάλιστα, έναν αγώνα πριν από τον θάνατό του, το 1994, έπεισε την εταιρεία να ενισχύσει περαιτέρω το πλαίσιο του NSX μετά το τσεκ που έκανε στο αυτοκίνητο στην πίστα Suzuka – δείτε το εδώ. Το αυτοκίνητο παραγωγής έκανε την πρώτη δημόσια εμφάνιση του ως NS-X στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Σικάγο τον Φεβρουάριο του 1989, αποσπώντας ιδιαίτερα θετικές κριτικές. Τότε, οι λάτρεις των σπορ αυτοκινήτων μαγεύτηκαν από το χαμηλό ύψος του, τις εντυπωσιακές καμπύλες του και τη θέση οδήγησής του. Λίγο πριν από την έναρξη της παραγωγής και των πωλήσεων, το όνομά του αναθεωρήθηκε από NS-X σε NSX. Τα υπόλοιπα αποτελούν μέρος μιας (εξαιρετικά) γρήγορης ιστορίας, η οποία γράφτηκε σε δρόμους. Εντάξει, και σε πολλές πίστες.
Η μετονομασία: Δίπλα στο Honda NSX το Τype R
Η τωρινή κίνηση της φίρμας, να δημιουργήσει για το Honda NSX έκδοση Τype R, σημαίνει πως είναι δεδομένο ότι θα δούμε επάνω του αεροδυναμικά χαρακτηριστικά από άλλον πλανήτη, με αεροτομές – «σιδερώστρες» και πρησμένα body kits. Επίσης, σύμφωνα με το carbuzz είναι βέβαιο πως εδώ θα γίνει εκτεταμένη χρήση συνθετικών υλικών για να περιοριστεί το βάρος του, αλλά θα δούμε και αναβαθμίσεις και αύξηση της απόδοσης του –υπερτροφοδοτούμενου- κινητήρα των 3,5 λίτρων.
Οι ίδιες πηγές από την εταιρεία, που γράφαμε πιο πάνω, αναφέρουν πως το NSX Type R θα ξεπερνά τους 650 ίππους, κερδίζοντας περισσότερα από 70 άλογα σε σχέση με το… απλό μοντέλο. Μάλιστα, οι ίδιες πληροφορίες κάνουν λόγο για αύξηση της πίεσης υπερπλήρωσης, όπως και αναβάθμιση του συστήματος εξαγωγής των καυσαερίων. Το βέβαιο είναι πως σήμερα αυτό το Honda εφοδιάζεται με συνολικά τρεις ηλεκτροκινητήρες - η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συνόλου φτάνει τους 581 ίππους. Μίλησε κανείς;
Το θέμα είναι πως εάν, τελικά, οι φήμες επιβεβαιωθούν, θα το δούμε να παίρνει… λαμαρίνες και σασί έως και το τέλος του 2021. Μέχρι τότε, ας θυμηθούμε μια επική κόντρα με ένα παλιότερο «τέρας», η οποία σε συστήνει αυτομάτως με την ωμή, γιαπωνέζικη δύναμη.
- Μαγδεμβούργο: Ερωτήματα για τις ευθύνες των Αρχών και τους χειρισμούς για τις πληροφορίες από το παρελθόν του δράστη
- Νέες απειλές Πούτιν: Υπόσχεται καταστροφικά αντίποινα στην Ουκρανία μετά την επίθεση στο Καζάν
- Επίδομα θέρμανσης: Τη Δευτέρα (23/12) η πληρωμή της πρώτης δόσης
- Ισχυρή καταιγίδα στην Αττική: Επιδείνωση του καιρού τις επόμενες ώρες – Πού θα «χτυπήσουν» τα φαινόμενα