Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η Ελλάδα είναι η οικονομικότερη χώρα (λίστα)
NewsroomΟ ετήσιος Δείκτης Κόστους Αυτοκινήτου, το Car Cost Index, αποτελεί μια περιεκτική ανάλυση η οποία αποκαλύπτει το πραγματικό κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου. Σε αυτό συμπεριλαμβάνονται το κόστος καυσίμων, η απόσβεση, οι φόροι, η ασφαλιστική κάλυψη και το κόστος συντήρησης και η σχετική έρευνα γίνεται σε 18 ευρωπαϊκές χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία, Ηνωμένο Βασίλειο. Και, φυσικά, Ελλάδα.
Αυτή η έρευνα -τα αποτελέσματά της δημοσίευσε η LeasePlan- αναδεικνύει τη χώρα μας ως την πιο οικονομική για χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Όμως, σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, το κόστος χρήσης του δεν είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με το κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου με μηχανή εσωτερικής καύσης (ICE). Ταυτόχρονα, βάσει της ίδιας έρευνας, το κόστος χρήσης diesel αυτοκινήτου στην Ελλάδα είναι το χαμηλότερο μεταξύ των χωρών που συμμετείχαν στην ίδια έρευνα.
Γενικότερα, η Ελλάδα είναι μια από τις πιο οικονομικές χώρες για οδήγηση αυτοκινήτου, καθώς έχει από τα πιο χαμηλά συνολικά μηναία κόστη χρήσης -501 ευρώ, κατά μέσο όρο- σε σύγκριση με άλλες χώρες. Στην πλειονότητα των κρατών που συμμετείχαν στην έρευνα, η μετακίνηση με ηλεκτρική ενέργεια είναι πιο προσιτή από τη βενζίνη και το diesel στη μεσαία κατηγορία.
Σε σχέση με το ΑΕΠ της κάθε χώρας, το συνολικό κόστος χρήσης είναι το υψηλότερο για τους οδηγούς στην Ιταλία και την Πορτογαλία και το χαμηλότερο για τους οδηγούς στη Δανία και τη Σουηδία. Ακόμη, η Νορβηγία και η Ελβετία είναι τα πιο ακριβά κράτη για οδήγηση αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης (ICE). Αντίθετα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σημαντικά φθηνότερα από όλα τα ICE στη Νορβηγία και φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στην Ελβετία.
Όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία compact (C1) είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία μεσαίου μεγέθους (D2) είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 14 ευρωπαϊκές χώρες. Ταυτόχρονα, καμία χώρα δεν διαθέτει αυτή τη στιγμή ανταγωνιστικά, ως προς το κόστος χρήσης, ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία executive (E2).
Ενδεικτικός ο πίνακας που ακολουθεί
Βενζίνη | Diesel | Ηλεκτρικό | |||||
Ελλάδα | € 547 | € 534 | € 594 | ||||
Ουγγαρία | € 537 | € 538 | € 642 | ||||
Σουηδία | € 643 | € 655 | € 646 | ||||
Γαλλία | € 598 | € 633 | € 654 | ||||
Πορτογαλία | € 651 | € 672 | € 686 | ||||
Ιρλανδία | € 640 | € 613 | € 695 | ||||
Αυστρία | € 685 | € 672 | € 718 | ||||
Ολλανδία | € 711 | € 806 | € 721 | ||||
Ισπανία | € 603 | € 609 | € 730 | ||||
Γερμανία | € 704 | € 720 | € 730 | ||||
Ιταλία | € 807 | € 763 | € 742 | ||||
Ην. Βασίλειο | € 727 | € 731 | € 744 | ||||
Νορβηγία | € 851 | € 913 | € 750 | ||||
Βέλγιο | € 686 | € 709 | € 797 | ||||
Δανία | € 765 | € 716 | € 797 | ||||
Τσεχία | € 541 | € 570 | € 793 | ||||
Φινλανδία | € 767 | € 794 | € 944 | ||||
Ελβετία | € 960 | € 925 | € 949 |
- Τα μηνύματα Μητσοτάκη για το 2025 και τα δύο σενάρια για τον ανασχηματισμό: Τι θα συζητηθεί στο υπουργικό
- Ξεκινά η μετακίνηση προσωπικού στα νοσοκομεία τους πρώτους μήνες του 2025 – Το σχέδιο του υπουργείου Υγείας
- Διπλωματική αντεπίθεση του Τζολάνι: Πετά την προβιά του τζιχαντιστή και βάζει δυτικό κοστούμι
- Ζεστά ιγκλού, πολύχρωμα σπιτάκια και ένα μεγάλο υπαίθριο τζάκι περιμένουν τον Αϊ-Βασίλη στην Ακρόπολη των Σερρών