Ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα: Πάνω από το 10% των πωλήσεων στην Ευρώπη
NewsroomΟ εξηλεκτρισμός των επαγγελματικών οχημάτων αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για την πράσινη μετάβαση της Ευρώπης που πλέον βάζει στόχους για το 2030. Πλέον, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών ή υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 10% των επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν. Η Ευρωπαϊκή Ενωση έπιασε το πρώτο ορόσημο για τη πράσινη μετάβαση, επιτυγχάνοντας τον εξηλεκτρισμό σημαντικού στόλου των οχημάτων της.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση φιλοδοξεί να αυξήσει τις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) κατά 30%-40% μέχρι το 2030, στο πλαίσιο της επίτευξης των στόχων για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στην Ευρώπη κατά 55%, σε σχέση με τα επίπεδα του 1990.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Γιατί οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης θα παίξουν το σημαντικότερο ρόλο στο μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε ο ΣΕΠΕ, οι εκπομπές άνθρακα από τα οχήματα πρέπει να μειωθούν κατά 65% ή να επιτευχθεί μέση ετήσια εξοικονόμηση της τάξης του 10% και η ηλεκτροκίνηση του στόλου των επαγγελματικών οχημάτων είναι ένα στοίχημα, που θα κρίνει συνολικά τους στόχους της Ευρώπης για το ευρύτερο εγχείρημα της πράσινης μετάβασης.
Η μελέτη επισημαίνει τέσσερις βασικούς πυλώνες δυνάμεις, που θα υποστηρίξουν τη μετάβαση αυτή:
- θα χρειαστούν νέα σχήματα χρηματοδότησης για δημόσιες και ιδιωτικές υποδομές φόρτισης
- μια νέα έμφαση για τις αλυσίδες εφοδιασμού
- η ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών μέσω της βελτίωσης των υποδομών
- η απρόσκοπτη ψηφιακή σύνδεση οχημάτων και δικτύου ηλεκτροδότησης
Η μελέτη εστιάζει, επίσης, στα ρυπογόνα επαγγελματικά οχήματα, τα οποία έχουν απαγορευτεί σε περισσότερες από 300 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και κωμοπόλεις, όπου έχουν οριστεί ζώνες χαμηλών εκπομπών. Σύμφωνα με αναλυτές, τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης τείνουν να κάνουν τακτικά δρομολόγια και να καλύπτουν μια συγκεκριμένη απόσταση καθημερινά. Έχουν, συνεπώς, σταθερούς προορισμούς και ενδιάμεσες στάσεις, οι οποίες μπορούν να συνδυαστούν με τη φόρτιση.
Ως προς το κόστος, τα κίνητρα και οι επιχορηγήσεις προσπαθούν να γεφυρώσουν την απόσταση ανάμεσα στα EV και στα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η διαφορά στη συντήρηση, αλλά και η σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων, αποτελούν σημαντικοί κρίκοι στην αλυσίδα του εξηλεκτρισμό του στόλου, καταλήγει η μελέτη.
Διαβάστε επίσης: Νησί «κλιματικά ουδέτερο» στο Αιγαίο με ηλεκτρικά αυτοκίνητα και βάρκες
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό