Ρομπότ και λέιζερ φτιάχνουν την «πανοπλία» του Ford Focus
Νίκος ΛουπάκηςΠρόκειται για την πρώτη, πλήρως αυτοματοποιημένη διαδικασία που εκσυγχρονίζει μεθόδους σιδηρουργών μιας άλλης εποχής, χρησιμοποιώντας καμίνους, ρομπότ και λέιζερ για την διαμόρφωση εξαρτημάτων αυτοκινήτων, που παρέχουν ασφάλεια σε οδηγούς και επιβάτες
Κάποτε ήταν μία τεχνική που προστάτευε τους ιππότες από τα συντριπτικά χτυπήματα των αντιπάλων τους. Τώρα, η Ford εφαρμόζει μία προηγμένη εκδοχή της ίδιας τεχνολογίας, που κάνει τα αυτοκίνητά της ασφαλέστερα από ποτέ.
«Βασιζόμαστε σε τεχνικές που χρησιμοποιούνται για ενίσχυση του ατσαλιού εδώ και χιλιάδες χρόνια, ενσωματώνοντας σύγχρονα υλικά και μία αυτοματοποιημένη μέθοδο, για να επιταχυνθεί και να βελτιωθεί η διαδικασία διαμόρφωσης εν θερμώ,» δήλωσε ο Dale Wishnousky, vice president, Manufacturing, Ford Ευρώπης. «Σαν αποτέλεσμα, ο κλωβός ασφαλείας από ατσάλι βορίου καθιστά το νέο Focus ένα από τα ασφαλέστερα οχήματα όλων των εποχών».
Η πρώτη, πλήρως αυτοματοποιημένη διαδικασία μορφοποίησης εν θερμώ διαμορφώνει εξαρτήματα αυτοκινήτων – που απαιτούνται για την προστασία οδηγών και επιβατών – χρησιμοποιώντας γιγαντιαίους φούρνους, ρομπότ και λέιζερ σε θερμοκρασία 3.000° C.
Η γραμμή χύτευσης εν θερμώ – πλήρως ενσωματωμένη στο εργοστάσιο Συναρμολόγησης Οχημάτων της εταιρίας στο Saarlouis (Γερμανία) – είναι προϊόν μιας πρόσφατης επένδυσης ύψους 600 εκατομμυρίων Ευρώ. Η διαδικασία αυτή αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής του νέου Ford Focus που βαθμολογήθηκε με πέντε αστέρια στα crash tests του Euro NCAP.
Στο νέο Focus γίνεται εκτενής χρήση ατσαλιού βορίου – το ισχυρότερο στην βιομηχανία αυτοκινήτου – στον κλωβό ασφαλείας του αυτοκινήτου. Αυτό βοηθά στη δημιουργία ενός χώρου επιβίωσης σε περίπτωση ατυχήματος. Επιπλέον, η χρήση βορίου, που συναντάμε και στους ουρανοξύστες, βοηθά την αντοχή του αυτοκινήτου σε μετωπικές συγκρούσεις κατά 40%.
Κομμάτια ατσαλιού διαμορφωμένα εν θερμώ υπόκεινται σε θερμοκρασίες έως 930° C. Ξεφορτώνονται από ρομπότ σε μία υδραυλική πρέσα που έχει δύναμη σύσφιξης έως 1.150 τόνους. Και στη συνέχεια μορφοποιούνται και ψύχονται σε μόλις τρία δευτερόλεπτα. Το ατσάλι βορίου είναι τόσο ισχυρό μέχρι αυτό το σημείο, ώστε χρησιμοποιείται μία δέσμη λέιζερ θερμότερη από λάβα για να διαμορφώσει με απόλυτη ακρίβεια το τελικό σχήμα κάθε εξαρτήματος.
- ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
- ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
- Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
- Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά