Σαρωτικές αλλαγές στον ΚΟΚ: Ποιες παραβάσεις θα τιμωρούνται με δρακόντειες ποινές – Τι θα γίνει με τις πινακίδες
NewsroomΣαρωτικές αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με κατεύθυνση την αυστηροποίηση ποινών για επικίνδυνες παραβάσεις, προανήγγειλε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Τι αλλάζει στις ποινές
Ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι προωθείται σχέδιο νόμου για το κυρωτικό πλαίσιο του ΚΟΚ με σκοπό να γίνουν αυστηρότερες οι ποινές για τις επικίνδυνες παραβάσεις, στις οποίες οφείλονται τα πιο σοβαρά δυστυχήματα, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και οι αντικανονικές προσπεράσεις, μιλώντας στην εφημερίδα Today Press. Όπως τόνισε:
«Αυτές οι συμπεριφορές πρέπει να εξαλειφθούν γιατί στοιχίζουν ζωές και προκαλούν βαρύτατους τραυματισμούς με μεγάλο κόστος στην κοινωνία, αλλά και στην οικονομία.
Ταυτόχρονα, «απενοχοποιείται το αυτοκίνητο», καθώς δεν θα αφαιρούνται πινακίδες για συγκεκριμένες παραβάσεις, στις οποίες η ευθύνη βαρύνει τον οδηγό. Δεν θα τιμωρείται όλη η οικογένεια με την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, αν ένα μέλος της κάνει την παράβαση.
Πώς θα τεθεί σε διαβούλευση η αλλαγή στον ΚΟΚ
Το νέο σχέδιο νόμου για το κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα προβλέπεται να τεθεί σε διαβούλευση πριν από τα Χριστούγεννα και όλες αυτές οι προβλέψεις θα λάβουν την τελική τους μορφή, αφού αξιολογηθούν όλες οι προτάσεις».
Ο Υφυπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι μια από τις πρώτες ενέργειες του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν η μείωση του ΦΠΑ στο κράνος στο 13% και επανέλαβε την πρότασή του για μηδενικό ΦΠΑ στα κράνη, η οποία, όπως είπε, εξετάζεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών.
Όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση, Ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι η αυξητική τάση συνεχίζεται παρά τις πρωτοφανείς αντιξοότητες, διεθνώς, στην αυτοκινητοβιομηχανία και ήδη οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχουν ξεπεράσει τον αριθμό για το σύνολο του 2021.
«Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, έως και την τρίτη εβδομάδα του Οκτωβρίου κατεγράφησαν 3.678 ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων από την αρχή του 2022, έναντι 3.594 όλο το 2021. Άρα ήδη έχουμε ξεπεράσει το προηγούμενο έτος και η αυξητική τάση συνεχίζεται. Ως μέτρο σύγκρισης, θυμίζω ότι το 2019 υπήρχαν μόλις 404 ταξινομήσεις, συνεπώς τρέχουμε με σχεδόν δεκαπλάσιο ρυθμό σε σχέση με πριν από τρία χρόνια», είπε ο κ. Παπαδόπουλος.
- Αυθεντικός Μαραθώνιος Αθήνας: Μεγάλος νικητής ο Χαράλαμπος Πιτσώλης - Απίθανη ανατροπή στα τελευταία 2χλ
- Πώς μπορούν να «παγιδέψουν» το κινητό σας και να υποκλέψουν όλες τις συνομιλίες - Οδηγίες προστασίας
- Τραγωδία στον Κηφισό: Νεκρός άνδρας που παρασύρθηκε από φορτηγάκι
- Διπλό επίδομα έως 854 ευρώ πριν τα Χριστούγεννα - Δικαιούχοι, προϋποθέσεις, παραδείγματα
- Ποια είναι τα απαραίτητα πράγματα που δεν βγαίνουν ποτέ από το αυτοκίνητο
- ΕΟΠΥΥ: Πώς θα προμηθευόμαστε τα φάρμακα το 2025 - Οι συνταγές που «κουρεύονται» και οι αλλαγές
- Μυστήριο με το μοιραίο αεροσκάφος στο Καζακστάν - Τα σενάρια της συντριβής και τα ύποπτα σημάδια
- Το μέλλον του ΝΑΤΟ περνά από τον Λευκό Οίκο: Οι βλέψεις Τραμπ και η ανησυχία της Ευρώπης
- «Λευκά» Χριστούγεννα: Έφεραν απότομη κοσμοσυρροή στα χιονοδρομικά κέντρα